Sledujte nás na YouTube

Vyzkoušeli jsme: chytrá péče od Philipsu pro celou rodinu

V dnešní době se výrobci předhání o to, aby u svých zařízení nabídli propojení s chytrým telefonem, díky kterému uživatel získá další vychytávky navíc. Doba jednoduše pokročila a chytré telefony se staly nedílnou součástí našich životů; většina z nás, a pro čtenáře SMARTmanie to platí dvojnásob, už smartphony nepoužívá jen pro volání, ale vyřizují na nich pracovní záležitosti, hrají hry, využívají je při sportování či trackování aktivit. Náš telefon pak funguje jako sběrna všech důležitých údajů, které si do něj posíláme.

Ať už jde o vzdálenost a spálené kalorie při ranním běhu, údaje o hmotnosti poslané z domácí váhy či informace o poloze vašeho domácího mazlíčka, které vám zaslal chytrý obojek. Využití je v tomto případně obrovské a moc dobře to vědí i ve Philipsu, který na trh uvedl sonické zubní kartáčky řady Sonicare a novou generaci elektrických holicích strojků série 9000.

Čištění zubů, které bude děti bavit a motivovat

V případě kartáčků si na své přijdou především vaše ratolesti, a to díky propojení dětských kartáčků s chytrým telefonem. Ostatně můj příběh mluví za vše – šestiletý syn čištění zubů moc nevyhledává, večer ho vždycky musíme zahnat a k čištění ho donutit, případně mu zuby rovnou vyčistit. Na Sonicare for Kids se těšil několik dní předem, což alespoň zavánělo nadějí, že se k téhle aktivitě bude uchylovat dobrovolně.

Stáhli jsme aplikaci do telefonu (dostupná je i pro tablety) a už první krok, rozbití vajíčka, aby se mohl vylíhnout Sparkly, syna nadchlo. Ještě předtím samozřejmě dlouze vybíral, jakou samolepkou si kartáček ozdobí. Samolepky je navíc možné použít opakovaně, což syna také potěšilo. Původně si vybral jinou, ale po zjištění, že je může měnit a tu předchozí vždycky vyhodit (protože už nepůjde nalepit zpátky do archu s ostatními samolepkami), jsme zvolili tu, kterou vidíte na fotografii níže.

Aplikace je samozřejmě v češtině a v jednotlivých krocích navádí děti, co mají dělat. Po rozbití vajíčka Sparkly synovi vysvětlil, že mu musí zoubky důkladně čistit – rozumějte, že je musí čistit sobě, čímž je zároveň čistí Sparklymu – a že za to bude dostávat odměny. Což syna zaujalo a chtěl odměnu hned, takže jsme se rovnou pustili do čištění.

Philips Sonicare For Kids
Philips Sonicare For Kids
  • Philips Sonicare For Kids Screenshot
  • Philips Sonicare For Kids Screenshot
  • Philips Sonicare For Kids Screenshot
  • Philips Sonicare For Kids Screenshot
  • Philips Sonicare For Kids Screenshot
  • Philips Sonicare For Kids Screenshot
  • Philips Sonicare For Kids Screenshot
  • Philips Sonicare For Kids Screenshot

První čištění podle aplikace ještě sám nezvládl, sice je dobře vizuálně zobrazené, kde a jak si má dítě zuby čistit i jak dlouho, ale museli jsme mu to ukázat my. Druhé čištění jsme také ještě provedli my a od třetího už to syn zvládl před zrcadlem sám. Poprvé tvrdil, že ho čištění lechtá, ale pak si zvykl. Po každém čištění si dítě za odměnu může rozbalit dárky, ve kterých jsou věci pro Sparklyho: například jídlo nebo oblečení a další výbava.

Po prvním vyčištění přesunul Sparklyho do ledového světa, posléze mu nasadil lyžařské brýle, pak ještě zkusmo vyzkoušel nové uši. Když mu ale chtěl dát zmrzlinu, Sparkly ji odmítl s tím, že má teď hezky vyčištěné zuby a čistý dech a nic jíst nebude. Prý ať mu dá najíst až později. Což syna trochu zaskočilo, protože on s tím takové cavyky nedělá :-). Syna dárky zaujaly a chtěl si zuby vyčistit hned znovu, aby dostal další, takže jsme mu povolili ještě jedno kolo. Motivace prostřednictvím mobilní aplikace zkrátka zafungovala na plné čáře.

Aplikace zobrazuje Sparklyho i synovy úspěchy, celkový počet minut čištění nebo kalendář čištění. Počítá i s tím, že může jeden kartáček s různými hlavicemi používat více dětí, a každé si tak může založit svůj profil.

Mobilní aplikace vaši ratolest zuby čistit naučí

Největší pozitivum je, že čištění zubů začalo syna bavit. Vždy se hned po koupání ptá, jestli už jdeme čistit, a ani nepožaduje, abychom mu zuby vyčistili my. Navíc je vidět, že kartáček opravdu dobře funguje, plak, který pravidelně zůstával po synově čištění manuálním kartáčkem, je po vyčištění tímto sonickým kartáčkem pryč. A za relativně krátkou dobu vymezenou zvukovými signály. V balení byly dvě velikosti hlavic, zvolili jsme zatím tu menší, syn má ještě kromě dvou všechny zuby mléčné. Pastu jsme nechali původní dětskou.

Zatím používáme kartáček týden, syna čištění baví, zuby jsou hezky čisté, aplikace dodává poměrně nudnému rituálu zábavu a hru. Upřímně doufáme, že mu nasazení i nadšení vydrží napořád. Cena kartáčku pro děti se dvěma hlavicemi se na českém trhu aktuálně pohybuje okolo 1 599 Kč.

Sonické kartáčky pro dospělé

Philips samozřejmě ke kartáčkům Sonicare nabízí i aplikaci pro dospělé; ta má fungovat jako jakýsi osobní trenér a motivátor pro čištění zubů. Sonické kartáčky mají řadu výhod – kromě důkladnějšího a šetrnějšího čištění pomáhají redukovat skvrny na zubech, odstraňují výrazně vyšší množství zubního plaku a zlepšují zdraví dásní. Samotná sonická technologie funguje tak, že na hlavě kartáčku dochází k proudění tekutiny, která se dostává mezi zuby a podél dásní, což klasický kartáček tak snadno nezvládne. A čištění je navíc neskutečně pohodlné.

Vůbec nejvyšší řada je DiamondClean, která je také vítězem dTestu. Ta kromě kartáčku obsahuje i dobíjecí skleničku a cestovní pouzdro. Zájemci mají na výběr z pěti barev – fialové, bílé, černé, růžové a růžovo-zlaté. K dispozici je navíc několik režimů čištění, dobíjecí „sklenice“ a praktické cestovní pouzdro, které kartáček rovněž umí dobíjet.

Co se týče výdrže, na jedno nabití kartáčky vydrží zhruba tři týdny. Nejdražší varianta kartáčku vyjde na 4 199 Kč včetně DPH, případně stojí za zmínku varianta FlexCare, která obsahuje dva kartáčky a praktický dobíjecí stojánek. Standardní cena se pohybuje okolo 5 499 Kč, nicméně na Alza.cz je nyní tato sada v akci za 3 299 Kč včetně DPH.

Vůbec nejlevnější je varianta HealthyWhite, která má 2 režimy čištění, vyjde na 3 199 Kč, respektive 2 599 Kč. Ani v jednom případě nejde o nijak zanedbatelné ceny, nicméně kvalita čištění zubů je úplně někde jinde, než v případě běžných kartáčků. Samotné nástavce na zubní kartáčky se pak pohybují v jednotkách stokorun, životnost jednoho je 3 měsíce stejně jako u manuálního kartáčku. Kompletní porovnání všech tří typů sonických kartáčků včetně výčtu funkcí naleznete na webu Philipsu.

Pro pány: elegantní holení

Philips patří mezi jedny z nejlepších výrobců holicích strojků na světě. Stejně jako v případě kartáčků pro dospělé, i v tomto případě má portfolio rozdělené do třech sérií, které se liší výčtem funkcí a dodávaným příslušenstvím.

Cenově nejdostupnější jsou holicí strojky řady 5000, které poslouží pro klasické holení a jejich cena včetně zastřihovače vousů se pohybuje okolo dvou a půl tisíce korun. Zlatou střední cestu razí série 7000, která je primárně určena pro citlivou pokožku. Obrovskou výhodou je, že je strojek plně omyvatelný a můžete s ním provádět jak suché, tak i mokré holení.

Pro nejnáročnější uživatele je připravena série 9000, která disponuje speciální hlavou, jež je schopná kopírovat obrys tváře v osmi směrem. Já jsem si v tomto případě vyzkoušel model s označením S9031, jehož standardní prodejní cena se pohybuje na hranici 6 500 Kč.

Holení s ním je skutečně pohodlné a především rychlé. V minulosti jsem používal zhruba 4 roky starý holicí strojek (také od Philipsu) a vývoj technologie je skutečně znát. S novým strojkem bylo holení o poznání rychlejší a především preciznější. Stále platí, že úplně nejdokonalejšího oholení dosáhnete žiletkou, nicméně nové strojky od Philipsu se jim celkem slušně přibližují. Srovnání všech tří sérií opět najdete na webu výrobce.

Baterie ve strojku vydrží na zhruba 50 minut holení (v praxi jsem nabíjel zhruba jednou za měsíc), dobití pak trvá přibližně jednu hodinu. Otestovat životnost holicí hlavy by bylo nad rámec redakčního testu, respektive recenze by musela vyjít s velkým zpožděním, proto budeme důvěřovat informacím od výrobce, který doporučuje výměnu provádět zhruba jednou za dva roky. Na nákup nové hlavy si připravte přibližně 1 400 Kč.

Vůbec nejvyšší model celé série (a také nejdražší) nese označení Philips S9711. Ten kromě několika dalších režimů holení nabízí dotykový ovládací displej a především čisticí kolébku pro snadnou údržbu holicí hlavy. V tomto případě se ale připravte na pořádný průvan v peněžence, cena se totiž pohybuje okolo 12 500 Kč.

Mobilní aplikace, která vám ukáže, jak byste vypadali s různými typy vousů

Ani v tomto případě Philips nezapomněl na mobilní aplikaci, nicméně míra interakce už je v tomto případě trochu nižší, než u dětských zubních kartáčků, a to především díky tomu, že holicí strojky v sobě nemají Bluetooth a s aplikací/telefonem nejsou schopné komunikovat.

Aplikace Grooming vám kromě tipů na holení ukáže, jak byste vypadali s různými typy vousů. Jednoduše stačí nahrát vaši fotografii nebo se přímo vyfotit selfie kamerkou – speciální algoritmus detekuje křivky vaší tváře, na které následně aplikuje různé střihy. I když je rozhraní aplikace v angličtině, najdete v ní řadu článků s tipy na holení či zastřižení vousů v češtině.

Pro dámy: sbohem žiletko, sbohem epilátore, sbohem chloupky

Philips má chytré řešení i pro ženy, a to v podobě IPL technologie, která je zbaví rychle, bezbolestně a bezpečně nežádoucích chloupků kdekoliv na těle. Přístroj s názvem Philips Lumea přišel na český trh poprvé v roce 2013 a od té doby vzniklo již několik stále dokonalejších verzí. Ta nejnovější nabízí čtyři nástavce na jednotlivé části těla (nohy a ruce, obličej, podpaží a oblast bikin), inteligentní senzor SmartSkin, který uživatelce doporučí vhodné nastavení intenzity ošetření, a je možné ji používat s kabelem i bez něj. Při správném používání slibuje ženám až 8 týdnů bez chloupků. Nejnovější model je k sehnání za 14 999 Kč, starší model se dvěma nástavci vyjde na 8999 Kč.

Také Philips Lumea má svoji aplikaci pro chytré telefony. Nové i stávající zkušené uživatelky provede IPL ošetřením krok za krokem, analyzuje typ chloupků a pokožky, ukládá informace o předchozím ošetření a plánuje ta budoucí. Kromě toho přináší uživatelce další užitečné instrukce a na požádání ji spojí se zákaznickým centrem Philips. Aplikaci lze použít jak pro nejnovější model Lumea, tak i pro všechny starší.

Philips rozhodně jde s dobou a aplikace zmíněné v článku nejsou jediné, které uživatelům nabízí. Portfolio je podstatně širší; všichni určitě budete znát chytrá světla Philips Hue, ale ani těmi výčet chytrých zařízení pro vaši domácnost nekončí, ostatně kompletní přehled všech mobilních aplikací tohoto výrobce naleznete zde.

Michal Javůrek

8 komentářů

  1. Rosťa (neregistrovaný)

    sonický kartáček už používám pár měsíců, teď jsem kupoval novou sadu kartáčků po cca 3,5 měsících a do normálního už bych nešel, fakt je to nebe a dudy. jen by ten kartáček nemusel dělat takovej kravál :-D

  2. “Nejdražší varianta kartáčku vyjde na 4 199 Kč včetně DPH” nevím jak recenzent, ale já když kliknu na DiamondClean, tak vidím cenu 5699,-.

  3. Petr (neregistrovaný)

    Zavádějící informace ve vašem PR neoznačeném článku pro Alza.cz:
    “Nejdražší varianta kartáčku vyjde na 4 199 Kč včetně DPH.”
    Nicméně nejdražší varianta kartáčku je Diamon a ne FlexCare!

  4. hju (neregistrovaný)

    recenze která se nezmíní o konkurenčních produktech.. spíš PR…

    • Petr (neregistrovaný)

      Je to PR na alzu (všechny odkazy tam vedou), nicméně se dají produkty za podobnou cenu najít na heurece, ale je fakt že na alzu je to hodně levný :D ale na článek bacha, je dost zavádějící. Třeba se píše o nejvyšší řadě která je ted za super cenu, ale ve skutečnosti se vůbec o nejvyšší řadu nejedná!!!!
      i podle stylu jakým to je napsaný a jakým tady běžně mistr javůrek píše, si myslím že si to napsala alza sama.

      Hlavně že tady smartmania žebrá o vypnutí adblocku….

      • Tak Alza patří, aspoň v tom co jsem tam hledal, k těm nejlevnějším na trhu. Naposledy Beddit 3, tam bezkonkurenčně nejlevnější a to výrazně.

    • Petr: není to PR, ale klasická recenze. Nicméně u Alzy využíváme affiliate program, proto jsme v textu využili odkazů k nim, nic víc za tím nehledejte – děláme to tak třeba i u recenzí smartphonů.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *