TOPlist

Huawei je znovu nejhodnotnější značkou telekomunikační infrastruktury. Porazil Nokii i Cisco

Huawei logo

Společnost Huawei byla ve výroční zprávě britské konzultační společnosti Brand Finance označena za celosvětově nejhodnotnější a nejsilnější značku v oblasti telekomunikační infrastruktury za rok 2020. Prvenství obhájila již v loňském roce, od té doby její hodnota narostla o 4,5 %. S hodnotou 65,1 miliardy dolarů má náskok nad americkou společností Cisco i finskou Nokií.

Zpráva jako novou příležitost pro telekomunikační průmysl vyzdvihuje zejména implementaci technologií 5G. V tomto sektoru má dle analytické společnosti Statista právě Huawei nejvíce podaných patentových žádostí na světě.

Telekomunikační průmysl dle zprávy neutrpí světovou pandemií Covid-19 díky probíhající „revoluci práce z domova“, která podnítila poptávku po telekomunikačních službách. I přesto však hodnota všech padesáti nejvýše postavených evropských značek v žebříčku klesla v tomto roce v průměru o 13 %. Celosvětově nejhodnotnější značkou v oblasti telekomunikací s hodnotou 63,7 miliardy dolarů je za rok 2020 americký Verizon, který sesadil z prvního místa společnost AT&T.

Top 10 nejhodnotnějších značek Top 10 nejsilnějších značek
Značka Rok 2020 Rok 2019 % změna Značka Rok 2020 Rok 2019 % změna
Huawei 65,1 mld. USD 62,3 mld. USD +4,5 Huawei 83,2 (AAA-) 84,28 (AAA-) -1,3
Cisco 23,3 mld. USD 21,8 mld. USD +7,1 Corning 77,4 (AA+) 78,42 (AA+) -1,3
Nokia 9,9 mld. USD 9,8 mld. USD +0,7 Qualcomm 75,7 (AA+) 75,79 (AA+) 0,1
Qualcomm 7,2 mld. USD 7,5 mld. USD -4,0 Cisco 75,3 (AA+) 75,63 (AA+) -0,4
ZTE 4,4 mld. USD 3,2 mld. USD +37,0 Nokia 75,6 (AA+) 74,83 (AA+) -0,3
Ericsson 2,8 mld. USD 2,5 mld. USD +9,8 Ericsson 70,1 (AA) 68,26 (AA-) +2,7
Corning 2,2  mld. USD 2,4 mld. USD -10,6 ZTE 67,9 (AA-) 64,2 (A+) +5,8
ZTT 1,4 mld. USD ZTT 60,6 (A+)
Hengtong Group 1,3 mld. USD Juniper Networks 59,1 (A) 61,25 (A+) -3,5
Juniper Networks 0,9 mld. USD 1,2 mld. USD -19,7 Hengtong Group 56,0 (A)

Globální pandemie má na značky velký dopad. Hodnota největších společností odhadem poklesla o 1 bilion dolarů. Dopad na sektor telekomunikací je však menší než dopad na letecký sektor. „Covid-19 je nyní celosvětovou hrozbou číslo jedna. Kromě zdravotních dopadů očekáváme i dopady ekonomické. Značky napříč sektory by se měly připravit na masivní dopady pandemie, která ovlivní obchodní činnost, dodavatelský řetězec a hospodářské výsledky. Firmy pocítí vliv pandemie i v roce 2021,“ říká Savio D’Souza, ředitel oceňování společností v konzultační společnosti Brand Finance.

Autor článku Roman Hálek
Roman Hálek
Technologie 21. století mě inspirují a neustále popohání vpřed. Rád o nich píši a ještě radši je všechny zkouším. A pokud zrovna nesedím u klávesnice, s nadšením běhám, nebo se proháním na kole, a s nepatrně menším nadšením dálkově studuji vysokou školu.

Kapitoly článku