Sledujte nás na YouTube

Prostřednictvím hodinek Samsung Galaxy Gear bude možné ovládat vozy BMW

Na letošním veletru CES byla k vidění spousta zajímavých technologických novinek v oblasti chytrých zařízení. Samsung dokonce při této příležitosti potvrdil spolupráci s automobilkou BMW a převedl zajímavou aplikaci pro chytré hodinky Galaxy Gear, díky které bude možné ovládat některé funkce elektrického automobilu BWM i3.

 

S novou aplikací budou moci majitelé vozidla kontrolovat na svých Galaxy Gear stav automobilu, nebo budou například informováni o tom, že vaše ratolest na zadních sedadlech pořádně nezabouchl dveře.

Díky aplikaci si můžete dokonce na dálku nastavit, jakou teplotu chcete mít uvnitř auta, nebo na navigaci zadat cílovou destinaci ještě před tím, než vůbec usednete do vozu. Je samozřejmé, že využití běžné aplikace na mobilním telefonu je o něco snazší a rychlejší, ale učinit tyto kroky z hodinek je přeci jenom zajímavější a více futuristické.

   

Bavorská automobilka je již připravena uvést tuto službu do provozu, kompletně hotova má být i samotná aplikace. Přesto že Samsung celý funkční systém předvedl na letošním CESu, komerční uvedení se zdrží právě kvůli jihokorejskému gigantovi, který ještě potřebuje doladit některé detaily. Tato nová služba je určena hlavně pro vyvolené, kteří si mohou pořídit BWM i3, což není zrovna laciná záležitost.

 

Tento krok Samsungu a BMW je dalším důvodem k tvrzení, že se technologie chytrých zařízení nachází v automobilech čím dál častěji a v budoucnu se budou stále více prolínat. Už tento rok by se například měl Android stát systémem palubních počítačů u některých automobilek.

Michael Krahulec

13 komentářů

  1. mceza (neregistrovaný)

    Tedy nevědět co s penězi a koupit si BMW i3 a potom si dělat ostudu takovými hodinkami na ruce? :D No to snad neee :D

    A budou je k tomu BMW dávat zdarma? Já bych řekl, že ano, aby se jich Samsung zbavil :D

  2. Martin P. (neregistrovaný)

    Souhlasím s tím, že někdo kdo ocení design BMW asi po kýčovitém Samsungu šílet nebude.

    To že serie elektromibilů BMW iXX… je hračka pro pár hloupých ekologických lidí je věc druhá.

    • Stanley (neregistrovaný)

      Pro člověka, který ocení design BMW i3 budou Galaxy Gear vrcholem elegance.

    • Martin P. (neregistrovaný)

      To Stenley: No nevím jestli BMW používá zrovna falešný chrom, falešnou kůži. Kýčovité UI palubní desky.

  3. Stick (neregistrovaný)

    Nevim jestli jsou lidi co si koupí plně elektricke auto hloupý, já mít peníze tak bych i3 koupil. Designově je uplně jinde, jine, ale to je věc vkusu. To auto není pro každého, pro mě co dojíždí denně 25km je uplně ideální, když nepočítame cenu auta tak naklady na provoz jsou menší než Opencard na 2 pásma v Praze, a výhody oproti MHD tu nemusím zmiňovat ale kdo nezna Prahu tak třeba smrad z bezdomovcu, plno feťáku, tmavší spoluobčani a další existence co mě denně se.ou! V rodině jsme měli BMW e60 520d, cena auta 720 000Kč, za 4 roky najela 350 000km když to přepočítam na peníze tak při průměrne spotřebě 7l/100 a ceně nafty 37Kč je to přez 900 000Kč! A to nepočítam výměnu oleje po každých 25 000km (7000Kč) destičky (6500Kč sada) kotouče (20 000Kč sada) a další ruzný věci co u spalovacích motoru podléha opotřebení. Což u i3 nebo Tesly nemusíte řešit, a pro rejpalky co se týče baterie a její výměny tak nevim jak je to u BMW ale třeba konkurenční Tesla S s dojezdem 400Km na jedno nabití má záruku 8 let na baterie (nehledě na počet km) a výměna je zdarma. Někdy mám pocit že lidi co píšou o těchto autech jaký jsou to krámy tak jsou snad podplacený ropnými giganty, vždyť v dnešní době je přece tak snadne si zjistit fakta a názory vlastníku těchto aut na fórech (a ne nejsou to všichni EKO teroristi)

