Sony se snaží zlepšit svou pozici na trhu s chytrými telefony a odhalilo kousek ze své strategie. Bude se nadále soustředit na trhy, kde je silné. Agentura Reuters zveřejnila zprávu, že Sony nemá žádné plány pro dva největší trhy s chytrými telefony, tedy Čínu a Spojené státy. Bude se tedy i nadále zabývat hlavně japonským a evropským trhem, kde prodává v současnosti 60 % smartphonů. CEO společnosti, Kazuo Hirai, k tomu dodal: „Tyto dvě oblasti jsou pro nás nejdůležitější a budeme do nich směřovat značné zdroje. Zatím se nebudeme soustředit na Čínu a USA.“
Snaha prosadit se ve Spojených státech by pro Sony znamenala složitý úkol, vzhledem k tomu, že v současnosti jejich telefony nabízí pouze jeden operátor. Zároveň by museli bojovat s populárním iPhonem, který dosahuje prakticky 50% tržního podílu. V Číně by Sony čekal souboj s místními značkami, jako jsou Lenovo, Xiaomi a Huawei. Sony nedávno přišlo i o první pozici na domácím japonském trhu, kde ho předběhl Apple. Hirai však věří, že nejnovější vlajková loď Xperia Z1 dokáže získat zpět ztracenou pozici.