- Apple rozesílal nevyžádanou notifikaci z aplikace Peněženka
- Lákala na výhodnou nabídku na nákup vstupenek na film F1
- Některým uživatelům se ale tato praktika příliš nezamlouvá
Apple nejsou jen iPhony a MacBooky – značnou část ročního rozpočtu spolkne také služba Apple TV+, v rámci které gigant z Cupertina produkuje řadu zajímavých filmů a seriálů. Jeho poslední počin je snímek s prozaickým názvem F1 s Bradem Pittem v hlavní roli. Film si v tuzemských kinech již odbyl premiéru včera (ve Spojených státech se dočkají až zítra) a podle prvních ohlasů se nejedná o žádný propadák – na databázi ČSFD mu v době psaní článku svítí hodnocení 79 procent. Apple si od něj slibuje vysoké tržby. Aby taky ne, když se jeho rozpočet pohybuje okolo 300 milionů dolarů (cca 6,3 miliardy korun).
Propagace, která se příliš nepodařila
I proto se Apple snaží snímek propagovat, jak jen se dá. Jenže ne všechny způsoby jsou úplně šťastné a v jednom případě podle řady uživatelů zašel až za hranu. Konkrétně jde o notifikaci z aplikace Apple Peněženka, která sdružuje vaše platební a věrnostní karty, vstupenky či jízdenky.
V rámci této aplikace Apple začal ve Spojených státech rozesílat upozornění, jež lákalo na nákup vstupenek na film F1 skrze Fandango, přičemž uživatelům nabízel slevu při zadání propagačního kódu.
Jak někteří uživatelé uvedli pro servery TechCrunch a 9to5Mac, toto oznámení považovali za urážku – ostatně jistým pohledem jde o zneužití důvěry uživatelů, kteří aplikaci Peněženka používají k jiným účelům než k nakupování zvýhodněných vstupenek na filmy od Applu.
Nejeden uživatel tento „debakl“ přirovnal k situaci s propagací nového alba U2 v roce 2014, kdy Apple daroval nové album více než 500 milionů účtů iTunes bez možnosti jeho smazání, což kalifornskou společnost stálo přes 100 milionů dolarů (cca 2,7 miliardy korun po započtení inflace). Bez ohledu na objektivní kvality filmu nebo pocity uživatelů ohledně oznámení, které se pohybují na hranici užitečné nabídky a reklamy, se jedná o poměrně agresivní formu propagace.