Sledujte nás na YouTube

Čínský trh v minulém čtvrtletí: Apple a Xiaomi se propadají „mimo medaile“

Přestože Apple loni v několika čtvrtletích zaznamenal meziroční pokles prodeje iPhonů, ve čtvrtém kvartále si gigant z Cupertina stále dokázal podržet vzestupnou tendenci. S novým čtvrtletním rekordem 78,3 milionů prodaných iPhonů dokonce sesadil z trůnu dosud největšího výrobce smartphonů Samsung (více informací). Tato čísla nicméně platí pro globální trh, v Číně bychom tyto dvě společnosti hledali mezi třemi největšími výrobci smartphonů marně.

iPhone 7 Plus

Přitom to v minulosti byla právě Čína, která dokázala prodeje iPhonů dostatečně navyšovat, aby mohl Apple vykazovat nové a nové rekordy. V minulém čtvrtletí však Apple za Velkou zdí zaznamenal prudký pád, z něhož těžili domácí výrobci – nejvíce smartphonů v Číně aktuálně prodává značka Oppo, druhé místo patří Huawei a na třetí pozici se vyhřívá firma Vivo. Ta navíc spadá společně s Oppo pod čínský elektronický gigant BBK Electronic (více informací), který tak má v Číně poměrně neochvějnou pozici.

Na čtvrtém a pátém místě se pak krčí Apple a Xiaomi, podle agentury Canalys je čtvrtý čínský drak, podle dat IDC je s těsným náskokem čtvrtý Apple.

idc-china

Globální prodeje loňských iPhonů tak musely udělat Applu velkou radost, když si uvědomíme, že v Číně jich meziročně prodal o více než 10 milionů méně. Jsme zvědaví, zda Apple s příštími iPhony nabere v Číně síly, nebo jej naopak začnou čínští výrobci stále více ohrožovat na dalších trzích.

Smartphony značky Xiaomi můžete zakoupit v obchodě Beryko.cz.

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

6 komentářů

  1. Jiří (neregistrovaný)

    Zdání klame! :)

  2. Problém je, že Čína není svobodný trh, komouši si umí ohlídat, aby žebříčkům vládly domácí značky stůj co stůj a aby toho dosáhli, využijí veškerých prostředků.

    • Samozřejmě, přeci nás nebude vyučovat nějaký kapitalistický vykořisťovatel:) Řešit nějaké podíly na Čínském trhu z pohledu zahraničních společností je naprosto irelevantní, adekvátně tak i pro novináře.

      On si tam ve skutečnosti neškrtne ani Google (prakticky kompletní banán).

    • mino (neregistrovaný)

      Xiaomi je aká značka?

  3. MIROSLAV (neregistrovaný)

    Na co dovážet když je k mání domácí výroba

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *