TVprogram.cz: Televizní program nabitý funkcemi (recenze aplikace)

Sleduje rádi televizi a chcete mít přehled o tom, kdy se vysílá váš oblíbený pořad? S mobilní aplikací TVprogram.cz to nebude žádný problém. Co všechno nabízí, vám prozradí naše recenze.

Není tomu tak dávno, co český server TVprogram.cz uveřejnil svoji aplikaci pro platformu Android. Ta mimo samotné prohlížení programového vysílání více než pěti set kanálů nabízí i spoustu doplňkových funkcí, jako vlastní výběr oblíbených stanic, upozornění na vámi zvolené pořady a mnoho dalšího.

Přehledná nabídka programů

Aplikace je bezplatně ke stažení v Obchodě Play a vzhledem k velikosti 1,26 MB její přítomnost na stavu svého úložiště takřka nepocítíte. Po spuštění se před vámi objeví chronologicky seřazené pořady vysílané na vámi zvolených stanicích, alternativně můžete využít zobrazení v mřížce, kde je ke každému kanálu přiřazena časová osa. Posunem do stran pak procházíte jednotlivé dny. Pro lepší přehled jsou pořady rozděleny do kategorií rozlišených barevnými štítky, kdy každý označuje nějaký žánr (film, seriál, publicistika a podobně).

Televizní stanice jsou roztříděny podle země původu, vámi preferované poté můžete ukládat do kategorie oblíbené a pořady z nich vám poté budou zobrazovány na výchozí obrazovce. Zde stojí za zmínku také praktický widget (pouze pro Android 4.0 a vyšší), jenž funguje jako rolovací seznam pořadů vysílaných v aktuální den.

Po rozkliknutí pořadu se před vámi objeví charakteristika a popis doplněné o osoby, jež se na filmu podílely (ať už z tvůrčího nebo z hereckého hlediska). Je-li dostupný trailer, můžete jej jedním kliknutím přehrát a to včetně českých titulků. Nechybí ani procentuální hodnocení. Nastavit si můžete také upozornění – a to rovnou dvě, přičemž u každého lze zvolit čas, jak dlouho před začátkem vysílání se objeví. Alternativou je přidání do kalendáře, přičemž TVprogram.cz automaticky vyplní popis a na vás je pouze potvrdit událost.

Mezi další praktické funkce se řadí vyhledávání, kam můžete vložit část názvu pořadu a aplikace vám takřka okamžitě vyjede čas/časy, kdy je vysílán. Celkově je prostředí designově vcelku strohé, avšak přehledné a zorientujete se v něm takřka okamžitě. Někomu by možná mohlo chybět nastavení tmavého tématu, tvůrci nicméně komunitě naslouchají a třeba se tak dočkáme v některé z dalších verzí.

Odkaz na Google Play

Zdarma a bez reklam

Celkově tak musíme tvůrce pochválit – aplikace TVprogram.cz je totiž vskutku skvělým prostředkem k prohlížení harmonogramu televizního vysílání, za což vděčí přehlednému a intuitivnímu prostředí a solidní nabídce funkcí. Potěší šikovný systém upozornění, spousta informací o každém pořadu (zde musím vyzdvihnout skutečnost, že k trailerům se vám automaticky přehrávají i české titulky) a v neposlední řadě fakt, že je aplikace zcela bezplatná a přitom neobsahuje žádné reklamy. V zásadě nás nenapadlo nic podstatného, co bychom mohli vytknout. Pokud je tak televize každodenní součástí vašeho života, TVprogram.cz vám jej může udělat o něco snazším.

Autor článku Martin Pavlović
Martin Pavlović
O technologie se zajímám odjakživa. Kromě nich mě baví také urbanismus a městská mobilita, hudba a společenská témata. Nejraději trávím čas v sedle kola, na kulturních akcích, s analogem v ruce nebo doma u knih, filmů i videoher.