Ve třetím čtvrtletí letošního roku vykázala mobilní divize Samsungu pokles provozního zisku o 76 % oproti stejnému období v loňském roce, zisk 1,6 miliard dolarů byl nejmenší za poslední tři roky. Společnost nedokázala zaujmout novými modely a velkou část zákazníků jí odlákali levnější čínští výrobci, z tohoto důvodu se rozhodla pro příští rok výrazně zjednodušit a ztenčit svoji nabídku smartphonů.
Vedoucí korejské společnosti pro vztahy s investory Robert Yi uvedl, že počet modelů pro příští rok bude zredukován o 25 až 30 procent. Firma chce tímto rozhodnutím navýšit své marže z prodejů telefonů zpět na dvouciferné číslo, v posledním čtvrtletí její marže spadly na 7 %, ačkoliv v deseti předchozích čtvrtletích dosahovaly hodnoty nad 15 procent.
Pomůže Samsungu k dvouciferným maržím nová řada A?
Jaké modelové řady bude korejský gigant škrtat, není prozatím jisté, nicméně Samsung tvrdí, že se chce zaměřit především na výrobu telefonů střední třídy a low-endových modelů. Podle deníku Wall Street Journal chce také Samsung navýšit svůj podíl v Číně, kde jej letos z trůnu prodejců mobilních zařízení sesadilo domácí Xiaomi.