TOPlist

Pozitivních změn v oblasti zdraví dosáhnete s chytrými hodinkami, ukazuje evropský průzkum

Huawei Watch GT4 a Pamela Reif

Na základě průzkumu společnosti Huawei, realizovaného společností Ipsos, zaměřeného na postoje a chování evropských občanů v oblasti osobního zdraví v souvislosti s chytrými hodinkami vyplynulo, že více než 88 % jejich uživatelů se shodne na tom, že jim zařízení může pomoci při zlepšování fyzického zdraví či zavádění nových zdravějších návyků. Více než 54 % Evropanů dokonce vynechává pravidelné lékařské prohlídky, a právě hodinky se snaží motivovat lidi k návštěvě lékaře poté, co jejich zařízení ukázalo abnormální zdravotní údaje.

„Duševní a fyzické zdraví je pro jednotlivce i širší společnost v popředí zájmu,“ poznamenává William Tian, prezident Huawei Consumer Business Group pro Evropu a dodává: „Rozhodli jsme se zjistit, zda evropští občané aktivně upřednostňují své osobní zdraví a zda si uvědomují klíčové zdravotní ukazatele, které jsou stěžejní pro jejich celkovou pohodu.

Průzkum společnosti Huawei mezi uživateli chytrých hodinek

Kromě toho jsme se snažili pochopit, zda uživatelé chytrých hodinek vykazují větší povědomí o zdraví a zdravějších návycích ve srovnání s těmi, kteří je nepoužívají. Náš výzkum odhalil některé zajímavé skutečnosti a zároveň jednoznačně prokázal transformační vliv chytrých hodinek zaměřených na zdraví.“

Evropané věnují značnou pozornost svému osobnímu zdraví

Zdraví je pro Evropany důležitou záležitostí. 80 % z nich projevuje zájem jak o psychickou pohodu, tak o fyzickou zdatnost. Devět z deseti respondentů uvedlo, že se nejvíce zajímají o svůj vzhled těla, hmotnost, vitalitu a správné fungování kognitivních funkcí. Mezi další oblasti patří kvalita a množství spánku, schopnost zvládat stres, odpočinek, zdravé stravování a pohyblivost. Celková spokojenost se zdravím však zůstává poměrně malá. Pouze polovina účastníků průzkumu uvedla, že je spokojena se svým celkovým zdravotním stavem. Nejvíce jsou Evropané nespokojeni se svou fyzickou zdatností (24 %), mobilitou (26 %), sníženou hladinou energie (29 %) a nadváhou či obezitou (46 %).

Průzkum společnosti Huawei mezi uživateli chytrých hodinek

Téměř všichni respondenti (91 %) vyjádřili přání zlepšit alespoň jeden aspekt svého životního stylu související se zdravím. Přičemž každý z nich v minulosti usiloval o zlepšení v průměru čtyř zdravých návyků. Nejčastější prioritou je pro mnohé z nich snížení stresu (43 %), udržování správné hmotnosti (40 %), zdravé stravování (35 %), dostatečný spánek (35 %) a každodenní cvičení (34 %). Navzdory těmto snahám 72 % evropských občanů přiznalo, že při dodržování návyků zdravého životního stylu potřebují další motivaci nebo ji často ztrácí. 

Nedostatek znalostí brání dalšímu pokroku

Z průzkumu nadále vyplývá, že většina Evropanů má velmi omezené znalosti o zdravotních ukazatelích. Většina z jejich uvedených ukazatelů nejsou skutečnými zdravotními ukazateli, ale spíše činnostmi podporující jejich zdraví, jako je například pravidelný pitný režim. Velmi nízké bylo také povědomí u některých životně důležitých zdravotních metrik. Vliv na hlubší pochopení zdravotních ukazatelů má dle průzkumu pravidelný přístup k personalizovaným údajům o zdraví.

Chytré hodinky mají značný vliv na zdraví uživatelů

Data z průzkumu jasně ukazují pozitivní vliv chytrých hodinek na zdraví uživatelů. U uživatelů chytrých hodinek v Evropě je v průměru o 51 % vyšší pravděpodobnost, že budou znát cílové hodnoty klíčových zdravotních ukazatelů než u těch, kteří chytré hodinky nepoužívají. Kromě toho vykazují o 75 % vyšší pravděpodobnost, že znají své cílové hodnoty tělesného tuku a o 71 % vyšší pravděpodobnost, že si jsou vědomi svého správného denního kalorického cíle. Tři čtvrtiny (75 %) uživatelů chytrých hodinek navíc vyhledá radu, když je jejich zařízení upozorní na abnormální zdravotní ukazatele a 63 % z nich navštíví lékaře za účelem dalších vyšetření.

Vliv chytrých hodinek na kvalitu zdraví (průzkum)

Díky chytrým hodinkám si 87 % uživatelů osvojilo nové zdravější návyky na základě informací ze svého zařízení. Tyto změny zahrnují častější cvičení (47 %), delší dobu cvičení (41 %), zlepšení spánkových návyků (39 %) a úpravu stravy (28 %). Navíc si uživatelé chytrých hodinek kontrolují své základní zdravotní ukazatele až třikrát častěji než uživatelé, kteří je nepoužívají. Konkrétně sledují svůj srdeční tep, okysličení krve a spálené kalorie.

Mezi denně sledovanými ukazateli převažuje nachozený počet kroků, který sleduje téměř polovina uživatelů. Z průzkumu nadále vyplynulo, že uživatelé chytrých hodinek připisují svému zařízení převážně pozitivní výsledky: 88 % z nich souhlasí s tím, že jim zařízení pomáhá zlepšovat fyzické zdraví, 86 % vnímá zlepšenou celkovou kvalitu života a 76 % jejich duševní zdraví.

Investice do tří zdravotnických laboratoří společnosti Huawei

Společnost Huawei již deset let vyvíjí špičkové portfolio nositelných technologií v oblasti hardwaru, softwaru a služeb. Neustálé úsilí o výzkum a inovace v oblasti zdravotních a fitness technologií umožnilo společnosti Huawei vyvinout neuvěřitelně sofistikované a přesné inteligentní monitorování celého těla.

Huawei Health Lab Helsinki

S vědomím rostoucí potřeby na trhu se zdravím a fitness se společnost Huawei zavázala k hlubšímu výzkumu algoritmů pro monitorování zdraví prostřednictvím svých nositelných technologií. To vedlo k založení tří zdravotnických laboratoří po celém světě. V roce 2016 v Xi’an a Songshan Lakes v Číně a letos ve finských Helsinkách.



Huawei Health Lab Helsinki



Nepřehlédněte

Huawei posiluje své působení v Evropě. Navštívili jsme laboratoř pro výzkum zdraví v Helsinkách

Ve finské laboratoři Health Lab pracuje multidisciplinární vědecko-výzkumný tým ze 7 zemí EU, složený ze 6 doktorandů a 20 odborníků z 5 hlavních oborů – fyziologie, umělá inteligence, strojové učení, testování softwaru a softwarové inženýrství. To zajišťuje, že každá oblast sportovního a zdravotního výzkumu dosahuje pokročilých světových standardů.

Autor článku PR článek
PR článek
Takto označený obsah má charakter reklamního sdělení, jehož zadavatelem je subjekt třetí strany. Máte-li zájem o spolupráci či publikaci PR článku, kontaktujte nás na e-mailu [email protected].

Kapitoly článku