TOPlist

Slibovali hory doly a skutek utek. Lenovo Z5 je obyčejný smartphone s výřezem v displeji

Společnost Lenovo v upoutávkách lákala na první zcela bezrámečkový smartphone, který nabídne nadpozemskou výdrž na baterii, obrovskou porci paměti a perfektní fotoaparát. Také jste se těšili na supersmartphone bez kompromisů?

Design jako každý druhý

Nemůžeme říci, že by Lenovo Z5 byl ošklivý smartphone, to vůbec ne. Očekávání byla ale jiná a chybu musíme hledat u samotného výrobce. Podívejte se, na co nás lákal, a co jsme ve skutečnosti dostali.

Rámeček okolo 6,2″ displeje s FullHD+ rozlišením a poměrem stran 19:9 je podle předchozích slibů širší, a kromě toho jej „zdobí“ výřez uprostřed horního okraje. K dovršení všeho má telefon typickou bradičku, kterou zatím dokázal odstranit pouze Apple.

Opět se nejedná o nic, co by telefonu výrazně ubíralo na kráse či praktičnosti, ale Lenovo nás namlsalo, a tak se nemůžeme ubránit pocitu zklamání. Ten je navíc korunován veskrze průměrnou vnitřní výbavou.

Výbava střední třídy

Lenovo Z5 pohání čipset střední třídy Qualcomm Snapdragon 636 ve spolupráci s 6 GB RAM, vnitřní úložiště bude mít kapacitu 64 nebo 128 GB. Pořizování fotografií bude mít na starosti vystouplý duální fotoaprát tvoření kombinací 16 a 8Mpx snímačů využívajícíh podporu umělé inteligence. Pro selfiečkáře pak bude připravena 8Mpx kamerka vpředu ve výřezu.

Autentizaci uživatele obstará čtečka otisků prstů umístněná doprostřed skleněných zad nabízených v barvách Black, Blue a Aurora. Na telefonu běží systém Android 8.0 Oreo, přislíbená je však aktualizace na novější Android P.

Cena a dostupnost

Lenovo Z5 půjde do prodeje na domácím čínském trhu 12. června za cenu 1 299 CNY (asi 4 500 korun bez DPH) za nižší paměťovou verzi, popř. 1 799 CNY (asi 6 200 korun) za vyšší variantu. O dostupnosti na našem trhu nemáme prozatím žádné informace.

Autor článku Jakub Karásek
Jakub Karásek
Příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích.

Kapitoly článku