AirTag je hit a ohebný telefon od Applu netáhne, tvrdí průzkum – SMARTmania.cz

AirTag je hit a ohebný telefon od Applu netáhne, tvrdí průzkum

apple airtag recenze

Představení nových produktů společnosti Apple na jaře letošního roku s sebou jako již tradičně nese jak pozitivní reakce, tak ty negativní. Když dojde na lámání chleba, je důležité, zda si daný produkt zákazníci kupují či mají v plánu koupit, nikoli jak se o něm vyjadřují na sociálních sítích. Firma SellCell provedla mezi zákazníky Applu průzkum, aby zjistila, jak se jim novinky zamlouvají. Průzkum probíhal ve Spojených státech na uživatelích iPhonu či iPadu starších 18 let a vzorku tří tisíc respondentů.

Nové iMacy příliš nezaujaly, koupi zvažuje pouze 14 % uživatelů. Co naopak zaujalo, jsou nové barvičky – nejžádanější je modrá varianta (33,4 %), v těsném závěsu je stříbrná (30,1 %) a na třetím místě je s odstupem zelená (13,4 %). Na opačném konci je pro změnu žlutá (6,8 %) a růžová (4,1 %), která dokonce předběhla poslední oranžovou barvu (3,3 %). Podobné závěry vyplynuly také z naší ankety, která ukázala, že o elektroniku v modré barvě je velký zájem.

imac 2021 4
O modrý iMac je největší zájem

V případě AirTagu je situace o dost lepší. Jeho koupi zvažuje 61 % majitelů iPhonu či iPadu, 54 % se domnívá, že se jedná o výhodný nákup, a 32 % si myslí, že jeho cena odpovídá tomu, co dostanete. Jen 14 % uživatelů uvedlo, že je AirTag předražený, což je pro Apple jistě úspěch. Více než polovina, přesně řečeno 54 % respondentů, zvažuje nákup balení po čtyřech kusech, zatímco 43 % si raději bude kupovat AirTagy po jednom.

imac 2021 clanek
Oranžová barva u uživatelů těžce propadla

Co ale plánují potenciální kupci s AirTagem sledovat? Na klíčích by rádo mělo lokalizační štítek z dílny Applu 42,4 % respondentů, 34,8 % chce s jeho pomocí sledovat domácí mazlíčky, 30,6 % má v plánu kontrolovat svá zavazadla, 25,8 % přemýšlí o sledování svého kola a 23,3 % jej bude mít natrvalo v peněžence. Z ostatních druhů využití se v průzkumu objevovalo například sledování dětí, aut, dronů či dálkových ovladačů. Když dojde na nový iPad Pro, zájem o jeho koupi má 24,9 % respondentů, přičemž 66 % by raději zakoupilo menší variantu.

ipad apple watch iphone
Když dojde na iPady, zákazníci raději sáhnou po menším modelu

V průzkumu se SellCell ptal respondentů také na budoucnost Applu. Drtivá většina, konkrétně 82 %, by ráda viděla Face ID také v iMacu a MacBooku, 21 % chce návrat Touch ID v příštím iPhonu, 17 procentům je po chuti rychlá obnovovací frekvence 120 Hz a 15 % by ocenilo menší výřez pro přední fotoaparát a nezbytné senzory. Zajímavé je, že po návratu nabíječky do balení touží pouze 12 % procent respondentů.

iphone 13 red 1
Kdyby měl nový iPhone Touch ID, měl by na své straně čtvrtinu zákazníků

Účastníci průzkumu to rovněž příliš růžově nevidí ani s iPhonem v kompaktním těle. Po iPhonu mini by sáhlo pouhých 5 % z nich, což notně nabourává teorii, že uživatelé touží po kompaktních telefonech. O ohebný telefon rovněž není příliš velký zájem, neboť o jeho pořízení by se rozhodovalo pouhé 1 % respondentů. Perličkou na závěr je USB-C, které by ve svém iPhonu chtělo pouhých 0,8 % dotázaných.

Autor článku Michael Chrobok
Michael Chrobok
Zástupce šéfredaktora, fotograf, hráč. Baví mě baseball, F1, urbanismus, filmy Wese Andersona, moderní umění a rozličné fantasy/sci-fi světy. Nepohrdnu dobrým jídlem, zajímavou knihou či výletem do neznáma.

Kapitoly článku