Nových projektů není nikdy dost, řekli si zřejmě v Googlu, a rozhodli se pustit do světa her. To alespoň tvrdí pětice lidí, kteří mají přístup přímo k plánům Googlu.
Google údajně zvažuje, že by se pustil hned do tří oblastí souvisejících s videohrami. Mělo by jít o streamovací platformu, vlastní hardware a dokonce i vývoj samotných her. Internetový gigant se o hraní nezajímá poprvé. Již v roce 2014 zvažoval koupi populární video služby Twitch, než se však rozhoupal, vyfoukl mu ji Amazon. S Googlem je spjata dokonce i společnost Niantic stojící za populárními hrami Ingress a Pokémon Go. Ta totiž původně vznikla jako interní startup v rámci Googlu.
Herní konference obchází Yeti
Streamovací služba od Googlu je dle dostupných informací vyvíjena pod kódovým názvem Yeti a měla by být podobná již fungující Nvidia GeForce Now. Hry by běžely na vzdálených serverových počítačích s obrovským výkonem a uživatelům by se pouze streamoval jejich obraz. Hraní by tak samozřejmě bylo možné i na velmi slabých strojích. Podmínkou však zůstává stabilní a rychlý internet.
Jeden anonymní zdroj obeznámený s vývojem Yeti dokonce naznačil, že by mohlo být možné hru streamovat přímo z prostředí prohlížeče Chrome. To zní možná až příliš dobře na to, aby to byla pravda. O výmysl nicméně nejde také, vícero zdrojů potvrdilo, že Google již začal na svou platformu lákat vývojáře.
Zástupci Googlu prý navštívili například konference GDC a E3, kde se sešli s vedením několika velkých herních studií. Ty přesvědčovali k podpoře jejich streamovací platformy, ale podle informací webu Kotaku dokonce sondovali i o poznání zajímavější možnosti. Představitelé Googlu prý aktivně zjišťují i možnosti kompletní akvizice celých herních studií. Pokud by se Googlu povedlo pohltit několik velkých herních firem, bezpochyby by získal slušnou výhodu pro službu Yeti. Na druhou stranu by šlo o značně drahý a riskantní krok, který by se nemusel úplně vyplatit.
Chystá se konkurence PlayStationu a Xboxu?
Třetí zákulisní informací je to, že Google plánuje představit i vlastní konzoli. O té je však skutečně minimum informací a není tak jisté ani to, na jaké bázi by měla fungovat. Jednalo by se o výkonný přístroj přímo konkurující PlayStationu a Xboxu, nebo by šlo spíše o „krabičku“ pracující se streamováním her z Yeti? To v současnosti neví nikdo.
Existují však indicie nahrávající tomu, že by možná mohlo jít o skutečně plnohodnotnou konzoli. Google totiž v lednu tohoto roku najal Phila Harrisona, dlouhodobého vrcholového manažera v Sony i Microsoftu, kde řídil vývoj obou konzolí. Harrison navíc není jediným herním veteránem, kterého Google získal. V poslední době totiž lze pozorovat poměrně agresivní a zřejmě velmi dobře financovanou strategii Googlu, jenž se aktivně snaží získat klíčové osoby z oboru. „Přetáhl“ tak již několik předních vývojářů a marketingových odborníků z EA, PlayStationu a dalších herních společností.