Ve třetím čtvrtletí 2018 měl největší podíl na trhu jihokorejský Samsung (19 %). V závěsu byla společnost Huawei (14 %), které dýchal na záda Apple s dvanácti procenty. Dařilo se také firmám Oppo a Xiaomi, které shodně skončily na devíti procentech. O pouhé procento za nimi se umístila společnost vivo. HMD sice na pulty neposlalo tolik telefonů jako konkurence, přesto však zaznamenalo 73% růst v porovnání se stejným obdobím v minulém roce. Oproti třetímu kvartálu 2017 se do obchodů dostalo o 5 procent méně zařízení, celkově jich bylo 380 milionů.
V Asii vládnou jiní výrobci než v Evropě a Severní Americe. Na prvním místě je Oppo (16 %), na druhém v těsném závěsu Huawei a vivo, obě společnosti mají shodně patnáctiprocentní podíl asijského trhu. Xiaomi se drží na 14 procentech. Samsung se krčí až na pátém místě s deseti procenty.
Apple byl tradičně velmi silný v Severní Americe, kde si z celkového podílu ukousl 39 %. Druhý Samsung si zde připsal 26 %. Nejlépe se jihokorejskému výrobci dařilo v Evropě, odkud si odnesl 31% podíl na trhu. Druhou příčku obsadila společnost Huawei s dvaadvaceti procenty. Stupně vítězů v Evropě uzavírá Apple s 19 %.
Přestože telefonů na trhu celkově ubylo, některým společnostem se ve třetím čtvrtletí dařilo. Rekordními zisky se pochlubil například Samsung, Xiaomi si vynahradilo ztrátu na čínském trhu prodejními úspěchy v Indii. Apple sice vyexpedoval stejný počet telefonů jako loni, díky vyšší průměrné prodejní ceně však šly nahoru také zisky.