Sledujte nás na YouTube

Torque Pro: Palubní počítač a diagnostika vozu ve vašem Androidu (recenze)

V dnešní recenzi si představíme komplexní aplikaci Torque Pro, která poslouží jako palubní počítač a diagnostika vašeho vozu zároveň. S Androidem komunikuje přes Blutooth.

Dnes si představíme aplikaci Torque Pro, která je dostupná pro telefony s operačním systémem Android. Tato propracovaná aplikace slouží k diagnostice chybových kódů v řídící jednotce automobilu a k zobrazování reálných informací řídící jednotky na displeji vašeho telefonu. Aplikaci si můžete stáhnout z Google Play a to buď ve verzi Torque Lite zdarma (slouží spíše pro vyzkoušení) nebo plnohodnotnou verzi Torque Pro, která má mnohem širší možnosti použití než verze Lite. Placená verze aplikace stojí přibližně 88 Kč 

  
Adaptér, instalace do diagnostické zásuvky

K propojení telefonu s automobilem budete potřebovat ještě adaptér do diagnostické zásuvky OBD2, nejlépe takový, který bude komunikovat s telefonem přes Bluetooth. Určitě je to elegantnější řešení než mít v autě natažený kabel od diagnostické zásuvky k telefonu. Ta je navíc často skryta na hůře přístupném místě. Doporučené adaptéry najdete na stránce aplikace.

 

Pro potřeby testu jsem použil adaptér ELM327 v novější verzi s přídomkem Mini. Ten na stránce aplikace spíše nedoporučují, pro horší kvalitu zpracování a poruchovost některých kusů, ale adaptér po celou dobu pracoval naprosto spolehlivě. Pro tuto volbu hovoří také cena, protože adaptér lze zakoupit v cenách od 14 USD. Oproti konkurenčním řešením je cena několikanásobně nižší. Nově je k dispozici ještě novější verze adaptéru Super Mini, kterou lze na aukčních serverech pořídit od 18 USD. Pojďme si ale představit co všechno aplikace nabízí. 

Po prvním spuštění aplikace v telefonu je potřeba nastavit Profil automobilu. Tam si navolíte informace o konkrétním voze, jako je obsah válců, hmotnost s řidičem, objem palivové nádrže a další. Pokud jezdíte na alternativní palivo (LPG, E85 atd.), je potřeba jej také v profilu nastavit. Potom si můžete nastavit procentuální odchylku spotřeby a aplikace vám podle toho upraví zobrazované hodnoty o spotřebě. V Nastavení dále nakonfigurujete párování telefonu s modulem v diagnostické zásuvce, bez toho by komunikace příliš nefungovala. V nabídce Nastavení najdete celou řadu dalších položek, které slouží k detailnější konfiguraci modulu.

 

Realtime Information – informace v reálném čase

Pojďme si nyní popsat jednotlivé nabíkdy aplikace Torque. Pod první položkou s názvem Realitme information program nabízí možnost sledovat reálné informace z řídící jednotky vozu během jízdy. A nejen to, také umožní automaticky měřit některé jízdní veličiny. K dispozici máte sedm obrazovek na které můžete umístit „budíky“ s informacemi z řídící jednotky. Vybírat můžete z 22 typů widgetů a následně několika desítek senzorů, jejichž hodnoty vám zprostředkuje řídící jednotka na displej telefonu. Na závěr si vyberete jednu ze čtyř velikostí, protože právě od zvolené velikosti se odvíjí, kolik jich na plochu umístíte. Dle použité velikosti to bude 1 až 24 widgetů na jednu plochu. Popisy a názvy jednotlivých panelů si můžete změnit a přepsat případně na české.

  

Na displeji můžete zobrazit otáčky motoru, výkon, točivý moment, tlak turba, průměrnou spotřebu, okamžitou spotřebu, akceleraraci 0 – 100 km/h, deceleraci 100 – 0 km/h a spoustu dalších více či méně atraktivních údajů. Šíře měřených hodnot se samozřejmě mění podle konkrétního modelu automobilu.

   

Chybové kódy (Fault codes)

Zde můžete provést jednoduchou diagnostiku řídící jednotky motoru. Aplikace prohledá chybová hlášení jednotky a případně je zobrazí na displeji včetně kódu chyby. Ten si můžete dohledat v dokumentaci a posléze pomocí aplikace chybové kódy smazat. Do toho by se měli pouštět ale pouze lidé, kteří mají alespoň základní informace o tom, co činí.

   

Map View

Pokud Torque používáte během jízdy k zobrazení informací z řídící jednotky a máte zapnutou GPS,  potom v této části najdete záznamy vašich cest. Trasa je zakreslena do Google Earth a podle způsobu jízdy a rychlosti ji program barevně odliší. Podle barvy následně poznáte, kde jste jeli (ne)ekonomicky.

 

Dále je zde vyobrazena základní informace o délce trasy a době, za kterou jste ji projeli. Pokud se zaregistrujete na stránkách programu a nastavíte si ukládání údajů na server, můžete trasy prohlížet pohodlně v desktopovém prohlížeči, a to včetně zobrazení grafu rychlosti pro celou trasu. 

   

Záznam jízdy

Tuto položku po první instalaci aplikace v Menu nenajdete. Jedná se o plugin, který si můžete zdarma doinstalovat. A co vlastně tento plugin dokáže? Pokud máte telefon uchycený na čelním skle a máte možnost fotoaparátem telefonu zaznamenávat vaší jízdu, tak vám plugin umožní nahrávat trasu za současného zobrazení zvolených „widgetů“ v další vrstvě videa. Volitelně je rovněž možné aktivovat zobrazení třetí poloprůhledné vrstvy s aktuální polohou na Google Mapách.

Po stažení potřebných nástrojů ze stránek autora aplikace je možné video exportovat do počítače. Plugin nabízí nastavení tří úrovní kvality videa a výsledek se odvíjí především od hardwarových parametrů vašeho telefonu. Současné pořizování videa ve vyšší kvalitě, běh aplikace Torque, komunikace přes Bluetooth s řídící jednotkou automobilu a GPS zaměření v Mapách hardwarové parametry telefonu řádně prověří.

Test Results – test senzorů

Tato nabídka slouží pro rychlou kontrolu spojení s jednotlivými senzory a kontrolu jejich činnosti.

  

Graphing aneb přehledné grafy

Realtime zobrazení zvolených hodnot v grafu. Tuto možnost ocení hlavně profesionálové, kteří mohou během jízdy sledovat hodnoty zvolených senzorů v reálném čase a tak snáze určit, zda pracují správně v celém provozním rozsahu. Pro zobrazení grafu se hodí displej s větší úhlopříčkou nebo tablet.

  

Adapter Status

Najdete zde aktuální stav připojení vašeho adaptéru OBD2 a případná chybová hlášení.

Nechybí ani podrobná nápověda

Položka Help v nabídce programu vás odkáže na domovskou stránku aplikace, kde najdete velmi podrobnou Wiki a diskuzní fórum. 

Samotná aplikace je opravdu propracovaná a možnosti nastavení jsou široké. Můžete si například nastavit upozornění na různé situace, třeba na vysokou teplotu chladicí kapaliny, dosažení určité rychlosti atd. Autor aplikaci neustále vylepšuje a na Google Play se tak poměrně často objevují vylepšené verze. Z většiny obrazovek můžete pořídit screenhot přímo v aplikaci a sdílet ho na sociálních sítích jako je Facebook, Twitter nebo Google+. Na závěr snad jen dodám, že autor uvádí kompatibilitu s některými vozy od roku výroby 1996. Po roce výroby 2000, by program měl být kompatibilní s většinou automobilů vybavených diagnostickou zásuvkou OBD2.

 

U automobilů, které nejsou vybaveny palubním počítačem, jej Torque spolehlivě nahradí a pořizovací náklady jak aplikace, tak adaptéru, jsou vzhledem k tomu, co vám umožní, více než přijatelné (pár stovek korun). Mějte na paměti, že všechny operace s řídící jednotkou provádíte na vlastní nebezpečí a autor ani redakce nenesou odpovědnost za případné škody. Pokud máte k fungování modulu či aplikaci samotné nějaké dotazy, použijte prostor v komentářích.

Aplikaci Torque Lite můžete stáhnout zde, placenou verzi Pro najdete pod tímto odkazem.

Roman Vitámvás

Fanoušek moderních technologií a RC modelů. V redakci SMARTmania.cz působí od roku 2012 jako recenzent – externista.

259 komentářů

  1. lordmystic (neregistrovaný)

    používám už více jak rok a parádní aplikace.

  2. Vlasta W. (neregistrovaný)

    Uff, asi první důvod, proč bych si kdy koupil Android. Na WP7 žádná podobná aplikace udělat nejde (BT protokoly). Jinak tipem pro ty, kdo mají FIAT a taky nemají Android by mohl být Fiat ECU Scan Mobile, který běží na Windows Embedded (CE) a Windows Mobile, takže jej nacpete třeba do navigace. Ale tomuto se zdaleka nevyrovná.

  3. popa81 (neregistrovaný)

    APP koupena modul objednan, dlouho jsem nad tim uvazoval a po recenzi jsem se rozhodl :o))

  4. michal (neregistrovaný)

    ukazuje aplikace i kolik kilometrů mě zbývá do vyčerpaní nadrže a průměrnou spotřebu?

    • Průměrnou spotřebu aplikace počítá, dokonce i průměrnou spotřebu aktuální jízdy (od nastartování do vypnutí motoru). Jestli počítá dojezd jsem nezkoušel, mám natolik žíznivé auto, že by mě to jenom vytáčelo :),ale podívám se a napíšu.

      Jen pro upřesnění, průměrnou spotřebu zobrazuje pouze z ujetých km s aplikací. Tzn. čím déle ji používáte, tím přesnější výsledky získáte.

    • Hugo (neregistrovaný)

      Mám obrovskou prosbu o pomoc.Jak ten program nastavit.Zkoušel jsem to a uplně v tom plavu a nevím co s tím.Šlo by poradit prosím.

      • otto (neregistrovaný)

        Také nevím jak tam dostat aby to bylo jako pal.počítač,to znamená prů.spotřeba a okamžitá spotřeba.Nechce to chodit nebo dělám něco špatně,nevím,poraďte.Děkuji.

  5. dave23 (neregistrovaný)

    kdiby nekdo obednaval ten adapter dejte vedet mohly by sme udelat vetsi obednavku a rozdelit postovny

    • Sancho (neregistrovaný)

      Ja som ho objednal z dx.com a tam sa postovne neplati.

    • Pokud adaptér objednáváte ze zahraničí, je kontraproduktivní spojovat objednávku více kusů a to z důvodu překročení bezcelního limitu (tuším 22 Euro). Potom budete zbytečně platit DPH.

  6. Sancho (neregistrovaný)

    Aplikaciu mam cca pol roka aj s adapterom. Mozem povedat, ze na VW autach to nedokaze merat celkom dost podstatnych parametrov – napriklad absolutny pocet kilometrov, stav nadrze, momentalnu spotrebu sice meria, ale zle a pod.

    Netvrdim, ze je to uplne nepouzitelne (naopak), ale je to limitovane voci tomu, co som od toho chcel povodne. Tak len nech to buduci zaujemcovia vedia vopred.

    • Díky za informaci. Já právě uvažuji o objednání s tím, že to budu používat na VW, tak to je škoda, že tam ty měření nejsou kompletní.

    • rpospec (neregistrovaný)

      To je ale spíše problém adapteru. Tento ELM327 diag. adaptér je použitelný i pro vozidla koncernu Volkswagen (Audi, Seat, VW, Škoda) – pro OBD2 diagnostiku, není ale určen pro program VAG-COM, propojovací diagnostické kabely vhodné pro VAG-COM (VCDS) mají v názvu „VAG“.

    • Aplikace umožňuje základní diagnostiku a výmaz chybových kódů ŘJ motoru. Nelze od ní očekávat plnohodnotnou diagnostiku jakou mají k dispozici servisy.

      Schopnost zobrazení hodnot se liší nejen dle koncernu, ale hlavně podle modelu a roku výroby a výbavy konkrétního vozu.

      Tím momentalnu spotrebu myslíš aktuální nebo průměrnou?

    • Jan Pavlica (neregistrovaný)

      poznámka-nejedná se o bezcelní limit, ale o DPH. Clo je účtováno při větších částkách.

  7. Marek Hajn (neregistrovaný)

    Moc povedená recenze.

    Když jsem na vlastní oči viděl, co všechno aplikace umí, jen jsem zíral. Netušil jsem, že vůbec něco takového existuje a už vůbec, že by to umělo zobrazit tak detailní info.

    Parádní věc.

  8. burii (neregistrovaný)

    [odkaz] s timhle by to mohlo fungovat, žejo?

    • Ano, verze 1.5 Mini byla použita v recenzi. Možná bych vyčkal až se i k tuzemským prodejcům dostane nová verze 1.5 Super Mini, která je cca o 1/3 menší a díky tomu lépe umístitelná.

    • BunGee (neregistrovaný)

      Jasny, fungovat bude, ale silne doporucuji obednat pres DX.com, nebo Ebay, vyjde na polovinu, mozna i min(vcetne postovnyho)

    • jjan (neregistrovaný)

      Dočetl jsem, že verze 1.5 neexistuje. Poslední verze elm327 je 1.4 prý je v tom často starší verze, která právě neumí měřit některá data.

  9. Martin (neregistrovaný)

    Mam presne ten stejny adapter ktery se zde recenzuje v nejnovejsi verzi 1.5 pouzivam to ve voze SantaFe 2.7 V6

    Skoro bych rekl stejny vuz jako tadydle pouzil recenzent… Za sebe muzu rict, ze aplikace v teto kombinace nemeri a neukazuje dost dulezitych a zajimavych dat, takze pro mnese z toho stala celkem nezajimava hracka. Pritom mi staci jen rychlost, stav paliva a prumerna spotreba. Taky treba predeslat ze po pripojeni adapteru do zasuvky zustava neustale pod napetim, takze kdo jezdi jen obcas muze se taky docela divit, jakto ze ma v haji baterku a nenastartuje. No a sklanet se kady den pod volant a smatrat rukou po adapteru abych ho pripojil/odpojil se mi taky nechce…

    • Eugi (neregistrovaný)

      To ze je adapter stale pod napetim je dost dulezita informace. Zrovna jsem se hledal (a nenasel) informace jestli adapter umi ukazat palubni napeti. Manzelka moc casto nejezdi a obcas ji prekvapi prazdna baterka. Tak mne napadlo ze by pomoci toho senzoru slo podobnym stavum predchazet. Ale kdyz to samo prispiva k vybijeni :(

    • Ano jde o stejný vůz. Zajímala by mě tvoje data? Rychlost z ŘJ v porovnání s GPS měří s potřebnou přesností. Viz. první video, kde dole levý údaj je rychlost z ŘJ a vpravo z GPS. Logicky GPS má zpoždění, ale při ustálené rychlosti jsou hodnoty téměř identické. Za kvalitu videa se omlouvám, můj telefon ve spojení s aplikací lepší nezvládne.

      Stav paliva? Mám rok 2001, tedy před faceliftem a ten nemá palubní počítač, tedy předpokládám ani potřebné čidlo v nádrži.

      Průměrná spotřeba? Zajímal by mě tvůj údaj. Mě se kombinovaná spotřeba vzácně shoduje s tou v technickém průkazu a ta je reálu dost vzdálená. Ale aplikace umožnuje nastavit procentuelní odchylku, takže není problém jí upravit podle vlastních měření.

      Zda je adaptér pod napětím i po vytažení klíčku sem nezkoumal, na to se podívám.

    • Vlasta W. (neregistrovaný)

      Ano, adaptér sám o sobě pracuje s OBD protokolem, takže napětí baterie číst umí. Jestli ho umí zobrazit diagnostický software, je jiná otázka. A jen potvrdím: Ano, OBD adaptéry zůstávají pod napětím i při vypnutém zapalování (do OBD konektoru jde napájení z baterie).

    • Je to tak, adaptér je stále pod proudem. Ale jezdím s ním asi měsíc a zatím sem nezaznamenal, že by vybíjel baterii. Napětí aplikace zobrazit dokáže. Stejně tak stav paliva v nádrži (pouze orientačně, počítá ho aplikace) a zřejmě i dojezd (opět orientačně).

      Tu větu v článku a také zde v komentáři, že lze procentuelně nastavit odchylku spotřeby beru zpět. Nechal sem se mystifikovat změnou druhu paliva a další hodnoty. Zkrátka člověk má změnit jednu věc a vyzkoušet to a ne dvě věci najednou. Jirku už sem požádal aby tu větu v článku přeškrtl.

  10. Sandak (neregistrovaný)

    Poradíte někdo, kde koupit nejlevněji ten adaptér? Mám Peugeot 206 a jde mi hlavně o sledování aktuální a průměrné spotřeby vozu, tak doufám, že to by to mohlo fungovat…

    • zemlak (neregistrovaný)

      Mám adaptér na Berlingu 2,0HDi a údaje o spotřebě neukazuje. Pouze rychlost, teplotu motoru, otáčky

    • Sandak (neregistrovaný)

      Aha tak díky za odpověď.. Šlo mi hlavně o tu spotřebu, ostatní věci mě tolik nezajímají

  11. Vlasta W. (neregistrovaný)

    Když tak vidím pod článkem ty odkazy na jiné články, dostávám ďábelský nápad. Nějaký androidí minipočítačík (Raspberry, ten od Via apod.), tento program a kompatibilní dotykový displej. Za částku kolem tří tisíc se dá pořídit do auta diagnosticko – multimediální internetový terminál, možná navigace… To stojí za zvážení :-)

  12. petr (neregistrovaný)

    když na mobilu hledám BT zařízení,najde mě to modul OBD II ,ale chce to párovací kod.Co s tim?

  13. Smajdy (neregistrovaný)

    Vypadá luxusně! :) Mým snem bylo zabudovat si do palubky tablet 10″ místo autorádia, pořešit napájení a přidat kvalitní zesilovač, aby to vůbec hrálo :D snažil jsem se najít nějakou aplikaci do auta, ale že najdu tohle jsem fakt nečekal! Tohle je mým novým snem!:D jediný problém je, že většina tabletů už nemá bluetooth, nebo mají bluetooth a zase nemají GPS, ale třeba se to pořeší nějak přes USB :D

  14. Kimi (neregistrovaný)

    Chci se zeptat jestli aplikace ukazuje i potrobne hodnoty teploty motoru,chladici kapaliny a teplotu turba… Dik…

  15. palo116 (neregistrovaný)

    zdravim vsetkych

    chcel by som sa opytat ci k tejto aplikacii mozem pouzit na pripojenie kabel s OBD2 a USB koncovkami alebo musim pouzit len tento adapter ELM 327 s bluetooth

    lebo si myslim ze kabel je lepsi na kvalitu spojenia

    dik

  16. Diabolic (neregistrovaný)

    PALO116: tohle by me taky dost zajimalo,mam original dlc ELM327 a redukci ze samice usb na samce microusb,dneska sem to poridil a jen tak v rychlosti zkusil a nic,pokud s tim mate nekdo skusenosti prosim poradte jestli nemam neco jeste nastavit v torque,diky

  17. ParnosCz (neregistrovaný)

    Zdravim koukam, ze pan recenzent ma Hyundai ja mam Kia Sorento 2003 tak to budou podobne informace, pac to vyrabeji u tech co pestuji vodni buvoli a pak nam prodavaji AUTA :D ne to je jen ssranda .

    Pekna recenze a objednan modul z dx.com

  18. ParnosCZ (neregistrovaný)

    Tak porizeno nainstalovano a nejde, apc asi nepodporuje 4.1 JB v LG Optimus 2X skoda budu hledat, nebo nainstaluju 2.3 coz se mi nechce.

  19. ParnosCZ (neregistrovaný)

    Zdravim pane recenzente menohl ny jste poradit nebo rici co jste nastavoval popr. na email losparnos@gmail.com

    Velice dekuji podobny sft. me funguje, ale tento co bych chtel ne a ne rozjet diky za kazdou radu

  20. jjjlll (neregistrovaný)

    Už jsem byl s tý angličtiny zoufalej. Tak jsem si vytvořil takovej pomocnej překládek. Sice jsem u spousty věcí nepochopil co tím chtěl básník říci, ale kdyby měl někdo zájem tak tady: [odkaz]

  21. jjjlll (neregistrovaný)

    Pardon, tady: [odkaz]

  22. laco75 (neregistrovaný)

    Chlapci kto to ma odskúšané na fofo 2008 po fl 1,6 80kw

  23. Petr (neregistrovaný)

    Zdravím, nezná někdo PID na teplotu na DPF – filtr pevných částic na Ostavii.

    Děkuji

  24. h-s (neregistrovaný)

    Zdravím lidi, chci se zeptat, jestli už jste někdo přišel na to, jaká hodnota se má nastavit v položce „cena pohonných hmot“, jsou tam nějaké galony. Samozřejmě jsem si našel přepočet na litry, ale to pak hází hrozně vysoká čísla. Chci to proto, abych viděl, kolik mě stála třeba jedna cesta nebo kolik mě stál 1km. Díky za rady.

    • Meza (neregistrovaný)

      V té aplikaci lze použít litry místo galonů. Přepne se to v nastavení. Setings -) units

  25. Mára (neregistrovaný)

    Ahoj, zkoušel jsem to na Peguotu 406, r.v.1998 a nic to nenačetlo.Telefon s modulem je spojen, jen to nečte z řídící jednotky. Je to proto, že toto auto komunikuje po jiném protokolu, nebo je to moc staré auto, ze kterého to data číst neumí? Poraďte…

  26. h-s (neregistrovaný)

    Máro, obě varianty jsou možné. Já si původně pořídil kabelový modul a VW Polo r.v. 1997 mi nekomunikoval. Pak jsem si ale koupil bezdrátový na android, pravda o sérii novější (z hlavy nevím aktuální verzi) a už to šlapalo. U Forda C-Maxe mi toho funguje dost, ale né všechno (stav paliva, teplota nasávaného vzduchu, teplota oleje třeba nejdou). Zkus si od někoho půjčit novější verzi. Pokud novou máš, tak auto zřejmě komunikovat nebude.

  27. Mára (neregistrovaný)

    Problém ale je, že na tom BT modulu není vůbec nic napsáno, nalepeno, vyraženo. Je to jen modrá krabička která má z jedné strany samce konektoru.Jinak jsem to zkoušel na deivo Nubiře, ta je ale z nějakého 2006 roku a tam to čte bez peroblému. Naštěstí právě za účelem odzkoušení mám ten BT modul od kamarádova kamaráda zapůjčen. Takže program v telefonu běhá, modul taky, ale ne na P406 a jaký tym(model,verze) BT modulu to je nezjistím :-(

  28. h-s (neregistrovaný)

    Tak bohužel máš asi moc staré auto. Kdyby ses někdy pohyboval kolem Plzně a Rokycan, tak se ozvi, můžem zkusit mé adaptéry. ;-)

    • Fotofotřík (neregistrovaný)

      Zdravím – jsem z Přeštic. Mám MB Viano 2,2 cdi 2003 a ELM 327. Nedaří se mi připojit k ECU – jsem připojenej k adapteru a vidím normu OBD2 9141. Hledám někoho. kdo by mi mohl pomoct. Rád přijedu a pomoc zaplatím. Předem díky!

  29. Mára (neregistrovaný)

    Dík, ale tam moc nejezdím,Jsem od Brandýsa nad Labem. Ale moc dík za ochotu.

  30. h-s (neregistrovaný)

    Nemáš zač. ;-)

  31. Lojza (neregistrovaný)

    Zdravim, mohly by jste mi poradit? Nastavovaly jste neco aby Vam to merilo spotrebu paliva a stav paliva v nadrzi? Mam Superb II. Kdyz pustim aplikaci tak mi porad hlasi ze musim nastavit objem motoru a max. otacky coz uz tam samozrejme mam nastaveno. A kdyz spustim aplikaci na stav paliva tak mi napise Closed loop a tak neco dal. Nemate stim nejaky zkusenosti? POradte Dekuji :-)

  32. h-s (neregistrovaný)

    Napadá mě jedině zkusit vytvořit ještě jeden profil a zadat všechny informace znovu. Mně to fachá v pohodě.

  33. Lojza (neregistrovaný)

    hmm, porad nic uz nevim co stim :-(

  34. h-s (neregistrovaný)

    Vyzkoušej jinej elm adaptér. Mrkni na fórum tvé značky auta a optej se, jestli někdo ve tvém okolí má tento adaptér. Případně ti můžu nabídnout vyzkoušení mého, když budeš mít cestu kolem Rokycan/Plzně.

  35. KBA (neregistrovaný)

    Ahoj všeci,

    je tu někdo ochotný mě pomoci s nastavením programu?

    druhá věc ukazuje program torque pro i počet nejetých km?

    kdyžtak na mail castulda@seznam.cz

  36. h-s (neregistrovaný)

    Nazdárek, klidně ti poradím, když budu vědět, ale nastavení není vůbec těžké a navíc budeš mít výhodu, protože já jsem to tenkrát vše nastavoval v angličtině, ale nyní je již počeštěná verze. Ano, ukazuje i počet ujetých km, je to přesné. Já jsem i spokojený s výpočtem ceny v Kč za ujetou trasu (jako taxík :-).

    • KBA (neregistrovaný)

      Ok, děkuji mám hyundai santa Fe 2,4 benzín a potřeboval bych následující informace co mám nastavení v profilu v aplikaci

      – Doplnění nastavení( obvykle -14,7,0, nebo 14,7( amosférický tlak na hladině moře))

      0,0 (psi)

      – Učinnost% (obvykle 85)

      -Accumulated distance travelled with torque

      ?KM

      – korekce učinnisti MPG

      – OBD speed multiplier

      atd…

    • h-s (neregistrovaný)

      Tyhle základní informace jsem nechal tak, jak byly přednastaveny. Vše funguje tak, jak má, takže není důvod to měnit. Ten distance je zbytečné vyplňovat pokud nebudeš mít ELM bluetooth neustále zapojený v konektoru, protože to ti ukazuje dojezd, ale jak jednou pojedeš bez ELM, tak už si to celé rozhodíš, takže doporučuji nevyplňovat nebo si s tím musíš pohrát a prostě zkoušet (u mě to není tak těžké, protože mohu porovnat dojezd s displejem na řídící jednotce), nevím, jestli máš tyto informace na displeji. Nic jiného nevyplňuj, zbytečné. ;-)

    • KBA (neregistrovaný)

      No ok, uvidíme ale stejně si myslím že některý ty data by měly byt nastaveny že od toho se bude odvíjet třeba ta spotřeba

    • h-s (neregistrovaný)

      Kdepak, spotřebu to bere z řídící jednotky, samo ji to určitě nepočítá.

    • Rarašek (neregistrovaný)

      Prosím o odpověď,kde najdu počeštěnou verzi nebo návod na spuštění.Vše potřebné mám.Pokud by se našel někdo ochotný mi pomoci s instalací a je z okolí Šumperka nebo Olomouce,rád za pomoc zaplatím

    • h-s (neregistrovaný)

      Pro mě je to celkem z ruky, ale jinak počeštěnou verzi najdeš např. na [odkaz], zadej torque pro, ve výsledcích vyhledej tu nejnovější verzi (já mám 1.6.32) a nainstaluj.

    • Jaromír Bouzek (neregistrovaný)

      Děkuji za odpověď,ale žádný z 18 programů nainstalovaných v počítači nedokázal soubor otevřít.Text byl buď zakodován nebo poškozen a víc s počítačem neumím.Můžeš mi to prosím poslat na můj email? rarasek2@gmail.com Ušetříš mi trápení,dal jsem do toho už hodně peněz,a výsledek 0.Děkuji

    • h-s (neregistrovaný)

      No počkej počkej, proč se tu bavíme o počítači? Ten je ti absolutně k ničemu, tohle je totiž aplikace pro chytré telefony se systémem android, případně i na některé tablety, ale v počítači to nerozjedeš a pokud ano, tak přes nějaký emulátor pro prostředí android a to už je vyšší dívčí, to bys nedal. Máš vůbec android telefon?

    • donattelom (neregistrovaný)

      Ahoj prosím tě odkaz na češtinu je prázdný mohu požádat o zaslání do emailu? případně kolik za to.. děkuji Donattelom@seznam.cz

  37. rarašek (neregistrovaný)

    Mám koupený tablet Samsung Galaxy 7,7 v něm staženou aplikaci Torgue Pro za 88Kč,jenom si netroufám to apustit bez přečtení návodu v češtině a to jsem chtěl na počítači.Tak návod stáhnu do tabletu a uvidím Dík.

    • h-s (neregistrovaný)

      Jestli tedy nějaký návod je, ale i pokud by byl, tak není vůbec potřeba. Není nutné žádné zdlouhavé nastavování, jen si vytvoříš profil se svým nickem, zadáš objem motoru, druh motoru a jedeš. Všechna data to čte z řídící jednotky. Na plochu si pak dáš budíky, které budeš chtít používat a hotovo, víc nic.

  38. rarasek (neregistrovaný)

    Moc dobře jsi mi poradil,ale mám známého co dělá diagnostiku motorů,o torque nikdy neslyšel.Tak jsem mu ukázal o co jde a že to spustit není nic složitého.Dám vědět jak to dopodlo.

  39. TOnic-ek (neregistrovaný)

    Jen škoda, že autor článku uvádí, že podle barev na mapce můžete pozorovat ekonomičnost jízdy. Kvůli toho jsem si tu srandu koupil. Ty barvy popisujou rychlost. Takže pokud jedete po silnici I. třídy 90km/hod na 6ku, tak to na mapce svítí tak rudě, že už to víc rudé být nemůže. A přitom se jedná jen o vyšší rychlost.

  40. Rarašek (neregistrovaný)

    Dávám vědět jak jsem slíbil.Chvilku déle to trvalo aplikaci zprovoznit,nebylo to zas až tak jednoduché.Už Torque funguje a je to skvělé.Jenom to moje ovládání chce vylepšít,ale to se časem podá.Dík.

  41. h-s (neregistrovaný)

    Určitě se to podá. ;-) Jinak já jsem včera napíchl bráchovo Citroena Saxo a vymazal mu chyby – při chlazení motoru se mu po vypnutí motoru stále točila sahara a musel ji vypínat ručně (vytáhnout napájecí konektor), pak jsme to projeli a vše už je v pořádku, takže i takový banální problém dokáže ELM zdárně vyřešit. :-)

    • Crewman (neregistrovaný)

      Dobrý den,

      vím, že je diskuze staršího data, ale zkusím to. Mám stejný problém jako měl Váš bratr, a to že se mi po vypnutí motoru také stále točí sahara. Sice ji nemusím vypínat ručně (vypne asi po cca 10 minutách), ale spíná i pří studeném motoru. Zítra mi přijde ELM a chtěl bych to zkusit vyřešit. Mohu smazat všechna chybová hlášení? Nebo jen taková o kterých jsem si jistý o čem jsou? (podle dokumentace).

      Děkuji za odpověď.

  42. martin (neregistrovaný)

    zdravim,nahodou pocet stavu najetych kilometru to neukazuje?Chtel bych zakoupit auto z bazaru,tak jestli se to da pouzit?

  43. h-s (neregistrovaný)

    Ahoj, bohužel původní stav kilometrů neukazuje. Lze tam nastavit aktuální stav ujetých kilometrů, ale to už pak musíš jezdit stále s tím ELM adaptérem v zásuvce, protože jak pojedeš jednou bez něj, tak už se ti ujeté kilometry nezapočítají, což je logické. Tak ať dobře koupíš. ;-)

  44. SignBoss (neregistrovaný)

    Zdary !

    Máte někdo zkušenosti s aplikací při použití ve Fiatu Ducato 2,8 iDTD r. v. 2000.

    Jde o to, že tam bych použil adaptér ze 3pinu na OBD2 a poté adaptér ( blue…, nebo kabel ) a do tabletu.

  45. h-s (neregistrovaný)

    I já jako zkušenější uživatel se vás chci zeptat, jestli nevíte, jak mám upravit spotřebu? Potřebuji ji navýšit, protože dlouhodobá v aplikaci je cca 5,5l/100km, ale dle palubního počítače a dle tankování od plné do plné nádrže mám dlouhodobou spotřebu tak 7,2l/100km. V nastavení jsem našel ruční navýšení MPG (spotřeba??), takže jsem konstantu přenastavil z 1.0 na 1.1, ale přijde mi to úplně stejné. Nějaké nápady? Nezkoušel jste někdo snížit kubaturu motoru nebo něco takového? Omylem jsem si totiž nechal zapnutý tátův profil, ten má Forda Connecta 1.8 naftu, já 2.0 C-Maxe naftu, a spotřeba se pohybovala kolem 7-8 litrů, jen při vyřazení nebo zařazené rychlosti a jízdě z kopce se spotřeba nesnižovala, kdežto u mého přednastaveného profilu se při těchto skutečnostech snižuje. Předem díky za každou radu.

  46. h-s (neregistrovaný)

    Zkusil jsem konstantu MPG změnit z původních 1.0 na 1.1, jak doporučují, ale pořád stejné, pak jsem ji zkusil ze zvědavosti zvýšit na 1.3 a stále se dostane spotřeba za tu jednu trasu na 5,5L/100km. Dále jsem zvýšil hmotnost vozidla z původních 1.500kg na 1.700kg, protože stále vozím v kufru vercajk na ryby, ale spotřeba je stále stejná. Téměř vždy to skončí na 5,5l, což je dost divné. Samozřejmě od vyjetí to rychle klesá z 99L/100km a pomaleji to klesá např. z 12L/100km na již zmíněnou spotřebu 5,5L/100km. Už nemám nápady.

    • Joni (neregistrovaný)

      Na mém C-maxu když vynuluji spotřebu, tak po rozjezdu také začíná zobrazovat průměrnou od 99L/100km a postupně, jak přibývá trasa, spotřeba klesá, a klesá… – a to přímo na palubním PP. Když údaj čte z ŘJ, tak to bude obdobně.

    • h-s (neregistrovaný)

      To máš pravdu, mám to úplně stejné jako ty. Jen ta výsledná spotřeba v Torque je nižší než naměřená spotřeba na palubním počítači nebo nyní měřím i při tankování od plné do plné. Při trase od 50km výš jsem schopný jet za těch uvedených 5,5l, ale při couračkách do práce (8km tam a 8km zpět) se průměrná spotřeba zvýší na cca 7,2l, nikoliv 5,5l uvedeno v Torque.

    • viktor3 (neregistrovaný)

      Zdravím všechny na foru a hned škemrání o pomoc.Nenašel by se někdo kolem Ostravy,komu ten bazmek funguje a nebyl by ochotný mi to za úplatu zprovoznit?Já už na to nemám nervy,anglicky neumím a dělám to systémem pokus – omyl.Prosím,ozvěte se někdo na 604 879 705.Díky předem

  47. h-s (neregistrovaný)

    Čau Viktore, sice jsem z daleka, ale poradím ti alespoň takto – na angličtinu se vykašli a stáhni si z ulozto.cz počeštěnou verzi, tzn. tu nejvyšší možnou verzi, kterou objevíš, a tam už je SKORO vše v češtině. Určitě je tam v češtině vše, co potřebuješ nastavit.

  48. klon999 (neregistrovaný)

    Zdravim,

    citam tu, ze tato aplikacia/zariadenie dokaze merat aj vykon a krutiaci moment. Ako je to v skutocnosti? Ved na meranie tychto velicin je predsa potrebna „brzda“ (velmi nakladne zariadenie) a nemyslim si, ze by ju takato „hracicka“ dokazala nahradit. Co presne dokaze aplikacia odmerat? Dopracujem sa pomocou nej k realnym hodnotam? V akom tvare je jej vystup – napr.mi vypise, ze moj max.vykon je 132 kW pri 5700 RPM a max.krutiaci moment 280 Nm pri 1750 RPM? Alebo co mi vlastne vypise?

    Dakujem:)

    Martin

    • h-s (neregistrovaný)

      Aplikace umí zobrazit reálné údaje z řídící jednotky, např. aktuální výkon v KW nebo PSI, polohu pedálu, počet otáček, procentuální zatížení motoru v danou chvíli atd. atd., né všechno však u každého auta funguje. Po pravdě jsem si ELM nekupoval kvůli zobrazení výkonu, ale kvůli aktuální spotřebě, která je dle mého přesná, o průměrné spotřebě už to říci nemohu. Jinak všechny možnosti zobrazení jsou tuším uvedeny na obchodu google. Tyto hodnoty jsem zatím nezjišťoval, takže dále poradit nemohu.

  49. Habakuk (neregistrovaný)

    Zdravím stáhl jsem si do tel.aplikaci Torque.Po odevření aplikace mě tam v pravém horním rohu červěně bliká profil:Nelze nastavit.Ctěl jsem si objednat adaptér,ale ted jsem na vážkách aby to pak vůbec makalo:(.Ještě mě napádá jestli se ten profil nenastavuje až při propojení stím adaptérem.Předem děkuji za jakoukoli odpověd.

    • h-s (neregistrovaný)

      Kdepak, profil jde nastavit i bez připojení k adaptéru. Už několikrát jsem si s aplikací hrál doma. Napadá mě jedině odinstalovat a znovu nainstalovat. S tímto problémem jsem se ještě nesetkal. Já tam mám rovnou 3 profily na všechny auta v rodině.

    • Roman (neregistrovaný)

      Mám ten stejný problém, adaptér ještě nemám, ale je na cestě, jsem zvědav jak to bude makat, jestli vůbec :-)

    • Roman (neregistrovaný)

      Ještě jsem chtěl dodat mám fabii 1,4 16v, počítač to má takže to mám jak porovnat

    • h-s (neregistrovaný)

      Tak dej pak echo, jestli jsi to rozchodil a jaké jsou první pocity. ;-)

  50. Roman (neregistrovaný)

    Tak krabička došla, ELM327 mini bílá,první pocity jsou super vypadá to,že to jede jak má budíky ukazujou trošku se zpožděním ,ale to je tím přenosem Bluetooth a hned mi to našlo chybu(vím že tam je),když jsem byl v servisu,už je to dýl, tak jim to tam načetlo uplně něco jinýho a kompa předemnou schovával,takře jsem mu nevěřil. ještě si musím pohrát s nastavením a pořádně to proštudovat,jen mě celkem štve to umístění ve Fábce i když je to prťaví tak kastlík prostě nezavřu :-(

    • h-s (neregistrovaný)

      Jsem rád, že jsi spokojený. Já mám v C-Maxovi konektor pod ovládáním/zapínáním světel, takže to tam mohu mít klidně na stálo, ale už mě přešla první eufórie a zapojuji to jen když jedu někam dál. Jak jsem psal výše, průměrná spotřeba je menší než ve skutečnosti, aktuální spotřeba asi OK, chtěl jsem to hlavně kvůli „poznání“ auta, tzn. v jakých otáčkách mám řadit jakou rychlost, když chci jezdit ekonomicky, a pak samozřejmě na diagnostiku, což je super.

    • Roman (neregistrovaný)

      spokojený jsem a s tím konektorem ještě něco vymyslím hodím ho trochu níž,snad to nebude až takový velký problém záleží na délce kabelů.Taky mě to určitě přejde :-D ,já to chtěl hlavně kůli tý diagnostice a zajímá mě rozdíl chování motoru při jizdě na benzín nebo na ethanol,nedávno jsem to tam začal tankovat a ty ranní starty nic moc,chytne to hned ,ale tak nějak líňe.myslím si že za ty peníze se to určitě vyplatí.

    • h-s (neregistrovaný)

      Přesně tak, za ten keš to určitě stojí. :-)

    • Jaro (neregistrovaný)

      Mám otázku.

      Nakoľko som sa dočítal že pokiaľ to je pripojené do servisného modulu auta, tak je to pod prúdom aj pri vypnutom motore.

      Nedá sa to nejako zneužiť keďže sa dá na to pripojiť cca z 10m vzdialenbosti ?

    • h-s (neregistrovaný)

      Nemohu mluvit za všechna auta, ale u mého Forda C-Maxe musím mít zaplé zapalování tak, aby svítily kontrolky, jinak se k adaptéru nepřipojíš. A co jsem tak pročítal, tak mají asi všechna auta. Již jsem zkoušel Fiata a Citroena a také muselo být zaplé zapalování.

    • Jaro (neregistrovaný)

      Ďakujem za odpoveď.

      Ešte jeden dotaz.

      Nie je možne týmto modulom, v prípade že si ho kúpim na slovensku od cudzieho človeka, nastaviť nejaké parametre v palubom počítači ktoré by mohly buď poškodiť alebo ulahčiť naríklad prístup do vozidla? Nakoľko namám bližšie informácie aké všetky funkcie auta sú ovládané touto riadiacov jednotkou a ktoré je schopne ovládať aj tento modul.

      Niesom paranoik ale nakoľko pracujem z počítačmi tak ma všetky zariadenia umožňujúce upravovať parametre v riadiacej jednotke trochu znepokojujú.

      S pozdravom.

    • h-s (neregistrovaný)

      Máš špatné informace, modul nedokáže měnit data řídící jednotky, nýbrž jen a pouze číst data z řídící jednotky, tzn. ujeté km, spotřeba, tlak paliva, teplota vzduchu, oleje atd. atd., ale měnit nic nelze. Ovšem jen v případě kabelového ELM, který mám také, musí se propojit s počítačem a přes software přímo na dané auto lze upravit pár věcí, např. u mě pípání při nezapnutém pásu, možnosti centrálního odemykání atd.

    • mceza (neregistrovaný)

      Přes ELM s dá měnit zejména komfortní jednotka – tj. nastavení různých sekundárních funkcí světel, el. ovládání okýnek, centrálního zamykání.

      Také jdou dělat různé testy (nepř. přístrojů na palubce).

      A pro odlehčení: [odkaz] :D

    • h-s (neregistrovaný)

      Tak tak. :-)

    • Roman (neregistrovaný)

      u Fábie modul svítí i když klíč v zapalování není

    • h-s (neregistrovaný)

      Máš pravdu, modul je samozřejmě napájený, ale spárovat s android aplikací lze až poté, co zapneš klíček, vyzkoušej to. ;-)

    • Korto (neregistrovaný)

      Ahojte.

      Funguje niekomu tento scaner s Oplom Astra G 2003 1.4 16V.

      [odkaz]:Clone6.jpg

      Je to momentalne najlacnejsie dostupna ELM327.

      Dakujem za odpoved.

    • h-s (neregistrovaný)

      Čau, vyzkoušeno to sice nemám, ale mělo by to podporovat všechna auta po roce výroby 2000, takže teoreticky to fungovat bude. Jinak nechápu, proč koukáš na ebay? Kolik dní nebo spíš týdnů ti to půjde poštou? Mrkni na aukro, třeba [odkaz], cena s poštovným 258,- Kč a máš to doma do 2 dnů!

    • Korto (neregistrovaný)

      Dakujem za tip a tvoj cas. Po dovolenke sa ozvem.

    • Korto (neregistrovaný)

      Ahojte. Tak a je po dovolenke. Clone ELM327 s hore uvedeneho odkazu(ebay) dorazil.Tak info pre majitelov Oplov. Na ASTRE G 2003 Z14XE =funguje=.

      Parovanie prebehlo divne bez pin kodu. Naslo to aj nejaky fault kod. Nieco s tlakom v palivovej sustave ,co aj moze byt lebo som menil palivovy filter. Mazat som ho neskusal.

      Horsie je to s meranim spotreby(primarne som ho chcel na to). Priemerka 15,5 l/100km. Aktualka skace aj cez 50 l /100km. Mne co robim 5,5 l na 100km ,grrrrr :-).Myslim ,ze to bude tym ,ze som pri skusani najazdil len 5km.Predpokladam ,ze sa priemerka po najazdeni aspon 100km upravi.

      Viete poradit ,ktore parametre treba v Torque nastavit ,aby to meralo co najpresnejsie?

    • Korto (neregistrovaný)

      Najazdene 50km .Priemerna spotreba sa upravila na 6,9 l/100km.Vsetko po meste.

  51. Korto (neregistrovaný)

    Tak druhy pokus ,lebo ten odkaz hore nezobrazuje ako som chcel.

    [odkaz]

  52. Roman (neregistrovaný)

    já mám tento [odkaz] za 2 dny doma

  53. Rarasek (neregistrovaný)

    Diagnostiku mám 3měsíce a je to nejen perfektní pomůcka ale zároveň hračka.Také jsem to rozjížděl ztuha a hodně mi pomohl H-S neregistrovaný.Dnes už to umím asi bezvadně,protože mám za poslední 2měsíce na Mercedes Sprinteru o 1 litr menší spotřebu,tak se nenechejte odradit,opravdu to stojí zato.

