TOPlist

Apple zažaloval Swatch za reklamní slogan, ani tentokrát neuspěl

swatch hodinky

Mezi Applem a švýcarskými hodinářskými firmami panují již delší dobu napjaté vztahy. Kalifornský gigant například okopíroval ikonický design nádražních hodin firmy Mondaine, který použil pro svou aplikaci Hodiny. Na soudní spor tehdy nedošlo, protože Apple švýcarské hodináře mimosoudně odškodnil a to rovnou částkou 400 milionů korun.

V loňském roce nicméně Apple na mimosoudní vyrovnání neměl ani pomyšlení, když podával žalobu na švýcarskou firmu Swatch za jejich slogan, který až nápadně připomíná legendární spojení „Think Different” (myslete jinak). Jistou podobnost se sloganem hodinářské firmy „Tick Different” (tikejte jinak), který se vztahuje k novým modelům hodinek s NFC čipem sice spatřit lze, nicméně soud je jiného názoru.

Apple ani s touto žalobou neuspěl

Ten žalobu Applu zamítl s odůvodněním, že legendární slogan není ve Švýcarsku natolik známý a spojený právě s jablečnou společností, aby podléhal ochraně. Apple totiž neprokázal, že více než 50 % zákazníků slogan asociovalo s jejich firmou. Swatch navíc podotýkal, že nový slogan vychází z jejich sloganu z osmdesátých let „Always different, always new” (vždy jiný, vždy nový).

Pro Apple se nejedná o první prohru nejen v zemi zaslíbené hodinkám, ale také už o druhou prohru s firmou Swatch. V roce 2015 získala švýcarská společnost práva na slovní spojení „One more thing” (ještě jedna věc), které je ikonické pro zakladatele Applu, Steva Jobse.

Autor článku Michael Chrobok
Michael Chrobok
Nestranný fanoušek mobilních technologií, amatérský fotograf, příležitostný sportovec a městský cyklista. Ve volném čase rád cestuje, zahraje si hru, nebo se ponoří do světa Zaklínače či Star Treku.

Kapitoly článku