TOPlist

Značka Honor zůstává součástí Huawei. Vývoj produktů už ale řeší odděleně

V roce 2013 vzala společnost Huawei název své modelové řady Honor, a učinila z něj zcela samostatnou značku, pod kterou dodnes produkuje zajímavé telefony se zaměřením na mladé spotřebitele. Zajímavý je fakt, že si sice obě firmy v celosvětových prodejích smartphonů vzájemně konkurují, avšak ve finančních výsledcích se Huawei chlubí souhrnnými čísly za oba subjekty. Před nedávnem se rovněž objevily spekulace o tom, že by se Honor jako společnost měla kompletně osamostatnit.

Prezident značky Honor Zhao Ming ale veškeré spekulace o úplném odštěpení Honoru od Huawei dementoval s tím, že obě divize spolu budou nadále úzce spolupracovat a ponechají si stávající obchodní strukturu.

Oddělení Honoru zatím v plánu není, v Evropě si ale s Huawei konkurují

Přesto už některá oddělení Honoru pracují odděleně. Značky sice navzájem sdílejí některé komponenty (procesory, paměti…) a také uživatelské prostředí EMUI, nicméně design už si Honor řeší samostatně. Od letošního roku totiž značka otevřela vlastní vývojové centrum, kde novým modelům dávají finální tvář.

Zatímco v domovské Číně jsou značky brány jako jeden subjekt a vzájemné propojení je tam mnohem více znát, v Evropě (včetně České republiky a Slovenska) Huawei a Honor působí zcela odděleně nejen co se týče prodejů, ale také marketingu, takže jsou pro sebe poměrně významnými konkurenty. V minulosti se Honor bral spíše jako jakási podznačka Huawei, nyní se ale značka globálně snaží profilovat jako zcela samostatná.

Autor článku Jakub Karásek
Jakub Karásek
Příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých smartphonů.

Kapitoly článku