    • Robert (neregistrovaný)

      Ahoj, hodlám to také použít na Sprintera (519CDI), protože mám velkou spotřebu a nemám palubní počítač, na který jsem byl dříve zvyklý u jiného vozu. Mohl bych se, prosím, s tebou poradit ? Děkuji, Robert (transport.nagy@gmail.com)

  54. Cooker (neregistrovaný)

    Já mám tento problém: Vyzkoušel jsem na Fabii free verzi programu a šlapalo to, tak jsem si opatřil placenou. A s ní to nefunguje. Stále to píše, že nekomunikuje s ECU (s řídící jednotkou). Spárované OBD mám, ale nečte data z ECU (z řídící jednotky). Netušíte někdo co s tím? Díky.

    • h-s (neregistrovaný)

      Jediný problém, který mě napadá, je ten, jestli máš zaplé zapalování, když páruješ ECU s aplikací? Pak možná ještě prohlédnout nastavení, kde je volba komunikace, tak projeď všechny protokoly OBD atd. Už jsem zaslechl, že to někomu nejde na toho „autopilota“.

  55. h-s (neregistrovaný)

    Dávám echo, že jsem důkladně študoval nastavení aplikace a našel jsem možnost výpočtu spotřeby z více čidel najednou, stačilo zaškrtnout a světe div se, spotřeba již ukazuje správná čísla, takže spokojenost.

    • Korto (neregistrovaný)

      Ktora je to polozka, kde sa nachadza ??? Ja to ma v EN ,tak sa tam dost stracam.

    • h-s (neregistrovaný)

      Tak si stáhni z ulozto.cz nejnovější verzi, já mám 1.6.64 a pokud vím, tak posledních pár verzí už je téměř celých v češtině. Jinak v nastavení je to OBD2 Nastavení adaptéru a pak Enhanced MPG calculation.

    • Korto (neregistrovaný)

      OK.Vdaka,skusim. Teraz mam verziu 1.6.58.

    • Korto (neregistrovaný)

      Problem je v lokalizacii mojho telefonu .Je z Nemecka a nema slovencinu ani cestinu. Tak sa tam torque instaluje stale v anglictine. Na telefone zo SK lokalizaciou to ide po SK.

    • h-s (neregistrovaný)

      Tak to potom chápu. Nicméně podle mého návodu bys to měl zvládnout i v angličtině. ;-)

    • radorcz (neregistrovaný)

      Zdravim, pokud mas telefon (Android) v EN nebo v DE, tak si nainstaluj z GooglePlay aplikaci „MoreLocale2“ a navol si v ni SK. Pak ti to bude istalovat aplikace ve slovenstine. Aplikace ale musi tuto mutaci podporaovat. Torque OBD II to podporuje, dale treba firefox,…

  56. Jarko (neregistrovaný)

    Na Dealextreme je takýchto modulov od cca 10€ do xx€ Neviete poradiť ktorý je asi navýhodnejší na forda ?

    Vďaka

    • h-s (neregistrovaný)

      Ahoj, já mám Forda C-Maxe a mám vyzkoušenou verzi 1.4 i 1.5 (USB i bluetooth) a vše funguje skvěle, takže dle mého kup to nejlevnější a ničeho se neboj.

  57. jarusko (neregistrovaný)

    Len jedna otazka ? V čom sa asi lišia tie moduly v cene od 10-20€?

    [odkaz]

    alebo

    [odkaz]

    • h-s (neregistrovaný)

      Tak zaprvé – já jsem pouhý uživatel, nikoliv výrobce ani technik, takže na to nedokážu odpovědět. Za druhé – když nakupuješ v angličtině (v cizině), tak se zeptej jich a né nás Čecháčků, kteří si to radši objednáme např. na aukru. Myslím si, že jediný rozdíl bude cena a samozřejmě případné rozšíření o nějaké podporované vozy, možnost komunikace s řídící jednotkou atp. Osobně bych si koupil tu nejnovější verzi, ale např. na velikost adaptéru bych nekoukal – dříve to byly větší krabičky, nyní už se dají sehnat mini krabičky, funkce jsou však stejné. Snad jsem trošku poradil.

  58. Lubi (neregistrovaný)

    zdravím, mě se na Fiat Ducato 2,3JTD 2003, připojí, ale ukazuje chybně, např, RPM 200 (mám 800), teplota 215C (mám to studené), myslíte.že by to mohlo být BT adaptérem? nám modrý, je na něm napsáno: Vgate tm scan, advanced scan tool. Nebo by se dalo něco nastavit v APK ? díky za info…

    • h-s (neregistrovaný)

      Ahoj, maximální otáčky musíš nastavit v profilu hned na úvodní obrazovce při spuštění app. Pokud i pak bude ukazovat špatné údaje, tak mě napadá pouze nepodporované tvé vozidlo. S teplotou ti neporadím, mně třeba funguje jen teplota motoru-vody, ale teplota oleje už ne.

    • Lubi (neregistrovaný)

      Hm, asi to Fiat nepodporuje, protože např. Multi Eu Scan ukazuje správně, škoda, jinak pěkná aplikace….

  59. maros30 (neregistrovaný)

    vie niekto pomocť s nastavenim na VW Jetta 1,9 TDi 77KW, r.v.2008 ???? nechce ukazovať spotrebu, ostatne asi ide ako ma, len to palivo-nafta nie

    • h-s (neregistrovaný)

      V nastavení najdi možnost použití více čidel najednou pro výpočet tuším MPG. Pak by to mělo být přesnější, ale ani u mě to není úplně přesné. Musí se pak ručně upravovat konstanta v profilu, ale ani to se mi neosvědčilo.

  60. maros30 (neregistrovaný)

    Vdaka za reakciu, mam poslednu verziu 1.8.4.Pro, je to tam kadejako preložene , skusim najsť, a ako sa meni ta konštanta v profile ? vdaka

    • h-s (neregistrovaný)

      V profilu máš konstantu 1.0, snížením nebo zvýšením se pak mění spotřeba. Uvádí příklad změny na 0.9 nebo 1.1, zkoušel jsem i vyšší než 1.1, ale nejlepší je asi to nechat na té původní 1.0. Nečekej maximální přesnost. Mé nadšení už také opadlo a porovnávání spotřeby s řídící jednotkou už mě fakt nebaví, takže ani změny konstanty už nezkouším. To co fungovalo s danou konstantou na 20km, tak zase byla moc malá spotřeba při trase 100km. Těžko se to centruje. Liší se to většinou jen v desetinách, proto říkám, že je lepší to nechat tak, jak to je na 1.0

  61. maros30 (neregistrovaný)

    Vdaka moc, ja praveže nemam pal.počitač, tak toto ma služiť aspon orientačne, vyskušam dik !!!

  62. maros30 (neregistrovaný)

    ešte jedna otazočka, ktore budiky označuju momentalnu, priemernu spotrebu, akosi sa mi tie čisla nezdaju

  63. maros30 (neregistrovaný)

    ak sa ti da mi to popisať: Trip LPK, Trip MPG, KPL-avg, LPK-avg, torque …

    dakujem !!!

    • h-s (neregistrovaný)

      Trip LPK je průměrná spotřeba na danou jízdu. LPK je aktuální spotřeba. LPK(avg) je dlouhodobá průměrná spotřeba (průměruje všechny jízdy). Použil jsem přesné názvy, které vidím na budíku.

  64. maros30 (neregistrovaný)

    Velke diky !!!!!

  65. Lukas (neregistrovaný)

    Dobrý den, zakoupil jsem Diagnostika ELM327 mini a nejde mi sparovat s tel. Mám fiat bravo r.v. 2007 a tel. Sony xperia u. Když páru ju zadám 1234 a stane se to ze se me tel. Zepta znovu na kód tak zadám 0000 a zase se me to ptá na kód. Prosím o radu

    • h-s (neregistrovaný)

      Zdravím, tohle bohužel není problém v diagnostice, ale v telefonu. Těžko radit, ale osobně bych si přečetl nějaký přiložený návod a zjistil párovací číslo, případně bych kontaktoval prodejce, jaké je to číslo. Na zkoušku bych zkusil připojit jiný chytrý telefon – poproste někoho ze známých.

    • Petr (neregistrovaný)

      Ahoj sparovaci kod je „1234“

  66. maros30 (neregistrovaný)

    niekde ešte uvadzali aj kod 6789, skus aj toto

  67. Michal T (neregistrovaný)

    Zdravim,chtel bych se zeptat jestli modul elm 327 mohu mit stale zapojen v diagnosticke zasuvce nebo jestli se musi po pouziti vyndavat?

    dekuji

    • h-s (neregistrovaný)

      Ahoj, tak zakázat ti to nikdo nemůže. :-) Ale já bych se bál, že se mi vymlátí baterka, takže za mě doporučuji vyndavat.

    • Roman (neregistrovaný)

      záleží na tobě, já to risknul a do nedávna jsem to tam měl píchlí cca.3měsíce a v poho ,ale je fakt že má o.k. baterku,na zimu jsem to odpojil

    • h-s (neregistrovaný)

      Také asi záleží na umístění diagnostického konektoru. Já ho mám ve Fordu šikovně umístěný pod ovládáním světel, tzn. pro rychlé a pohodlné zapojení, ale už se mi stalo, že jsem si ho vykopl levým kolenem, když jsem vystupoval z auta, případně i obráceně, takže pro dlouhodobější zapojení je lepší mít konektor někde dole za řadičkou nebo tam někde u pedálů. Jediné, co žere baterku, jsou ty diody a ty mají malý odběr a navíc při vypnutém klíčku adaptér ani nevyhledává zařízení, ke kterým by se mohl připojit, takže ho tam asi můžeš nechat delší dobu.

  68. adatomi (neregistrovaný)

    Zdravím,chtěl jsem se zeptat zda někdo neví jak nastavit ujetou vzdalenost v zápisu tary v map view.Po ujetí cca 20 km mi to ukazuje doba trvání 21 min,vzdálenost 316,39 km cost:0,29 a neví jak bych to nastavil.Mám Torgue pro verze 1.8.8 – díky

  69. h-s (neregistrovaný)

    Ahoj, tak s tím jsem se ještě nesetkal. Máš placenou verzi nebo hacknutou? Pokud hacknutou, tak navrhuji stáhnout nižší verzi nebo reinstal. Já nyní používám 1.6.64 a vše funguje. Nic jiného v tom zřejmě být nemůže.

  70. adatomi (neregistrovaný)

    Až budu mít čas zkusím reinstal ,verzi mám placenou z Google play.

  71. maros30 (neregistrovaný)

    Torque_Pro_OBD2_Car_APK_1.8.8:

    [odkaz]

  72. ada111 (neregistrovaný)

    Zdravím. Pořídil jsem si Diagnostika ELM327 mini a mám Samsungy S3. Připojil jsem to k Fordu Transit 2003 , 2.0 TDCI 92 KW a nemluví se mnou. Co s tím ? . Připojil jsem Ford Galaxy 2001 a mluví se mnou. A Ještě nevládnu ni trochu anglicky , najdu někde český popis . Děkuji ada.

