TOPlist

Zaklínač 4 v první herní ukázce! Unreal Engine 5 kouzlí úchvatné animace i grafiku

Takto bude vypadat Ciri ve hře The Witcher 4
  • CD Projekt Red se pochlubil vydatnou ukázkou ze Zaklínače 4, která běží na Unreal Engine 5.6
  • Vývojáři v rámci tiskové konference Epicu zveřejnili nový filmeček, poctivou porci záběrů přímo z hraní i několik detailních obrázků prostředí
  • Autoři hru hráli přímo na pódiu – v 60 FPS na základní verzi konzole PlayStation 5

Společnost Epic Games před chvílí odvysílala tiskovou konferenci s názvem State of Unreal, na které už tradičně nechybělo působivé technologické demo nejnovější verze Unreal Enginu, tentokrát ve verzi 5.6. K prezentaci technologických novinek si zástupci Epicu zpravidla vybírají precizně zpracované ukázky, které sice dokonale využívají všechny moderní funkce, ale ze skutečné hry zpravidla nepocházejí.

Dechberoucí podívaná

Tentokrát však hlavní slovo měli vývojáři z polského studia CD Projekt Red, kteří se pochlubili novou a překvapivě vydatnou ukázkou ze Zaklínače 4, která přináší první ucelenější pohled na detailní otevřený svět plný příšer, dechberoucích scenérií, svérázných postav a příběhů či nového koně jménem Kelpi. Zaklínačka Ciri se v ukázce, kterou přímo na pódiu hrál cinematic director Kajetan Kapuscinski, nejprve prochází po horském úpatí, poté usedá do koňského sedla a vydává se na cestu hustým lesem, která končí až na lidnatém tržišti s názvem Valdrest. Tato lokace navíc nevznikala pouze pro potřeby demoverze, což znamená, že ji budeme moci navštívit i v hotové hře.

Základní PS5 + 60 FPS

Podle Epicu byla ukázka navržena tak, aby ukázala, že si nejnovější verze enginu poradí s rušnými scénami i detailním zpracováním přírody v otevřeném světě. Ve srovnání se třetím Zaklínačem doznalo významného zlepšení také zpracování koně včetně realistického pohybu svalů. Epic tvrdí, že demoverze běžela v 60 FPS na základní verzi konzole PlayStation 5, navíc se zapnutým ray tracingem.

Přechod na Unreal Engine 5 oznámilo polské studio už v roce 2022 při příležitosti navázání spolupráce s Epicem. Proprietární technologii REDengine se vývojáři rozhodli opustit možná i v důsledku výrazných technických potíží, se kterými se bezprostředně po vydání potýkal Cyberpunk 2077.

Jde pouze o demo, tvrdí CD Projekt

Autoři jedním dechem dodávají, že o plnohodnotnou ukázku z hraní se tak úplně nejedná. Zveřejněné záběry označují za technologické demo zasazené do světa Zaklínače 4. „Jde o ukázku pevných základů, které pokládáme v úzké spolupráci s Epic Games s cílem posunout open-world design na další úroveň,“ vysvětlují zástupci CD Projektu.



Obrázek ze hry Cyberpunk 2077



Nepřehlédněte

Parádní srovnání: Cyberpunk 2077 pro Switch 2 vypadá mnohem lépe než původní verze pro PS4 Pro

K oficiálnímu představení nového Zaklínače došlo ke konci loňského roku na The Game Awards. Hra stále nemá ani rámcové datum vydání. Unreal Engine 5.6 je zájemcům dostupný od dnešního dne.

Autor článku Marek Bartík
Marek Bartík
Redaktor serveru SMARTmania.cz a brněnský student. Vedle toho velký fanoušek videoher, jehož nepřestává udivovat jejich překotný vývoj. Svět kolem nás plyne takovou rychlostí, že se za ním mnohdy nestačíme otáčet, čímž se pro nás stává nepostižitelným.

Kapitoly článku