TOPlist

Světu hodinek a sluchátek vládne Apple, Samsung mu ale pomalu ukusuje podíl

Apple Watch Series 7 recenze nahled

Největším výrobcem a prodejcem nositelné elektroniky je už nějakou dobu Apple. Firma z Cupertina dokázala udržet prvenství i ve třetím letošním čtvrtletí, kdy na trh dodala téměř 40 milionů hodinek, sluchátek a dalšího drobného příslušenství. Díky tomu Applu patří necelých 30 procent trhu, což je působivá hodnota, ovšem ve srovnání se stejným obdobím loňského roku se jedná o slabší čísla.

Samsung posiluje, Apple a Xiaomi ztrácí

Podle analýzy agentury IDC bylo ve třetím kvartálu vyexpedováno 138,4 milionu kusů nositelné elektroniky, což je meziročně o 9,9 procenta více. Zhruba dvě třetiny tohoto objemu představují sluchátka, zbytek pak připadá na náramky a chytré hodinky.

IDC

V druhém jmenovaném segmentu se začíná projevovat úpadek náramků ve prospěch hodinek, především díky cenovému sblížení obou kategorií.

Společnost Dodávky 3Q21 Tržní podíl 3Q21 Dodávky 3Q20 Tržní podíl 3Q20 Meziroční změna
1. Apple 39,8 28,8 % 41,3 32,8 % -3,6 %
2. Samsung 12,7 9,2 % 11,2 8,9 % 13,8 %
3. Xiaomi 12,7 9,2 % 16,7 13,2 % -23,8 %
4. Huawei 10,9 7,9 % 10,5 8,4 % 3,7 %
5. Imagine Marketing 10,0 7,2 % 3,3 2,6 % 206,4 %
Ostatní 52,2 37,7 % 42,9 34,1 % 21,6 %
Celkem 138,4 100,0 % 125,9 100,0 % 99 %

Menší zájem o náramky pocítila především společnost Xiaomi, která co do počtu prodaných kusů přestala držet s Applem krok a nechala se dohnat Samsungem. Obě firmy v uplynulém kvartálu dodaly na trh 12,7 milionu kusů nositelné elektroniky, což v obou případech znamená přibližně 9,2% tržní podíl. Čtvrtá příčka podle IDC patří Huawei, na páté pozici se pak usadila u nás neznámá firma Imagine Marketing, která působí především v Indii, kde prodává nositelná zařízení pod značkou BoAt.

Autor článku Jakub Karásek
Jakub Karásek
Příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích.

Kapitoly článku