    • h-s (neregistrovaný)

      Ahoj, problémy v komunikaci se takhle přes net těžko odhalují, je třeba jen a pouze zkoušet formou pokus-omyl. Osobně bych začal někde v nastavení OBD, kde se volí protokol pro komunikaci, je jich tam vícero, tak je projeď a vyzkoušej všechny. Co se týká počeštěné verze, tak ji stačí stáhnout na ulozto.cz, vyber co nejnovější verzi. ;-)

  73. Roman (neregistrovaný)

    mám problém,změnil jsem káru s fábkou to makalo normálně super,ale chevrolet aveo to nějak nechce vzít, z adaptérem se telefon normálně spáruje ale apka to něk nebere,nemůžu si vzpomenout jak jsem to rozhejbal na předešlím autě, nebo že by to chevík nebral?

    • h-s (neregistrovaný)

      Zkoušel jsem různé značky, ale Chevrolet mezi ně bohužel nepatřil, takže nedokážu poradit. Ale dle mé zkušenosti pokud funguje app na jednom autě v pohodě, tak musí fungovat i na druhém (za předpokladu, že to podporuje). Žádné dodatečné nastavení není potřeba, pokud se tedy nebavíme o budících (aktuální data z ŘJ), tam je samozřejmě potřeba nastavit profil vozu.

  74. Petr (neregistrovaný)

    Prosím má někdo tenhle adapter odzkoušený s Reanaultem Megane II.Objednal jsem to hlavně kvulí otravnému blikajícímu klíči na palubovce ohledně výměny oleje.Olej samozřejmě vyměněn mám,ale servis už neudělal reset-.Dávat jim 400 za takovou prkotinu se mi nechce,takže proto jsem si to objednal.

    • h-s (neregistrovaný)

      Vyzkoušené to sice na Renaulta nemám, nicméně bych doporučoval zajet do servisu a v rámci reklamace chtít zdarma a na počkání vynulovat chyby.

  75. otomar (neregistrovaný)

    Dnes jsem ELM327 vyzkoušel na Octavii 2007 1,8T, vše pracuje jak má, ale je třeba při zprovoznění být trpělivý. Také se mi nechtěl nejdříve spárovat přes bluetooth, pomohlo více zastrčit do OBD zásuvky, někdy pomůže i restart telefonu, kod 1234 jsem tam dával asi třikrát a pak se to chytlo. Načítání z řídíci jednotky trvalo skoro tři minuty, ale vše šlape jak má. V telefonu v programu Torque jsem nastavil jen kW, váhu vozu, změnil jsem jednotky na litry místo galonů a jinak vše jsem nechal na původních hodnotách. Jsem zvědav na tu spotřebu, je tady okolo toho hodně nejasností a nepřesností. Dám vědět :)

  76. Zubaran (neregistrovaný)

    Zdravim,

    potreboval bych prosim poradit. Mam OBDII adapter zakoupeny na ebay. S telefonem HTC One S kde mam nainstalovanou aplikaci Torque funguje bez problemu. Sparuje se, hodnoty se zobrazuji, proste vse pracuje jak ma. Bohuzel telefon LG G2 zmineny adapter nemuze vubec najit a uz vubec ne sparovat. Nevite kde by mohl byt problem? Dekuji.

    • otomar (neregistrovaný)

      Tady je jasné, že adapter OBD II je v pořádku. Já jsem se pokoušel „dostat“ neboli připojit přes BT na kolegovo adapter, ale nešlo to z toho důvodu, že adapter zvládá jen jedno zařízení (na to pozor). Takže vložit adaptér do auta a pokusit se ho najít přes BT (třeba i zrestartovat mobil). Jak to najde OBDII, tak pak by neměl být problém přes kód (vetšinou 1234) spárovat obě zařízení.

  77. Dilv (neregistrovaný)

    Zdravím, i já bych zkusil poprosit o názor před koupí. Pročetl jsem celou diskusi a ať už to objednám z Aukra nebo z DX.com, chci se zeptat – jezdím Nissana Primeru (P11), r.v. 1999 – má smysl zkoušet spojení? Tj.,nemá někdo zkušenost, že z auta s tímhle rokem výroby adaptér nic „nevyčte“? :-) Díky za každou reakci.

    • h-s (neregistrovaný)

      Ahoj, vyzkoušeno sice nemám, ale všude píší, že OBD podporují auta až od roku 2000, takže to musíš jedině zkusit. Již jsem někde četl, že to někdo zprovoznil i na starším autě, záleží na tom, jestli tam ve výrobě již OBD dali. Ze starších modelů se mi dostalo na zkoušku jen můj starý VW Polo Classic 1.9SDI a ten bohužel OBD ještě nepodporuje. Dle mého názoru bych to za ty peníze klidně risknul. Adaptér se ti nikdy neztratí. ;-) Držím palec.

  78. martin (neregistrovaný)

    Mám dotaz mam fabii 1.4 MPI rok výroby 2001 a už mám doma 2 různé krabičky a sparovat jdou ale jediné co nejde je připojit k ECU nevíte někdo proč . Dikes

    • h-s (neregistrovaný)

      U většiny aut musí být zapnutý klíček (kontrolky) a pak se to musí po chvilce spárovat, pokud tedy ECU podporuje OBD protokoly. Napiš odkud jsi, třeba ti někdo poblíž pomůže. Já mohu nabídnout osobní konzultaci kolem Rokycan a Plzně.

    • Martin (neregistrovaný)

      Klíček zapnutý mám a nejde a nejde :)…Jsem z Mostu jestli je někdo poblíž kdo má více krabiček nebo by vedel co s tim :)

    • Harry (neregistrovaný)

      TO h-s

      měl bych takový dotaz – funguje adapter OBD II také s škodovkou Felicie 1,3 MPI 50kW r.v.2001? Děkuji.

      Jsem z Plzně.

    • h-s (neregistrovaný)

      Takhle přes net ti to bohužel neřeknu, ale když si uděláš výlet do Rokycan, tak ti pár minut věnuju a můžeme to vyzkoušet, ať to případně nekupuješ zbytečně. ;-)

  79. petr (neregistrovaný)

    zdravím…zkouším taky aplikaci Torque…poradí mi někdo kde najdu zobrazení spotřeby :-) profil vozu mám nastavený

    • h-s (neregistrovaný)

      Ahoj, spustíš app -> Realtime Information -> Menu -> Přidat další ciferník -> nejlepší je Digitální -> a teď buď Litrů na 100km (dlouhodobý průměr) nebo Listrů/100km (okamžitá) nebo Průměr cesty (litrů/100km – to asi používám já) -> já používám velikost displeje Malý. Toť vše. Ať ti to frčí. ;-)

  80. petr (neregistrovaný)

    ahoj…moc děkuji za radu :-) hned jak to půjde tak to vyzkouším

  81. Spearhead456 (neregistrovaný)

    Zdravim mam dotaz, tiez som si kupil tento bluetooth adapter no ne a ne rozbehat ho na mojej seat ibize rv 98 benzin, co som sa docital tak OBD II by to malo mat. Na skoda fabia 1.2 a mazda 2 ide bez problemov, skusal niekto sj ibizu?

    • h-s (neregistrovaný)

      Ahoj, vyzkoušeno sice nemám, ale pokud ti to na 2 jiných autech funguje v pohodě a na Ibize ne, tak je to asi jasný. ;-) Obecně platí, že OBD podporují až auta od roku 2000. Jediné co ti můžu poradit je, abys prohlédl důkladně nastavení, kdysi jsem někde zahlédl možnost ručně vybrat protokol pro spárování (OBD má více titulů), teď už to však nemůžu najít. Jinak v nastavení adaptéru zkus odškrtnou Rychlé připojení a zaškrtnout Zakázat ELM327 automatického časování. Víc ti asi neporadím.

    • shm (neregistrovaný)

      ibiza 98 má protokol stejný jako felicie 5/96+ a ten přes toto nerozchodíš.

  82. dp (neregistrovaný)

    Ahoj, někde jsem se dočetl, že touto „zázračnou“ krabičkou jde zhasnout kontrolka zpětného vedení vyfuk.plynů tzv. vrtulník. Je to pravda a dokázal by mi někdo stručně popsat jak na to ? Hlavně kvůli toho jsem si tuhle věcičku pořídil. Děkuji

  83. Root (neregistrovaný)

    Ahoj, poradíte někdo jak nastavit profil Fiat Seicento 1.1 MPi 2001.

    Předem dík. Jičín

  84. tomas (neregistrovaný)

    Dobrý den,

    používám free verzi a průměrná spotřeba LPK(avg) se po každém odpojení adapteru smaže. Dělá to i v Pro verzi, nebo si hodnotu pamatuje? Díky za odpověď

    • h-s (neregistrovaný)

      Zdravím, sice už app delší dobu nepoužívám, ale co si pamatuji, tak v PRO verzi tato průměrná spotřeba zůstává bez smazání. Stáhněte si např. z ulozto.cz PRO verzi zdarma.

    • mceza (neregistrovaný)

      Snad nebudeš nabádat k warezení, ne? Pokud je PRO verze placená, měl by si ji koupit a ne stahovat z uložta.

  85. milanovnik (neregistrovaný)

    Zdravím,mám verzi Torgue PRO a OBD ELM 327. OBD nechávám stále připojené v autě. Když jezdím bez zapnuté aplikace a pak jí zapnu, tak se mi neaktualizují data o stavu nádrže, průměrné spotřebě atd. Vše zůstane jako v okamžiku vypnutí. Myslel jsem, že si informace někam ukládájí a při spojení s aplikací se synchronizují a aktualizují. Jinak bych to musel mít stále propojené s telefonem a to mi příjde pěkně hloupé. A když to budu mít jednou zapojené a jednou ne, tak ty udaje budou zkreslené a nepravdivé. Dá se to někde nastavit?

    Díky za radu M

    • h-s (neregistrovaný)

      Zdravím, bohužel, nelze. ELM je původně určena na diagnostiku. To, že umí číst aktuální hodnoty z řídící jednotky, je pouze bonus. Data však ukládá pouze aplikace v telefonu, nikoliv ELM adaptér. Bohužel tvůrci nedomysleli používání dlouhodobé spotřeby, dojezdové km a stav nádrže při odpojení telefonu.

  86. Petr (neregistrovaný)

    Ahojvšem, potřebuji radu, mám Torgue PRO a ELM 327 Mega Mini Bluetooth OBD II V1.5 (jak tedy uvádí prodejce na aukru) bohužel s O1 1998 a 2000 (TDi 81kW a 66kW)se nespojí, má se ještě nějak něco nastavit ?

    • h-s (neregistrovaný)

      Ahoj, připojit k řídící jednotce by se to mělo bez dalšího nastavení, takže pokud se nechce spojit, tak zřejmě O1 není podporována. Napiš odkud jsi, třeba ti někdo nabídne osobní kontakt a vyzkoušení svého ELM.

  87. milanovnik (neregistrovaný)

    Zdravím,prosím o radu, při zapnutí GPS my v Map view sice zapisuje trasu (se spoustou informací), ale nezobrazí se mi samotná mapa. Připojení na internet je samozřejmě zapnuté.Díky M

    • h-s (neregistrovaný)

      Ahoj, já tuhle funkci moc nevyužívám, ale teď jsem to vyzkoušel s mobilním internetovým připojením a také se mi mapa nenačetla. Ještě zkusím doma na wifi, což by každopádně bylo na silnici k ničemu. Víc ti asi neporadím.

