Společnost Apple čelí poměrně kuriózní žalobě, kterou na ni podal osmašedesátiletý Deric White. Ten se vydal do londýnského Apple Store na Regent Street, kde hodlal reklamovat svůj iPhone 5 s blíže nespecifikovanou poruchou. Zde následovalo formální oslovení pracovníkem, který se snažil staršímu muži pomoci s jeho problémem. Jako jediné řešení se ukázalo uvedení smartphonu do továrního nastavení, což způsobilo ztrátu veškerých uživatelských dat.
V momentě, kdy zákazník tuto skutečnost zjistil, následovala divoká situace, která se neobešla bez slz a ostrých výrazů. Poškozený zároveň po Applu požaduje vyrovnání ve výši 5 000 liber, což je v přepočtu zhruba 192 500 Kč.
Senior žaluje Apple za vymazání uživatelský dat z iPhonu, kde měl uložené všechny kontakty a fotografie z líbánek
Náhrada škody má kompenzovat ztracené kontakty a fotografie, mezi nimiž se nacházely snímky z líbánek na Seychelách a video zachycující obří želvu kousajícího nešťastného staříka do ruky. Deric Whitese navíc hájí tím, že zaměstnanec před opravou nijak neupozornil na možnou ztrátu dat.
A i když se v redakci snažíme podobnému typu obsahu vyvarovat, v tomto případě jsme udělali výjimku z jednoho prostého důvodu – když pomineme bizarnost celé situace, zjistíme, že se jedná o exemplární ukázku toho, že zálohování uživatelských dat se rozhodně nevyplácí podceňovat. Interní úložiště smartphonů denně plníme soukromými daty a jejich případná ztráta dokáže pořádně zabolet. Pokud tedy ještě nemáte aktivní zálohu svého mobilního zařízení, rozhodně byste to měli přehodnotit.