Největším výrobcem a prodejcem nositelné elektroniky je už nějakou dobu Apple. Firma z Cupertina dokázala udržet prvenství i ve třetím letošním čtvrtletí, kdy na trh dodala téměř 40 milionů hodinek, sluchátek a dalšího drobného příslušenství. Díky tomu Applu patří necelých 30 procent trhu, což je působivá hodnota, ovšem ve srovnání se stejným obdobím loňského roku se jedná o slabší čísla.
Samsung posiluje, Apple a Xiaomi ztrácí
Podle analýzy agentury IDC bylo ve třetím kvartálu vyexpedováno 138,4 milionu kusů nositelné elektroniky, což je meziročně o 9,9 procenta více. Zhruba dvě třetiny tohoto objemu představují sluchátka, zbytek pak připadá na náramky a chytré hodinky.
V druhém jmenovaném segmentu se začíná projevovat úpadek náramků ve prospěch hodinek, především díky cenovému sblížení obou kategorií.
Společnost | Dodávky 3Q21 | Tržní podíl 3Q21 | Dodávky 3Q20 | Tržní podíl 3Q20 | Meziroční změna |
1. Apple | 39,8 | 28,8 % | 41,3 | 32,8 % | -3,6 % |
2. Samsung | 12,7 | 9,2 % | 11,2 | 8,9 % | 13,8 % |
3. Xiaomi | 12,7 | 9,2 % | 16,7 | 13,2 % | -23,8 % |
4. Huawei | 10,9 | 7,9 % | 10,5 | 8,4 % | 3,7 % |
5. Imagine Marketing | 10,0 | 7,2 % | 3,3 | 2,6 % | 206,4 % |
Ostatní | 52,2 | 37,7 % | 42,9 | 34,1 % | 21,6 % |
Celkem | 138,4 | 100,0 % | 125,9 | 100,0 % | 99 % |
Menší zájem o náramky pocítila především společnost Xiaomi, která co do počtu prodaných kusů přestala držet s Applem krok a nechala se dohnat Samsungem. Obě firmy v uplynulém kvartálu dodaly na trh 12,7 milionu kusů nositelné elektroniky, což v obou případech znamená přibližně 9,2% tržní podíl. Čtvrtá příčka podle IDC patří Huawei, na páté pozici se pak usadila u nás neznámá firma Imagine Marketing, která působí především v Indii, kde prodává nositelná zařízení pod značkou BoAt.