    • josh.bl (neregistrovaný)

      Ahoj, protože jsem z Plzně a vidím, že se vyznáš, rád bych se sešel, pochopitelně přijedu do Rokycan. Rád bych viděl Torque v akci, díky moc, Pepík. blovsky@gmail.com, na mailu jsem pořád…:-)

    • h-s (neregistrovaný)

      Ahoj, napsal jsem ti e-mail. Stačí domluvit čas. ;-)

    • Aleš (neregistrovaný)

      Ahoj. Jsem taky z Plzně a taky se zájmem :D Nemoh bych se přidat? Díky. awh@seznam.cz :)

    • h-s (neregistrovaný)

      Ahoj, s Pepíkem jsme se sešli v sobotu, ale když si uděláš někdy čas, tak se můžeme sejít taky.

  88. kutil32 (neregistrovaný)

    Ahoj všem. Chci se Optát na tuto hračku. Chci si ji také pořídit. Ale potřebuji vědět co k tomu potřebuji. Aplikaci do mobilu si koupim, ale co mě mate…. Tak to je ta krabička + adaptér do zapalovače. Rozumím tomu dobře? Napište mi přesněji co k tomu potřebuji. OBDII mini jsem nenašel. A druhy dotaz je. Mam Dácie dokker, ale motor tam je 1.5 dCI od Renaultu. Tak nevím jestli to bude fungovat. Děkuji za Vaši pomoc předem, kutil32.

  89. kutil32 (neregistrovaný)

    Zapomněl jsem dopsat,že palubní počítač to má. Děkuji,kutil32.

    • h-s (neregistrovaný)

      Ahoj, mrkni třeba na aukro, k aplikaci potřebuješ pouze ELM 327 adaptér. viz např. [odkaz] ale nedoporučuji kupovat zrovna od tohodle prodejce z Hongkongu a čekat několik týdnů. Co se týká motoru, tak záleží na roku výroby a ani po roce 2000 nemáš úplnou jistotu, že to bude fungovat. Máš 2 možnosti: 1) riskni to a kup to, 2) najdi někoho v okolí, kdo to má, a vyzkouší ti to.

    • h-s (neregistrovaný)

      Koukám, že mi to nevzalo ten odkaz, tak si otevři [odkaz] a zadej tam „ELM 327“ a uvidíš to hned.

  90. Nero (neregistrovaný)

    Dá se takhle věcička koupit i tady v čr? S obchody v zahraničí nemám skušenosti. a ktera ta jednotka bude pasovat do felicie 1.6 lxi r.v. 98? Dík za odpovědi :)

    • h-s (neregistrovaný)

      Nechci strašit, ale myslím si, že na tento ročník ti to asi nepůjde. Jinak nejlepší je zakoupit jej na [odkaz] ale koukej na termíny doručení, protože někteří to posílají i ze zahraničí a čekal bys třeba i měsíc. V žádném kamenném obchodě jsem to ještě neviděl, tedy u nás, v našich mototechnách určitě ne.

    • mceza (neregistrovaný)

      Pro Evropu je OBDII konektor povinný až od roku 2000. Každopádně není nic jednoduššího, než ho zkusit najít ;-) Když ho v autě najdeš (musí být myslím nejdál metr od volantu), tak ti to půjde.

    • h-s (neregistrovaný)

      Dovolím si nesouhlasit. Měl jsem VW Polo Classic 1.9 SDi s konektorem, ale vůbec nekomunikoval. Přítomnost konektoru tudíž vůbec nic neznamená. Jinak na dalších 10 autech jsem to rozběhl bez problému, takže v krabičce ani app chyba nebude. ;-)

    • mceza (neregistrovaný)

      V krabičce to právě chyba je. Jsou 3 normy: ISO9141, J1962 a J1850. Každé vozidlo vyrobené po roce 1996 musí alespoň jednu z ISO 9141 a SAE J1850 podporovat. Tvoje krabička ale umí evidentně jen tu jednu a auto jen tu druhou ;-) VW je v tomto dost specifické a používá to jen proto, že musí… Jinak na vše, co jde používají VCDS.

      Většina běžně dostupných umí všechny (a často ještě něco navíc).

  91. Nero (neregistrovaný)

    Ptal jsem se na feliciaforu a tam mi jeden odepsal že by měl byt někde vedle pojistkove skřínce. jak budu u auta tak mrknu :) a jak poznam ktery bych měl koupit?

    • h-s (neregistrovaný)

      Všechny adaptéry jsou stejné, liší se jen ve verzi, ale upřímně si myslím, že umí všechny verze stejné věci. Takže koukej na cenu. ;-)

    • Nero (neregistrovaný)

      Dík a ještě jedna věc :) jak můžu obědnavat ze zahraničí pokud to není v čr? Ještě jsem ze zahraničí nic neobědnaval :)

    • mceza (neregistrovaný)

      To už záleží na konkrétním obchodě, kde to koupíš… Hodně těchlech krabiček se povaluje na Ebayi a na Dx.com

    • Nero (neregistrovaný)

      A např. na ebay se musim registrovat nebo stačit dat koupit poslat peníze a čekat měsíc :D

  92. MajklS (neregistrovaný)

    Ahoj. Super záležitost.

    Jen malá prosba o radu. Stahnul jse si Torque Pro (OBD2 & Car) v1.8.8 . Mám již druhou krabku (tento model má už na sobě i vypínač) a na obouch vozidlech (MB Viano a Fiat Ducato) mi to ukazuje stejně nesmyslnou hodnotu teploty vody – 215st.C. Přes to jsem se nedostal a spotřebu, pro kterou jsem to do Ducata pořizoval už vůbec nee.

    Prosím, prosím o pomoc, co tam mám špatně. Díky

    Fiat Ducato 2.8 JTD (06) 107kW

    • Fotofotřík (neregistrovaný)

      Mám taky MB Viano 2,2 cdi 2003, al k ECU jsem se nedokázal připojit. Jaký máš ty rok výroby, že ti to funguje?

    • MajklS (neregistrovaný)

      To samé,r.v. 2004. Ale jsou údaje zase nějaké nejisté a občas to vypadne uplně …

  93. maros30 (neregistrovaný)

    kde presne najdem hodnotu o tlaku turba ?

  94. Michal Dusicka (neregistrovaný)

    Nevie mi niekto poradiť mam obd2 elm 327 bluetooth mam to napojene v aute aj klice mam v polohe on a mam aj stiahnutu aplikaciu torque pro ale stale sa mi to nechce pripojit k ecu ridici jednotke co tam musim nastavit mam octaviu 1,6 benzin rok 2000 vsetko funguje okrem tej ecu to sa mi nechce sparovat :-( vopred dakujem

    • h-s (neregistrovaný)

      Obávám se, že pokud se ti to nespárovalo, tak tvé auto ještě není podporováno. Podpora je až od roku 2000, takže jsi přesně na hranici. Není potřeba žádné nastavování, buď se to spáruje nebo není podporováno.

  95. Jara (neregistrovaný)

    Ahoj… mám problém s připojením, VW passat b5.5 2003 + ELM 327 mini. Zkoušel jsem telefon i tablet. V nastavení BT jsem se spároval bez problému ale po připojení k autu nekomunikuje a píše že to spárované není i když ve skutečnosti je.. nevíte co s tím?

  96. Martin (neregistrovaný)

    Prosim o odpoved na email: wincor@seznam.cz

    Mam ELM 327 bluetooth v1,5 program na androidu Torque pro, torque free a elmscan…na vsech se to chova stejne= nenacte to ECU takze nic nefunguje…piste jen co umi pripojit elm 327 k octavii 1,9tdi r.v.2000 nejak to jit musi preci.

  97. Pavel (neregistrovaný)

    Dobrý den,mám OBDII,Torque_v1.5.58.apk.Bohužel mi to jede puze v angličtině,dá se někde stáhnout čeština?Mám ho řádně koupený i s instalačním cd-čkem,ale česky to neumí.

  98. H-S (neregistrovaný)

    Čau Pavle, pokud máš Torque zakoupený, tak jej aktualizuj v Obchodě Google Play, protože současná verze je něco kolem 1.8.54 a zde čeština již je. Změnu jazyka najdeš v nastavení.

  99. many (neregistrovaný)

    Zdravím, mám dotaz jestli to někdo zkoušel na vw golf 3 1.9 tdi 66kw rv. 95, diskusi jsem pročítal, ale je tady toho kvantum… počítám s tím že to fungovat nemusí jelikož to není rv. 00 plus, ale auto mám vyzkoušený na spoustě diagnostických programů a vše ok, tak mě zajímá jestli to někdo zkoušel na trojkovýho golfa s rv. okkolo 95, přece jen jako hračka dobrá :D díkes

  100. Jarda (neregistrovaný)

    Dobrý den, dá se zjistit, zda to bude fungovat u Peugeota 807, 2,2 benzin, rok 2003 ?

    Díky

    • H-S (neregistrovaný)

      Ahoj Jardo, dá se to zjistit – zajeď za někým, kdo má ELM 327 a vyzkoušejte to. :-) Druhá, méně pravděpodobná, varianta je ta, že ti zde odpoví někdo, kdo má ELM 327 a tohohle konkrétního Pažouta. Já mohu nabídnout vyzkoušení v okolí Plzně.

  101. Petr Jonáš (neregistrovaný)

    Dobrý den, jde někde zjistit zda bude fungovat u Dacia Solenza, 1.4i benzin, rok 2003? děkuji

    • h-s (neregistrovaný)

      Čau Petře, bohužel ti musím odpovědět stejně jako Jardovi před tebou – dá se to zjistit – zajeď za někým, kdo má ELM 327 a vyzkoušejte to. :-) Druhá, méně pravděpodobná, varianta je ta, že ti zde odpoví někdo, kdo má ELM 327 a tuhle konkrétní Dacii. Já mohu nabídnout vyzkoušení v okolí Plzně.

  102. h-s (neregistrovaný)

    Mám nové zjištění. Musím vyvrátit stanovisko, které jsem v minulosti někde zahlédl, že lze spárovat s jedním telefonem pouze jeden adaptér ELM 327. Není to pravda. Sice vyskočí hned po nahození Torque hláška, že máte upravit nastavení, protože používáte jiný OBDII, ale stačí z toho vyskočit, nastavení zavřít a normálně vše maká i na druhý ELM 327. Při párování je však vždy nutné znovu zadat kód, který je na jednom mém adaptéru 1234 a na druhém světe div se 4321. :-) Snad se tyhle informace budou někdy někomu hodit.

  103. talalka (neregistrovaný)

    Zdravím.Mám problém s elm327- mám ho spárovaný s mobilom, avšak stále mi vypisuje, že nie je pripojený s ecu vo ford focus r.v.2004. Dokáže mi prosím niekto poradiť???

    • h-s (neregistrovaný)

      Ahoj, musíš mít zapnutý klíček do 2.polohy (poslední poloha před startem), pak už to musí fachat. Případně napiš odkud jsi, třeba se najde někdo z okolí, kdo má ELM327 také a vyzkoušíte i jiný adaptér (není vyloučena chyba samotného adaptéru).

    • Číslo Jedna (neregistrovaný)

      Ahoj,mám ten samý problém ,s Ford Mondeo r.v.2005 to nefunguje

  104. talalka (neregistrovaný)

    )Dakujem za odpoveď, avšak skúšal som 3 rôzne adaptéry, avšak pri všetkých 3 mi vypisuje stále to isté. Som od Hlohovca….

    • h-s (neregistrovaný)

      V tom případě mě napadá poslední řešení – chyba v nastavení Torque. Nebo používáš jinou apku? V Torque je v nastavení možnost OBD2 Nastavení adaptéru, tu rozklikneš a tam je hned druhá možnost Vyberte zařízení Bluetooth a zde najdeš všechny adaptéry, které jsi zkoušel. Zkus postupně zaškrtávat jeden po druhém a vždy dej telefonu pár minut na spárování a načtení řídící jednotky (podmínkou je zapnuté zapalování). A pak odškrtni Automatické zapnutí/vypnutí Bluetooth a pouze pokud BT bylo vypnuto. Mně dělaly tyto 2 zaškrtnuté možnosti bordel a též se mi to nechtělo spárovat. Bluetooth musíš pak zapínat před spuštěním Torque ručně. Také používám 2 adaptéry na střídačku.

  105. talalka (neregistrovaný)

    Ďakujem za Vašu snahu pomôcť mi, avšak žiaľ nie je účinná. Postupoval som presnbe podľa Vašich rád, spojenie naviazaná, tri blikajúce modré ikony svietia stabilne, avšak ikona auta bliká stále a v nastavení porque je :::

    bluetooth je povolený, Pripojenie k adaptéru . pripojené k OBD2, Pripojenie k ECU–NIE….už som skúšal možné aj nemožné, a stále to nejde

    • h-s (neregistrovaný)

      Pak už mě napadá jediná věc – tvé auto/řídící jednotka není podporováno/a. Bohužel.

    • h-s (neregistrovaný)

      Ještě jsem někde kdysi četl, že některá auta jsou podporována, ale musíš změnit protokol OBD adaptéru, abys to naladil na stejnou „vlnu“ jako máš auto a to uděláš nějakým přehozením drátů právě v tom adaptéru. Zkus pohledat na googlu, někde jsem to tenkrát našel, jen jsem neměl potřebu to zkoušet. Toť má poslední rada.

  106. talalka (neregistrovaný)

    Nevadí, život ide ďalej ale veľmi veľmi pekne ďakujem za Tvoju snahu pomôcť.Prajem všetko dobré a krásny zvyšok leta

  107. Zakusok (neregistrovaný)

    Prosim o pomoc, mam peugeot 406,r.v. 2002, 2,0 HDI a neda sa mi pripojit k ECU, kde je problem? mam torque pro a elm 327 mini, som z NR

    • Zakusok (neregistrovaný)

      a na zaciatku si musim vytvorit profil auta?

    • h-s (neregistrovaný)

      Profil si vytvořit můžeš, ale podmínka to podle mě není. Takhle na dálku ti nijak nepomohu. Musel bys najít někoho ve svém okolí, kdo tomu trochu rozumí. Já mohu nabídnout pomoc plzeňském kraji. Jinak jsem asi lempl, ale nevím co za město je NR?

    • Zakusok (neregistrovaný)

      Je to SK NITRA, ani nahodou nevies, ze co by som mal nastavit ked sa nevie pripojit na ECU? diky

    • h-s (neregistrovaný)

      Spárování telefonu a ELM proběhlo v pořádku? Zadával jsi 4-místný kód pro spárování? Pokud je tohle všechno OK, tak mě napadá jedině změnit v nastavení možnosti připojení. Máš vybráno Bluetooth? Někde tam jsou uvedené možné protokoly a je jich tam několik, tak je zkus jeden po druhém a vždy tomu dej pár minut na spojení. Pokud ani toto nepomůže, tak zřejmě tvé auto nepodporuje tyto protokoly. Zkoušej metodou pokus-omyl. Držím palec.

    • Zakusok (neregistrovaný)

      ano ELM v poriadku, aj som zadal 4 miestny kod, bolo ok, aj bluetooth mam zap. ked myslis protokoly tie „iso“ a tak? tak aj to som skusal, ale vsak som tam mal aj automatiku a nic, vzdy vypise ze neni zapnute ECU a uz mam aj druhy elm 327 mini a tiez som skusal aj na fabii a nic

  108. Zakusok (neregistrovaný)

    ano ELM v poriadku, aj som zadal 4 miestny kod, bolo ok, aj bluetooth mam zap. ked myslis protokoly tie „iso“ a tak? tak aj to som skusal, ale vsak som tam mal aj automatiku a nic, vzdy vypise ze neni zapnute ECU a uz mam aj druhy elm 327 mini a tiez som skusal aj na fabii a nic

    • h-s (neregistrovaný)

      Tak v tom případě už mě takhle na dálku nic nenapadá. Zřejmě auta nejsou podporována. Bohužel.

    • Zakusok (neregistrovaný)

      a yapnut Ecu sa da volako? alebo to sa zapina automaticky?

    • h-s (neregistrovaný)

      ECU běží vždy – automaticky. Kdyby neběžela, ani bys nenastartoval.

    • Radek (neregistrovaný)

      Dostal jsem se k této diskuzi možná pozdě a možná napíšu hloupost:)..Včera jsem zakoupil bluetooth mini adapter a zkoušel jsem ho s Ford Focus (2008,benzin,1.6) spolu s aplikací Torque lite. Zdá se, že vše funguje. Ale ECU se spojí jedině když je klíček zapnutý v první poloze,kdy se rozsvítí kontrolky (v mém případě po jednom stisku startovacího tlačítka). Pokud je všechno vypnuto, tak bluetooth adapter je sice spojen s tabletem (telefonem),ale ECU se nepřipojí.

    • h-s (neregistrovaný)

      To je v pořádku, tak to má fungovat.

  109. JM (neregistrovaný)

    Ahoj, po připojení ELM k vozu se v telefonu objeví OBD II, zadám kód 1234 (zkoušel jsem i 0000, 6789) ale chce to abych zadal kód i do druhého zařízení, což nejde. Nevíte někdo jak to obejít? Děkuji

    • h-s (neregistrovaný)

      Ahoj, jestli to správně chápu, tak se ti to stále nepovedlo spárovat, tzn. špatně zadaný kód. Také mám 2 adaptéry, jeden z nich má kód 1234, ale druhý má 9876 a již jsem se setkal i s kombinací 4321. Vyzkoušej různé kombinace dokud se to nespáruje. V nastavení OBD zadej buď automaticky nebo Bluetooth.

  110. tomy (neregistrovaný)

    Poradte mi nastartuju podporovany vozidlo (strata klicu samozrejme jedinych ) jestli ano poradte jak…. dekuji

    • Kája (neregistrovaný)

      Ahoj, stále se mi nedaří, nainstalovat češtinu. Mám OBD2, na mobil HTC Sensation jsem nainstaloval Torque Pro, nechce to po mě žádný kód, ani platbu, vyzkoušel jsem to na Toyoyta Prius, Mercedes 280 SLK a Mazda CX-7. Všude to maká. Na Mazdě jsem potřeboval zjistit, proč se i po vymazání v servisu, vždy po čase rozsvítí kontrolka motoru. Vyhodilo mi to 4 chybové kódy. P0126 (teplota), P2119 (škrtící klapka), ty byly červené, pak B1994 (airbag u řidiče) a U2064 (Network, což vypadá jako měněná řídicí jednotka, ale VIN, který hlásí ScanMaster souhlasí s karosérií a TP). Chybové kódy jsem vymazal, ale po zatím nezjištěném počtu jízd a startování se znovu kontrolka motoru rozsvítí a některý z červených kódů se zobrazí, vždy ale s kódem U2064. Později se mi objevil ještě kód B1994 (brzdové světlo, ale žárovky jsou dobré). Mercedes mi přes ScanMaster také prozradil VIN, ale Prius VIN nedá. Nevím, jestli se to spojuje se všemi čidly, co jsou v autech, ale řekl bych, že jich je dost.
      Pokud někdo chcete reagovat na cokoliv z tohoto příspěvku, můžete, ale můj dotaz směřuje hlavně k té češtině. Mám staženou verzi 1.8.80 z ulož to, má 10MB a v nastavení nenacházím jazyky. S tím mi poraďte.

      • h-s (neregistrovaný)

        Volba jazyku zde nikde není, v češtině však většina údajů je. Zkus stáhnout jinou verzi nebo projeď Základní nastavení, jestli zde nemáš zaškrtnuto „Default to English“.

  111. Anton (neregistrovaný)

    1-Automobilová diagnostická jednotka pro OBD II s Bluetooth, (ekv.ELM 327) pro Android Barva bílá.Je tato diagnostika kompatibilní se Seat Ibiza 1.2 ST 77Kw R.V.2013? 2-CD s programy jsou součástí balení, které po zakoupení obdržím? 3- Český návod k diagnostice bude v balení? Děkuji Antonín.

    • h-s (neregistrovaný)

      1-Špatně jsi definoval dotaz. To je jako bych se já zeptal tebe, jestli mi bude chutnat chleba. Jaký druh? Kde ho budu kupovat? V ČR nebo v Číně? Pošli třeba konkrétní odkaz.
      2-Jedná se o diagnostiku, která pracuje s Androidem, takže by mě zajímalo, jak budeš instalovat apku z CD. Vhodnou aplikaci stáhneš v obchodě Google Play.
      3-Návod jsem ještě nikdy u tohoto druhu výrobku neviděl, určitě ne český. Např. apka Torque je však jednoduchá, přehledná a navíc v češtině, takže zvládneš i bez manuálu.

  112. Tonda (neregistrovaný)

    Zdravím neví někdo PID pro DPF do torque vlastním skoda superb 2.0 tdi pd r.v.2006 předem všem dík za radu

  113. Tonda (neregistrovaný)

    Pid který je v torque nefunguje.

  114. robin (neregistrovaný)

    dobrý den. mám adaptér pbd2 elm327 bt. telefon se s adaptérem apáruje ale aplikace stále dokola spojuje a spojuje. mám škoda octávia 1.8 20v r.v. 98. myslíte, že to nějak půjde? popřípadě, šel by nějaký jiný adaptér, klidně třeba nějaký kabel do telefonu s androidem? děkuji za odpověď

  115. Doldy (neregistrovaný)

    Ahoj všem, chtěl bych se zeptat jestli tady není někdo kdo to úspěšně vyzkoušel na WV pasaat 1.9 B53B rok 1999. Abych nekupoval zajíce v pytli …. děkuji Petr.

  116. Pavel Macura (neregistrovaný)

    Zdravím pánové, mám dotaz. Pořídíl jsem si Automobilovou diagnostickou jednotku pro OBDII s Bluettooth,(ekv.ELM 327) pro Android. Mám passata r.v.2013, tel. a tablet SAMSUNG verze 4.3 a 4.4.2. Jenou se mi podařilo připojit k ECU a pak už ani ťuk. Poraďte mi prosím co stím.

    • h-s (neregistrovaný)

      Čau Pavle, jako první mě napadl problém s komunikací s více zařízeními. Tyto diagnostiky se ideálně mají používat stále s jedním zařízením. Pokud chceš připojit jiné, musíš je spolu opět spárovat zadáním párovacího kódu. Pokud chceš opět použít první zařízení, musíš opět spárovat. Doporučuji tedy apku smáznout nebo stačí jen smazat data a vše spárovat a nastavit znovu. Použij zařízení, se kterým se ti to před tím spárovalo a načetlo ECU. Držím palec. Honza

  117. Jindra (neregistrovaný)

    Zdravím je nějaký rozdíl mezi placenou a free verzí Torque ?

  118. mino6 (neregistrovaný)

    Bosch pýta za soft ktorý nedokáže oveľa viac ako tento od autoservisov 1500Eur ročne!!!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *