TOPlist

Tento operátor geniálně vyzrál na podvodníky! AI babička Daisy je zaměstná na dlouhé hodiny

AI obrázek babičky reprezentující Daisy, voicebota O2
  • Britský operátor O2 přišel s originálním způsobem, jak zatočit s podvodníky
  • Vyvinul AI bota Daisy, jehož identita odpovídá babičce, která si moc ráda povídá
  • Úkolem Daisy je zdržet podvodníky na telefonu co možná nejdéle, aby se nemohli věnovat potenciálním reálným obětem

S různými nástroji, využívajícími v menší či větší míře umělou inteligenci, se doslova roztrhl pytel. Lidé se již velmi běžně mohou setkat například s různými chatboty, kteří zpravidla suplují operátory call centra. Velice populární jsou také například AI generátory obrázků. Na vzestupu jsou rovněž voiceboti, což jsou v podstatě hlasové automaty, které však dokáží reagovat na to, co jim člověk říká, a díky tomu určitým směrem rozvíjet konverzaci. S velmi chytrým voicebotem nyní přišlo britské O2, většina lidí si s ním ale nepopovídá.

Babička Daisy zaměstná podvodníky na dlouhé hodiny

Operátor O2 v Británii vyvinul šikovného voicebota. Říká mu Daisy (stylizováno jako „dAIsy“) a má naprogramovanou osobnost staré milující babičky, která si s každým moc ráda povídá. Nejradši si však povídá se scammery, tedy podvodníky, kteří se zpravidla snaží reálné staroušky oklamat, okrást je o osobní údaje a zpravidla také o peníze.

Princip a účel je vcelku jednoduchý. Místo toho, aby podvodníci telefonovali reálným lidem, budou trávit svůj drahocenný čas s Daisy. Jak demonstruje video níže na úryvcích z reálných konverzací, je Daisy k nerozeznání od reálné babičky, a to jak hlasem, tak i povahou a úrovní samotných sdělení.

Údajně se již v praxi podařilo Daisy udržet na telefonu podvodníky i více než 40 minut v kuse, díky čemuž byly těchto praktik ušetřeni reální lidé. Bohužel si ale konverzaci s Daisy nemůže vyzkoušet kdokoliv. Lidé mají možnost nahlásit operátorovi na speciální linku telefonní čísla podvodníků, těm následně Daisy volá a vede s nimi promyšlené konverzace.

O2 neupřesňuje, jaký konkrétní AI model ve svém řešení využívá, nicméně výsledek je ohromující. Kromě spuštění samotného voicebota spustilo O2 i velkou osvětovou kampaň, jejíž tváří je právě Daisy. Kampaň má za úkol edukovat lidi v oblasti podvodů nejen po telefonu, ale i na internetu. Na svých webových stránkách upozorňuje na nejčastější znaky podvodů, jak poznat podvodná telefonní čísla a kam případné podvody hlásit.

Autor článku David Pilař
David Pilař
Softwarový tester a nadšenec do technologií všeho druhu. Ve volném čase milovník cestování, cyklistiky, dobré hudby a kvalitní kávy.

Kapitoly článku