    • Martin P. (neregistrovaný)

      Já teda ne, protože ty peníze se nikdy nevrátí, a vím jak „prasáckým“ způsobem se vyrábí ty akumulátory. Dále pak nemám to auto kde nabíjet a hlavně jezdím za každého počasí a denně

      Životnost auta je dva roky a cca 150 000 az 200000 km . Tohle dnes lidi neakceptují a pak házej desetitisící za opravy.

      Takže za ty peníze + náklady na elektřinu do dvou let se moc nevyplatí. Jesnou jsem počítal Opel Ampera a vycházelo to tak, že bych za tu Ampery měl benzín Opel Astra+ benzín na 30 000,- km!

    • mceza (neregistrovaný)

      Stick: To je pěkné, že má dojezd 400 km. Ale pak budu dělat co? Jo, kdybych jezdil každý den 20 km do práce, pak na nákup a pak domů, tak ok. Ale co když budu chtít jet někam dál? Co když budu potřebovat jet třeba z Prahy do Brna a zpět? Jen kvůli blbému autu si tam budu muset zaplatit hotel, protože budu čekat půl dne, než se auto nabije?

      Benzínové auto má spoustu nevýhod, ale tato koncepce ještě nebyla překonána. Ano. Rád bych využíval skvělých vlatností elektromotorů, ale dokud nebudeme pro ně umět uchovat ekologicky, jednoduše, levně a rychle energii, tak nemají žádnou budoucnost.

      Zajímavým řešením by mohl být elektromobil s malým dieselagretátem pro výrobu elektřiny. Jenže aby to nebyl těžký a pomalý krám, bylo by potřeba to udělat z vysoce kvalitních materiálů a s propracovanou konstrukcí. To se projeví na ceně. A jestli si mám vybrat, jestli si koupím nádherné nové auto, které bude stát 500 tisíc a bude žrát 5 l/100 km nebo elektromobil, který bude stát tři miliony tak je to zcela jasné – dokonce nezáležní ani na dojezdu ani na výkonu elektromobilu – na takové řešení prostě nemám.

      Kdybych totiž ty tři miliony na auto měl, už jezdím v V12 bestii, ve které se benzín v nádrž točí ve víru!

    • mceza (neregistrovaný)

      Martin P.: Možná kdybys nekupoval Opely, ale kvalitnější automobily, tak budeš dosahovat životnosti vyšší. Se dvěma roky rozhodně nesouhasím! Že ale životnost už ani zdaleka není 30-50 let, jako tomu bývalo kdysi, to je pravda.

    • Martin P. (neregistrovaný)

      Těch 150 až 200 čaká všechny nová auta. Na životnost aut devadesátých a začátku druhého tisíciletí zapomeňte.

  4. Stick (neregistrovaný)

    MCEZA – K Tesla S: Firma Tesla v USA buduje tzv Supercharger stanice který ti dobije auto na 100% za 30min, a dáva je na dobře promyšlena místa a trasy kde se nejčastěji jezdí např mezi Los Angeles a Las Vegas. Už jich tam je přez 300 a přes den jsou napájeny fotovoltanickými panely. 30min je akorát na kávu a toaletu, kouknout na maily a vzhuru zase do auta a jede se dal. Tak že když jedeš do Brna tipuju asi za prací tak pochybuju že se tam nezdržíš ani na 15min za který si dobiješ 50% baterky a zase mužeš do Prahy. To jsou akorát výmluvy a absolutní neznalost tohoto segmentu aut. A ano u BMW i3 si mužeš přidat naftový generátor s 6l nádrží ktera prodlouží dojezd o dalších 170Km. Teslou S takhle mužeš jet klidně do Chorvatska, uděláš akorát 2x 30min zastávky na kafe který bys udělal i v benzínovem autě.

