Společnost Huawei byla ve výroční zprávě britské konzultační společnosti Brand Finance označena za celosvětově nejhodnotnější a nejsilnější značku v oblasti telekomunikační infrastruktury za rok 2020. Prvenství obhájila již v loňském roce, od té doby její hodnota narostla o 4,5 %. S hodnotou 65,1 miliardy dolarů má náskok nad americkou společností Cisco i finskou Nokií.
Zpráva jako novou příležitost pro telekomunikační průmysl vyzdvihuje zejména implementaci technologií 5G. V tomto sektoru má dle analytické společnosti Statista právě Huawei nejvíce podaných patentových žádostí na světě.
Telekomunikační průmysl dle zprávy neutrpí světovou pandemií Covid-19 díky probíhající „revoluci práce z domova“, která podnítila poptávku po telekomunikačních službách. I přesto však hodnota všech padesáti nejvýše postavených evropských značek v žebříčku klesla v tomto roce v průměru o 13 %. Celosvětově nejhodnotnější značkou v oblasti telekomunikací s hodnotou 63,7 miliardy dolarů je za rok 2020 americký Verizon, který sesadil z prvního místa společnost AT&T.
Top 10 nejhodnotnějších značek | Top 10 nejsilnějších značek | ||||||
Značka | Rok 2020 | Rok 2019 | % změna | Značka | Rok 2020 | Rok 2019 | % změna |
Huawei | 65,1 mld. USD | 62,3 mld. USD | +4,5 | Huawei | 83,2 (AAA-) | 84,28 (AAA-) | -1,3 |
Cisco | 23,3 mld. USD | 21,8 mld. USD | +7,1 | Corning | 77,4 (AA+) | 78,42 (AA+) | -1,3 |
Nokia | 9,9 mld. USD | 9,8 mld. USD | +0,7 | Qualcomm | 75,7 (AA+) | 75,79 (AA+) | 0,1 |
Qualcomm | 7,2 mld. USD | 7,5 mld. USD | -4,0 | Cisco | 75,3 (AA+) | 75,63 (AA+) | -0,4 |
ZTE | 4,4 mld. USD | 3,2 mld. USD | +37,0 | Nokia | 75,6 (AA+) | 74,83 (AA+) | -0,3 |
Ericsson | 2,8 mld. USD | 2,5 mld. USD | +9,8 | Ericsson | 70,1 (AA) | 68,26 (AA-) | +2,7 |
Corning | 2,2 mld. USD | 2,4 mld. USD | -10,6 | ZTE | 67,9 (AA-) | 64,2 (A+) | +5,8 |
ZTT | 1,4 mld. USD | – | – | ZTT | 60,6 (A+) | – | – |
Hengtong Group | 1,3 mld. USD | – | – | Juniper Networks | 59,1 (A) | 61,25 (A+) | -3,5 |
Juniper Networks | 0,9 mld. USD | 1,2 mld. USD | -19,7 | Hengtong Group | 56,0 (A) | – | – |
Globální pandemie má na značky velký dopad. Hodnota největších společností odhadem poklesla o 1 bilion dolarů. Dopad na sektor telekomunikací je však menší než dopad na letecký sektor. „Covid-19 je nyní celosvětovou hrozbou číslo jedna. Kromě zdravotních dopadů očekáváme i dopady ekonomické. Značky napříč sektory by se měly připravit na masivní dopady pandemie, která ovlivní obchodní činnost, dodavatelský řetězec a hospodářské výsledky. Firmy pocítí vliv pandemie i v roce 2021,“ říká Savio D’Souza, ředitel oceňování společností v konzultační společnosti Brand Finance.