Dojezd elektromobilů, vedle relativně vyšší ceny, je pro mnohé zákazníky prozatím nepřekonatelnou překážkou při pořizování nového vozu. Vzhledem k relativně nízké vzdálenosti, která se dá ujet na jedno nabití, mnoho zákazníků volí spíše spalovací motory, ačkoliv pro provoz ve městě elektromobily v podstatě stačí. U elektromobilů tak vznikl i pojem “range anxiety”, tedy pocit úzkosti z toho, že se řidiči na cestě vybijí baterie.
Průměrný dojezd elektromobilů je v současné době zhruba 300 kilometrů, u delších tras je tedy nutné plánovat dobíjecí zastávky. Další kilometry dojezdu pak ukousne například i zapnutá klimatizace, či agresivnější styl jízdy, přičemž doba nabíjení je stále relativně dlouhá oproti tankování u běžné čerpací stanice.
600 kilometrů dnes, více již brzy
Tesla aktuálně upravila specifikace svých modelů S a X, kdy zvýšila dojezd sedanu na 390 mil (624 km) a SUV, Modelu X, na 351 mil (561 km) z původních 373 (597 km), resp. 328 mil (525 km), tedy o 27 a 36 kilometrů. Zdá se však, že se nejedná o žádnou radikální technologickou novinku. Elon Musk na Twitteru uvedl, že všechny modely S a X vyrobené v posledních měsících, mají vyšší dojezd, než udává měření standardem EPA. Kilometry navíc mají být v blízké době uvolněny zdarma softwarovou aktualizací.
Tesla zároveň na duben chystá konferenci ohledně baterií, ke konci roku by pak měla přijít nová pohonná jednotka označovaná jako „Plaid“, která by v kombinaci s vylepšenou baterií měla nabídnout výraznější zlepšení dojezdu.