Google na tiskové konferenci 24. července informoval, že je nyní aktivováno přes 70 milionů tabletů s Androidem. Ale kolik z těchto zařízení opravdu někdo užívá? Na tuto otázku se pokusil odpovědět analytik Benedict Evans. Diví se, kdo všechny tyto tablety kupuje, když tvoří tak malou část mobilního internetového provozu a příjmů z reklamy.
Porovnání využívání internetu na tabletech
Evans poznamenává, že řada tabletů Nexus, o kterou se stará přímo Google, tvoří je malou část všech prodaných zařízení. Přestože je obecně považováno, že přináší nejlepší uživatelskou zkušenost.
Podle Evnase jsou tři možná vysvětlení nízkého užívání tabletů s Androidem:
- Tablety jsou prodávány na rozvíjejících se trzích (mimo Číny, kde se zařízení obvykle nepočítají do aktivací od Googlu). Uživatelé pak navštěvují jiné webové stránky než na Západě monitorujeme.
- Jsou prodávány na rozvíjejících se trzích a nejsou užívány prakticky vůbec.
- Nejsou užívány pro internet, ale jako hračky pro děti, chůvičky a prezentační zařízení na prodejnách.
Evans si myslí, že nejpravděpodobnější bude kombinace všech tří faktorů. A nízký podíl tabletů Google Nexus naznačuje zaměření na nejnižší cenu, než na kvalitu zařízení.