- Největším výrobcem smartphonů se v loňském roce stal Apple
- Samsungu k prvenství chybělo dodat pouhé 3 miliony telefonů
- Po dvou letech poklesu loni celý segment vzrostl o 7 procent
Minulý týden velké technologické firmy zveřejnily finanční výsledky za poslední čtvrtletí loňského roku, svými čísly se pochlubily i společnosti Samsung a Apple. Zveřejněných dat se chopily analytické firmy a daly dohromady tradiční žebříček dodávek smartphonů v celém loňském roce.
Apple těsně uhájil prvenství
Jak se loni prodávaly smartphony, reportovaly analytické firmy už počátkem ledna, jednalo se ale pouze o odhad na základě dat z dodavatelských řetězců. Nejnovější průzkum společnosti Canalys by se měl opírat o čerstvější a přesnější data. Jak se jednotlivým firmám v loňském roce dařilo?
Výrobce | Dodávky 2024 | Podíl 2024 | Dodávky 2023 | Podíl 2023 | Rozdíl |
Apple | 225,9 | 18 % | 229,1 | 20 % | -1 % |
Samsung | 222,9 | 18 % | 225,5 | 20 % | -1 % |
Xiaomi | 168,6 | 14 % | 146,1 | 13 % | 15 % |
Transsion | 106,7 | 9 % | 92,6 | 8 % | 15 % |
Oppo | 103,6 | 8 % | 100,7 | 9 % | 3 % |
Ostatní | 395,4 | 33 % | 347,9 | 30 % | 14 % |
Celkem | 1223,1 | 100 % | 1141,9 | 100 % | 7 % |
Podle Canalys bylo loni na trh dodáno 1,22 miliardy smartphonů, což je oproti roku 2023 o 7 procent více. Po dvou letech poklesu se tak jedná o viditelné oživení, které dle všeho způsobily čínské značky. Prodeje smartphonů značek Apple a Samsung loni údajně poklesly o 1 procento, takže jejich pořadí se nezměnilo – prvenství uhájil Apple s 225,9 miliony dodaných iPhonů, Samsung skončil druhý se ztrátou pouhých 3 milionů telefonů. Oběma společnostem tak patřil tržní podíl 20 procent.
Skokany roku v TOP 5 se podle Canalys staly značky Xiaomi a Transsion. Obě meziročně údajně vzrostly o 15 procent, lépe je na tom se 168,7 miliony dodaných smartphonů Xiaomi. Transsion má ale také důvod k radosti – čínská firma vyrábějící smartphony značek Infinix, Tecno nebo iTel přeskočila známější Oppo, které meziročně vzrostlo o pouhá tři procenta. Podíl Oppo na trhu klesl na 8 procent, ovšem je nutné podotknout, že do něj nejsou započítané prodeje dceřiných smartphonů značky Realme – s nimi by Oppo mělo podíl 12 procent a zajištěnou čtvrtou příčku.
Agentura Canalys zveřejnila i pořadí na následujících příčkách, podle kterých meziročně nejvíce rostla značka Huawei – v roce 2024 údajně dodala o 36 procent více smartphonů než o rok dříve. Růst zaznamenalo i osmé Lenovo vyrábějící převážně smartphony Motorola.