    Martin P. – Jak už psal MCEZA tak auta rozhodně nemají životnost 200 000Km, sám vlastním BMW 320d rv2002, spotřeba 6l a už mam najeto 375 000Km, měnim akorát spotřební díly, nikdy žádný problem nebyl ani nijak závratnou investici jsem do něj nevložil. Kupní cena auta v roce 2003 byla 524 000Kč, za 11let se za servis dalo cca 150 000Kč, ale nafta když zprůměrujem cenu nafty (2003-2013) na 34Kč tak je to 765 000Kč! + servis a pojistka dejme tomu 200 000Kč tak už tů máme skoro dvojnásobek ceny auta.

    Tesla S ujede cca 400Km, dobytí baterie stojí ze standartní zásuvky doma 70-80Kč v závislosti na dodavateli, což je 18-20Kč za 100Km. Pochopte to že Akumulátory se vyrábí sice prasácky ale vyrobí se jednou a max dvakrát v rámci záruky na jedno auto. Tak že mi chceš říct že výroba jedný baterie a dobíjení ze sítě kde je ve vyspělých zemích energie z 95% z obnovitených zdroju škodí víc než výroba 22 500L nafty v ropný rafinerii? To se mi něják nezda.

    A pro oba, chápu že největší problem je teď dojezd který je teď poloviční oproti úsporným dieselum a rychlost dobíjení je o poznání delší a nenajdete rychlonabíječku všude oproti prostemů natankování, ale podobný problem měli i Mercedesy když koncem 70.let představily Dieselový asobní automobil, každý kdo si jej tehdy koupil dostal knížku s mapou čerpacích stanic kde se dá koupit nafta, bylo jich asi 5%. Lidi řešily stejný problem jako dnes, a to spotřebu a cenu a tá byla tehdy i 5x menší než jezdit na benzín. A o to se snaží automobilky dnes, každá si hledá alternativní pohon, protože ať se nám to líbí nebo ne ale Nafta jednou dojde ale než se to stane tak nas čeká ještě hodně vertikální graf s cenou, a troufnu si tvrdit že v roce 2020 bude litr stát i 50Kč.

    Mě spíš příjde hloupe spalovat fosilní paliva místo toho aby jsme využívali sílu přírody jak vodní tak větrnou, a ještě hloupější mi příjde postoj lidí a vlády k nevyčerpatelnýmů zdroji jako je slunce. A nikdo ani netuší že solární pole s rozlohou Islandu muže napájet celou naší planetu, a my místo toho aby jsme takove pole vybudovali uprostřed Sahary kde je snad nejlepší místo pro čerpání sluneční energie, tak po ní jezdíme Rally s nesmysly co žerou 100l/100km pro zábavu a ještě to potom vdechujem.

    • mceza (neregistrovaný)

      „A nikdo ani netuší že solární pole s rozlohou Islandu muže napájet celou naší planetu“

      No jo, ale jen pokud bude svítit Slunce. Nesmí svítit moc, aby nebylo přepětí a nesmí svítit málo, aby nebyla o energii nouze. V noci nebo v zimě to přinese také problémy. Solární panely mají určitou životnost (a ta není nic moc).

      V tomto případě bych spíše využil jinou sílu přírody – po vodních elektrárnách nejefektivnější – a to sílu štěpení atomu.

