Prosadit se na poli sociálních sítí není žádný med, o čemž by mohla vyprávět nejedna velká společnost. V tomto vysoce konkurenčním odvětví je důležité neztrácet inovativnost a umět zaujmout uživatele. Jedním z gigantů, kteří se pokoušeli založit takovýto lukrativní byznys, je také Google. Ten v červnu roku 2011 spustil svého konkurenta Facebooku s názvem Google+. Do něj se pokusil integrovat všechny své předchozí pokusy o sociální síť, jako například Buzz, Friend Connect nebo Orkut.
I když začátky vypadaly slibně a uživatelská základna napovídala, že by se mohlo jednat o úspěch, popularita Google+ nebyla nikdy příliš vysoká. Samotná síť se sice ještě v roce 2015 chlubila 540 miliony aktivních uživatelů, nicméně těch, kteří síť používali opravdu na denní bázi, bylo dozajista méně. Že Google plánuje svou službu odříznout, by si po updatu oficiální aplikace pro Android ze začátku letošního roku myslel málokdo.
O Google+ není zájem, francouzská pobočka Googlu zde zrušila svůj profil
SMARTmania.cz má na Google+ také svůj profil s více než 56 tisíci sledujícími, což je téměř o polovinu více, než máme na Facebooku. Číslo jako takové zní velmi pěkně, ale většina uživatelů už je neaktivních. I když máme na Google+ výrazně více fanoušků než na Facebooku, míra proklikovosti jasně hraje do karet Facebooku.
Zprávy, které nyní přišly z Francie, leckomu vyrazily dech. Tamní pobočka Googlu totiž zrušila svůj profil na Google+ a uživatelům doporučila, aby ji sledovali na Facebooku a Twitteru. I když tato zpráva určitě neznamená, že by Google svou sociální síť ze dne na den smazal, rozhodně se jedná o znepokojivé zprávy. I když Google několikrát uvedl, že Google+ není přímým soupeřem Facebooku a dalších sociálních sítí, jen těžko lze věřit, že se nejedná o neúspěch. O Google+ zkrátka mezi běžnými uživateli není zájem a služba tak zůstává „sociální sítí“ pro velmi úzkou cílovou skupinu uživatelů.