TOPlist

Ve třetím čtvrtletí se dostalo na trh méně telefonů. Kterým výrobcům se dařilo?

Smartphony

Ve třetím čtvrtletí 2018 měl největší podíl na trhu jihokorejský Samsung (19 %). V závěsu byla společnost Huawei (14 %), které dýchal na záda Apple s dvanácti procenty. Dařilo se také firmám Oppo a Xiaomi, které shodně skončily na devíti procentech. O pouhé procento za nimi se umístila společnost vivo. HMD sice na pulty neposlalo tolik telefonů jako konkurence, přesto však zaznamenalo 73% růst v porovnání se stejným obdobím v minulém roce. Oproti třetímu kvartálu 2017 se do obchodů dostalo o 5 procent méně zařízení, celkově jich bylo 380 milionů.

V Asii vládnou jiní výrobci než v Evropě a Severní Americe. Na prvním místě je Oppo (16 %), na druhém v těsném závěsu Huawei a vivo, obě společnosti mají shodně patnáctiprocentní podíl asijského trhu. Xiaomi se drží na 14 procentech. Samsung se krčí až na pátém místě s deseti procenty.

Apple byl tradičně velmi silný v Severní Americe, kde si z celkového podílu ukousl 39 %. Druhý Samsung si zde připsal 26 %.  Nejlépe se jihokorejskému výrobci dařilo v Evropě, odkud si odnesl 31% podíl na trhu. Druhou příčku obsadila společnost Huawei s dvaadvaceti procenty. Stupně vítězů v Evropě uzavírá Apple s 19 %.



recenze iPhone X



Nepřehlédněte

Applu se v Indii nedaří. Za 6 měsíců zde prodal rekordně málo iPhonů

Přestože telefonů na trhu celkově ubylo, některým společnostem se ve třetím čtvrtletí dařilo. Rekordními zisky se pochlubil například Samsung, Xiaomi si vynahradilo ztrátu na čínském trhu prodejními úspěchy v Indii. Apple sice vyexpedoval stejný počet telefonů jako loni, díky vyšší průměrné prodejní ceně však šly nahoru také zisky.

Autor článku Marek Bartík
Marek Bartík
Redaktor serveru SMARTmania.cz a brněnský student. Vedle toho velký fanoušek videoher, jehož nepřestává udivovat jejich překotný vývoj. Svět kolem nás plyne takovou rychlostí, že se za ním mnohdy nestačíme otáčet, čímž se pro nás stává nepostižitelným.

Kapitoly článku