      Jinak s tím Chorvatskem – píšeš, že takhle mohu dojet do Chorvatska na dvoje „natankování“. Jenže jak sám dodáváš, tak tankování je zatím nerozšířené…

      Zatím zůstanu u úsporného atmosférického benzíňáku a uvidíme, co přijde v budoucnosti :-)

    • Stick (neregistrovaný)

      Nic nebrání vybudovat tyto elektrárny třeba 3 po obvodu rovníku aby světlo dopadalo vždy aspoň na jedenu z nich. Ale souhlas že Voda je lepší zdroj, třeba takove Norsko v 95% bere energii z vody a teplou vodu v domácnostech zase z termálních vrtu.

      Že je dobíjecích stanic málo jsem ani nepopřel, proto jsem použil srovnání s počátky Dieselu. Ano je jich málo ale to neznamená že jich nebude víc, do konce roku 2015 chtějí vytvořit síť která zajistí dojezd přez cele území USA a přes celou západní a severní Evropu

      Kdybych si Teslu pořídil teď tak do dvou let mi nebude nic bránit objet celou Evropu s pár zastávkami na dobití. A to nejduležitější je to že mě to nebude stát vůbec nic, protože dobíjení z Tesla Supercharger je zcela zdarma.

      [odkaz]

      Je usměvne jak dokážeš použít slova úsporný a atmosferický benzín v jedne větě :)

    • mceza (neregistrovaný)

      Vzhledem k tomu, že o motorech něco málo vím a měl jsem příležitost svézt se mnoha auty mnoha značek tak si to srhnu:

      Mám doma žigulika. VAZ 2101, r.v. 1981, 1,2 ccm Když s ním jedu běžně rychle (tj. 50 v obci, 90-100 mimo), tak si bere cca 7 litrů na 100 km.

      To je na veterána s technologicky 42 let starým karburátorovým motorem docela slušná spotřeba, ne?

      Zatímco, když sednu třeba do nového Rapida, tak jsem zděšen. Díky obsahu stejnému, jako má žigulík musí mít motor turbo, aby to trochu jelo. Což znamená, že zapírově ten motor je velmi úsporný, ale jakmile s tím pojedu stejně rychle, jak se žigulíkem,(tj. 50 obec, 90-100 mimo) tak jsem na 7-8 litrech. Musím na to víc šlapat, protože motor netáhne, čeká se na turbo. To nemluvím o životnosti. Žigulácký motor tu bude ještě za 30 let. Rapid bude na vrakovišti…

      Tím rozhodně nechci říct, že bychom se měli vrátit ke karburátorovým motorům. Osobně se mi například velmi líbil současný motor Mazdy 3 – 1.5 litru atmosférák. Výkon má stejný jako foukaná 1.2, spotřebu udávanou výrobcem vyšší, při sportovnější jízdě si ji ale drží stále (narozdíl od motoru s turbem, který se promění v neúspornou bestii, která ale kvůli obsahu stejně prd jede). Životnost je větší. Motor není tak složitý, je tam míň namáhaných součástek. Turbo by se mělo správě zahřívat a dochlazovat.

      Ne, nikdo mě nepřesvědčí, že rozumně navržený atmosférický motor o obsau 1.5 l je horší než 1.2 TSI…

      A pak se tu můžu rozpovídat a hrůzných zážitcích jako je třeba jízda Priusem – to bylo peklo. Když jsem jel podle palubní informatiky, tak to jelo opravdu úsporně. Po 20 km, kdy se za mým pomalým autem udělal řada jsem se na to vykašlal a jel jako vždycky – prostě normálně. Dynamicky, ale ne nijak divoce. Spotřeba hned stoupla a auto žralo o něco víc než náš Superb v dvoulitrovém TDI. A jízdní vlastnosti byly neporovnatelné. Dětské odrážedlo se řídí líp jak Prius…

      Bohužel, dnes je moderní downsizing a foukání turbem. Papírově to vyjde krásně, ale v reálném provozu to jsou neúsporné, nekalitní motory se špatnou dynamikou.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *