Sledujte nás na YouTube

Nokia zveřejnila finanční výsledky: S Lumiemi se začíná dařit, přesto je stále ve ztrátě

Nokia zveřejnila finanční a prodejní výsledky za první čtvrtletí; chytrým telefonům řady Lumia se daří, všechny ostatní padají a Nokia je stále ve ztrátě.

Nokia zveřejnila finanční výsledky za první čtvrtletí letošního roku. Obvykle jsou velmi očekávané, jelikož společnost čelila po přechodu na Windows Phone historickému propadu, který se dostal i do povědomí veřejnosti. Prodeje telefonů Lumia, které běží na operačním systému od Microsoftu, se pomalu zvedají, ale ostatní součásti byznysu finského výrobce zažívají horší časy.

Klíčové body:

  • Prodané telefony: 61,9 mil.
  • Prodané chytré telefony: 6,1 mil.
  • Prodané telefony Lumia: 5,6 mil.
  • Lumia roste o 27 % z minulého čtvrtletí
  • Prodeje modelů řady Asha + další „hloupé“ telefony klesají
  • Příjmy společnosti: 5,85 miliard euro (150,93 miliard Kč)
  • Ztráta: 150 milionů euro (3,87 miliardy Kč)

Modelová řada Lumia

Za minulý kvartál se prodalo 5,6 milionu telefonů Lumia, což je nárůst o 27 % oproti minulému čtvrtletí, kdy prodeje dosáhly 4,4 milionu zařízení. Nokia informovala, že dvě třetiny telefonů běží na nejnovější verzi operačního systému Windows Phone 8. Celkově tak Nokia od zahájení prodeje Lumia 800 dokázala dostat k zákazníkům 19,9 milionu Lumií. Prodeje rostly ve všech regionech mimo Severní Ameriky, která je nejlukrativnějším trhem. Nokia dokázala dodat 400 000 telefonů, což je pokles o 33 procent oproti minulému kvartálu. Přes všechnu snahu, kterou Nokia a Microsoft za podpory operátorů vyvinuli, se nedaří získat pevnou pozici na tomto trhu. Pomoci by měl plánovaný vlajkový model pro operátora Verizon, který má být aktualizovanou verzí modelu Lumia 920. Průměrná cena za prodaný telefon Lumia byla 182 euro (4700 Kč).

 
Prodeje chytrý telefonů Nokia, zelená barva označuje WIndows Phone

Symbian

Celkově Nokia prodala 6,1 milionu chytrých telefonů. Z toho bylo půl milionu s operačním systémem Symbian. Kdo pamatuje začátky smartphonů a telefony jako Nokia 7650, 3650, 6600 a další, určitě cítí trochu nostalgie. Každopádně konec Symbianu je plánovaný a očekávaný již dlouho. Původně ho mělo nahradit Meego, které vystřídal Windows Phone. Předpokládá se, že Symbian zcela zmizí během letošního roku.

 
Aktuální nabídka telefonů Lumia 

Asha a „hloupé“ telefony

Telefony z řady Asha byly hitem loňského roku. Nokia je nenápadně chtěla zařadit mezi chytré telefony, byť neodpovídají obvyklým měřítkům. Popularitu získaly převážně na rozvojových trzích, speciálně v Indii, kde se prodávaly levněji než zařízení s Androidem a nabízely některé vlastnosti smartphonů. Po prvním čtvrtletí to vypadá, že nové levné Androidy ukončily úspěch řady Asha. Došlo k propadu prodejů o 45 % na 5 milionů zařízení. Další řady „hloupých“ telefonů zaznamenaly propad v klíčových regionech, hlavním důvodem opět budou převážně levné Androidy. Celkově Nokia prodala 61,9 milionu telefonů. Oproti loňskému roku je to propad o 25 %, oproti minulému kvartálu o 28 %. Chytré telefony klesající cenou začínají ničit i poslední místa, kde se dařilo telefonům klasickým. 

Prodeje telefonů Nokia podle regionu, meziroční a čtvrtletní změna 

Zajímavosti

  • Průměrná cena za hloupý telefon Nokia je 28 euro (722 Kč), narozdíl o chytrých jsou však ziskové
  • Samsung pravděpodobně toto čtvrtletí poprvé prodá více chytrých telefonů, než Nokia všech telefonů dohromady
  • Apple za minulé čtvrtletí prodal více tabletů, než Nokia telefonů Lumia za celou dobu jejich prodeje
  • Nokia stále dostává čtvrtletní podporu 250 milionů dolarů od Microsoftu.
  • Meziroční propad v Číně o 63 % spolu s propadem v Severní Americe neposkytuje dobré vyhlídky, jedná se o dva klíčové trhy
  • Průměrná cena za prodaný telefon v Číně je 75 euro => ztráta trhu se smartphony
  • Během druhého čtvrtletí Nokia plánuje prodat 7,1 milionu zařízení řady Lumia
  • Příjmy společnosti jsou nejnižší od třetího čtvrtletí 1993

David Podzimek

61 komentářů

  1. satai (neregistrovaný)

    Dulezite je mit ambiciozni cile. Trebas 7.7M Lumii za ctvrtleti… to uz je zhruba pocet aktivaci Androidu za pet dnu.

    • chmeldas (neregistrovaný)

      Srovnávat prodeje jedné firmy s prodeji celého OS je dost mimo.

    • satai (neregistrovaný)

      Nejde o to udelat nejake fair srovnani – spis naznacit neco o relevanci smartphone divize u Nokie ve velkem schematu veci.

      (Jine, tentokrat pro Nokii lehce vyhodne srovnani – Galaxy SIII se za tri mesice prodalo 20M kusu. Coz je zase unfair vuci Samsungu v tom, ze je to jediny model a ze je to vlajkova lod. U Lumii prumerna cena za prodany telefon postupne klesa, Nokia neni schopna prodavat v high-endu.)

    • Oslík (neregistrovaný)

      Neřekli, že mají cíl prodat 7.7 mil. Lumií za Q2, řekli, že nárůst Q1 -> Q2 bude větší, než byl nárůst Q4 -> Q1, tedy větší, než 27 %.

      Q4: 4.4 mil.

      Q1: 5.6 mil.

      Q2: 7.1 mil.

      Takže ne 7.7, pokud dobře počítám. A to, že to napsali ve zprávě a označili za předpoklad, nikoliv za cíl, podle mne znamená, že minimálně na tento počet už v této chvíli mají objednávky. Jinak by si to nedovolili napsat. Q2 končí za dva a půl měsíce, sotva mají kratší dodací lhůtu.

    • Oslík (neregistrovaný)

      Průměrná cena prodaných Lumií prudce stoupla mezi Q3 a Q4 2012. V dalším kvartále klesla – pochopitelně, v Q1 uvedli jenom low-end telefony.

    • Oslík (neregistrovaný)

      Jinak mezi čtvrtým a prvním kvartálem se obvykle dějí dvě věci:

      1. Klesá počet prodaných telefonů.

      2. Klesá jejich průměrná cena.

      (2) tentokrát nastalo, ale (1) ne. Nevidím způsob, jak to poctivě vydávat za neúspěch. Lumie docela jedou. Kde má Nokia VELKÝ problém, je řada Asha.

    • -pekr- (neregistrovaný)

      Považovat prezentované výsledky za pozitivní, může jen naprostý ignorant nebo Nokia fanboy. Považovat celkový meziroční propad prodejů Nokie v oblasti Smartphonů o 49% za úspěch, to už je kapku moc. Ano, WP roste, ale Symbian se totálně propadl, takže smartphony u Nokie z celkového pohledu dostávají docela na frak. Doporučuju se podívat na článek na OSNews.com, kde to podávají v globálnějších souvislostech. Jestli ty závěry, co tam píšou, jsou pravdivé, nic nesvědčí tomu, že by se situace Nokie celkově bůhvíjak zlepšovala. Nárůst prodejů WP nevykompenzuje propad Symbianu. Elopa měli vyrazit už dávno, jednou se o něm bude mluvit jako o člověku, co zničil finský národní poklad (well, kromě vodky a heavy metalu :-) …

    • Geary (neregistrovaný)

      Jinak mezi čtvrtým a prvním kvartálem se obvykle dějí dvě věci:

      1. Klesá počet prodaných telefonů.

      2. Klesá jejich průměrná cena.

      To je teorie, kterou třeba samsung vyvrací a to je před uvedením sgs4

    • bkf1 (neregistrovaný)

      „Ukazana plati“ a z pohledu Nokie je to bida. I z pohledu WP. Roste, to ano, ale celkove je to VELMI ubohe. WP nema sanci, nikdy nemel a NIKDY MIT NEBUDE!!! Rikal jsem to od zacatku, rikam to i ted… jen zaryti hlusi slepci tomu stale veri…

    • maxxz (neregistrovaný)

      Android vyrostl v době kdy k tomu byly ideální podmínky. WP se snaží prosadit na trhu, který je už rozebraný, ale myslím si, že se stím pasuje docela dobře a co se týká aplikační základny hodně se to zlepšuje a počítám, že i bude zlepšovat. Můj názor má v této chvíli úplně stejnou váhu jako názor BKF1, tedy žádnou, magickou kouli nemám a nevím co bude za 2,3 až 5 let. Možná konec světa a možná zánik WP, ale odsuzovat něco předčasně je dle mě neuvážené a hodné pouze pubertálnímu výlevu.

      Možná dříve zanikne HTC s Androidem totiž úspěch také neslaví, dnes už to není jen o operačním systému, ale o marketingu.

      Tyhle názory místních mudrců o tom co říkali a říkají opravdu nechápu, ale názor jako názor, většina z Vás asi skutečně má magickou kouli a vidí do budoucnosti.

    • Andreas (neregistrovaný)

      MAXXZ: Souhlas, někteří prostě mají problém pochopit, že to co tady vehementně tvrdí, je jen jeden jejich osobní dojem. Nic víc.

    • Peete (neregistrovaný)

      Co to je ideální podmínky? Symbian byl v té době celkem slušnej soupeř…

    • Oslík (neregistrovaný)

      Že WP jako systém proti Androidu skoro nemají šanci, je jasné. To vůbec nepopírám. Ale zázraky se občas dějí, nebo lépe řečeno svět se prostě pořád mění.

      Kdo by třeba před pár lety řekl, že Apple začne mít problémy? A je to tady, byť zatím jen v náznacích.

    • maxxz (neregistrovaný)

      PEETE: Ano, v době kdy byl Symbian slušný soupeř pro Android ztroskotal na tom, že se přestal vyvíjet dopředu tzv. zaspal, zatím co Android se rozvíjel prakticky měsíc od měsíce, k tomu všemu byl zadarmo, volně dostupný pro každého. Přišel v době, kdy se začali rozvíjet ve velkém smartphony a přinášel narozdíl od Symbianu zamrzlého na místě inovace. Ať už funkční, tak designové apod. také byl uživatelsky daleko jednodušší a funkčnější než Symbian.

      Ano, dle mého názoru přišel do ideálních podmínek.

    • David Podzimek (neregistrovaný)

      Q1 telefony většinou padají, chytré už tolik ne a ty drží Samsung.

    • bkf1 (neregistrovaný)

      „odsuzovat něco předčasně je dle mě neuvážené“ :D

      PREDCASNE? :D pokud vim tak WP nevznikl vcera ani pred tydnem, ale je tu s nami vice jak dva roky.

      PS: Ja nemam magickou kouli, ale sleduji mobilni svet podrobneji, nez bezni uzivatele a dokazu spoustu veci odhadnout, stejne jako jini, kteri ho take podrobneji sleduji (neni to zadne umeni, staci jen sledovat a zapremyslet).

      A k tomu HTC… tahle firma si pokazila povest tim, ze do telefonu od sameho zacatku davala ubohe komponenty a lidem proste dosla trpelivost. Kvalita prisla az s One X, ale to uz bylo pozde. A jinak HTC taky prevzalo spoustu „jablecnych“ napadu a stejne jako ostatni nepochopili, ze „jablecne“ napady funguje skoro vzdy jen u Apple. MS to taky nepochopilo => WP alias „telefon neni pocitac“ = cesta k minorite…

    • Geary (neregistrovaný)

      To je právě ono, prosadit se se systémem, který přišel poměrně pozdě je těžký.

    • uni (neregistrovaný)

      Geary: Tak jistě, ale kdo jiný než kur** MS by to měl být? Má v zádech Windows Mobile+Windows=Windows XYZ mobily jakožto prodloužená ruka Windows. Blbý je, že to MS dělá totálně blbě.

      Někdo tady psal, že výhoda MS je jeho takřka bezbřehá trpělivost, nehledě na řečeném, má ji i uživatel?

    • bkf1 (neregistrovaný)

      GEARY:

      Prosadit se se systemem pro MINORITY neni tezke, ale spise uz to zabiha do „vod nemoznosti“.

      UNI:

      Tak v tomhle s tebou souhlasim ;-)

    • David Podzimek (neregistrovaný)

      Meego a N9 mi ve své době přišla lepší než WP a L800…Nokia si měla stát za svým a využít svoje znalosti k tomu, aby zákazníky ze Symbianu přetáhla na Meego.

    • bkf1 (neregistrovaný)

      UNI:

      Jinak MS si to proste podelal sam. Vytvoril mobilni desktop, ktery tedy nebyl „par excellence“, ale zakladni myslenka dobra. S dalsim mobilnim Windows, ale uzivatele poslal do haje a ti presli k nejpodobnejsimu OS a to byl a stale je Android. Uvidime jak to bude s BB, ale doufam ze brzo taky zaslape WP do zeme a pak uz nikdo nebude moct tvrdit, ze „prosadit se se systémem, který přišel poměrně pozdě je těžký.“

    • bkf1 (neregistrovaný)

      DAVID:

      Presne tak ;-) Meego melo smysl a Nokia by s nim URCITE mela DALEKO vetsi uspech, nez s WP.

    • maxxz (neregistrovaný)

      Opět magická koule ? :D Zajímavé.

  2. Aloha (neregistrovaný)

    Tak Nokia po uvedení kompletní modelové řady udělala maximum teď je úkol na MS aby na systému pořádně zamakal a co nejdříve se přiblížil funkcionalitama iOS a Androidu. Hlavně odstranil chyby které se mu nejčastěji vytýkají a dodělal věci, které možná nejsou tak důležité z funkčního hlediska, ale prodávají jako je podpora fullHD atd.

  3. -pekr- (neregistrovaný)

    Řekl bych, že to chce poněkud radikálnější pohled na věc: [odkaz]

  4. bkf1 (neregistrovaný)

    Lumiim se dari? :D Uz se jich prodalo vic nez deset :D To neverim… :D

  5. Moravaczech (neregistrovaný)

    Me bavi, jak nekteri neveri, ze se Nokii opet zacina darit. To ze, Nokia v chytrych telefonech zaspala, to ze WP7 byl mlady nedospely system, o tom neni pochyb. Na druhou stranu prodej Lumii roste a uzivatele jsou nadmiru spokojeni, staci trochu cist pruzkumy. Nedam na Lumii 920 dopustit, pokud pominu bezne funkce, zadny jiny telefon mi neabizi tak sofistikovany office, kvalitni navigaci a inovace typu fotak s plovouci cockou nebo indukcni nabijeni. WP8 je rychly a stabilni system, min. 2x rocne aktualizovany. Jsem rad, ze umi Evropani udelat dobry telefon a na WP jsem si tak zvykl, ze k androidu bych se nevratil. GO Nokia GO.

    • satai (neregistrovaný)

      Ze jsou uzivatele spokojeni? Cetl jsem i presne opacne pruzkumy.

      Bud jak bud, Lumie rostou, ale z nuly a na trhu, ktery roste mozna jeste rychleji.

    • Oslík (neregistrovaný)

      Nechci kecat, ale roste ještě vůbec trh smartphonů? Mám dojem, že už přinejmenším citelně zpomaluje růst.

    • maxxz (neregistrovaný)

      Možná myslí, že rosta zastoupení na trhu pro Nokia smartphone.

    • satai (neregistrovaný)

      @Oslicek AFAIK roste. Cisla podle Tomiho Ahonena:

      2012 695M

      2011 486M

      2010 298M

    • David Podzimek (neregistrovaný)

      Růst by měl být takto:

      Q1 2010 54,5

      Q2 2010 61,7

      Q3 2010 80

      Q4 2010 99,4

      Q1 2011 99,6

      Q2 2011 108

      Q3 2011 117,7

      Q4 2011 155,1

      Q1 2012 145,2

      Q2 2012 153

      Q3 2012 171,4

      Q4 2012 215,1

      Z toho si můžete vyvodit i zrychlení, jestli růst roste. Čísla jsou také podle Tomiho Ahonena. Můžete se pak podívat jak roste celý trh a jestli Nokia drží tempo.

    • Oslík (neregistrovaný)

      Jo, spletl jsem si to s celkovým trhem mobilů, který vloni mírně poklesl:

      [odkaz]

      U smartphonů se očekává pokračování lineárního nárůstu, který trvá od r. 2010. Tedy procentuálně jde o pokles přírůstku. Driverem ovšem už nebudou rozvinuté, ale rozvojové trhy.

      [odkaz]

    • David Podzimek (neregistrovaný)

      Hloupé telefony nesleduji tak pečlivě, ale celkový propad byl i dříve a bude to mít co dělat spíš s ekonomickou situací nebo nasyceným trhem. Smartphony rostou i na úkor hloupých telefonů. A pokles je pouze 1,7 %, což je určitě méně než odchylka měření, která provádí Gartner.

      Růst trvá od 2007, nejspíš i dříve. Jeho rychlost se samozřejmě mění.

      Je logické když rozvinuté trhy mají penetraci smartphonů 50 %+ a v Číně a Indii jsou 2 miliardy lidí bez chytrého telefonu, že růst bude jinde. Na druhou stranu telefony prodávané na rozvinutých trzích jsou výrazně dražší a generují větší zisky. To se bude taky sbližovat, jak bude svět bohatnout, ale ne skokově…

  6. mmme (neregistrovaný)

    Uvidíme uvidíme… pořád to není nic světobornýho, spíš naopak. Líbí se mi, že má nebo v brzké době bude mít slušné portfolio telefonů. Pak se mi taky zamlouvá že vyvíjejí užitečné aplikace. Jenže pokud nebudou více prodávat a konečně i vydělávat, nedopadne to. Takže uvidíme… :-)

  7. JirkaJJ (neregistrovaný)

    „Apple za minulé čtvrtletí prodal více tabletů, než Nokia telefonů Lumia za celou dobu jejich prodeje“ cool.. :D Nokia vážně jede… :D

    • Oslík (neregistrovaný)

      Jaká zajímavá informace je obsažena v tomto výroku?

    • David Podzimek (neregistrovaný)

      Výrok má zasadit data do kontextu a přinést srovnání. Protože milion sem, milion tam, nemusí být pro někoho jasný. Když neví jaké objemy prodává konkurence….

  8. SchanoZdenek (neregistrovaný)

    Kde byli všichni tihle lidi co kopou do Nokie když byl Samsung ještě sračka ?

    • uni (neregistrovaný)

      a) Samsung se nechvástal při představení iPhone, že to není pro něj konkurence (no měl jakožto subdodavatel více inside informací, tak věděl své, jeho výhoda proti konkurenci).

      b) Samsung nezačal rozdávat svá procenta podílu hrstmi na všechny strany (naopak, sedl a začal tvrdě prac… kopírovat).

      c) Samsung se nenechal koupit Microsoftem, dalším zoufalcem s naprosto stejným chováním jako Nokia.

      d) Samsung nedostává mastné subvence od EU.

      Celkově, dost odlišené pozice tehdy, i teď.

      Jasně, kdo jste bez viny, kopněte si, ale u Nokie….

    • Peete (neregistrovaný)

      Tak tady tleskám u každého bodu :)

    • SchanoZdenek (neregistrovaný)

      a) nemohl se chvástat protože v tý době byl ještě celkem dost nikdo

      b) neměl co rozdávat

      c) nevím o žádným nákupu nic

      d) kdyby je dostával bylo by to dost na hlavu padlý když nepřináší žádný inovace a vyděláno má dost

  9. B17S (neregistrovaný)

    Jako růst o 27% je krásné ale konkrétní číslo 5,6 mil už tak růžově nevypadá. A když si člověk vezme, že Nokia nese 80% používaných Windows Phone produktu. Tak prostě někde chyba je a nemusí ani mít křišťálovou kouli aby to viděl. Jako jeden model z Androidem má větší prodejnost než celý Windows Phone. A jak tomuhle někdo může říkat úspěch pro WP je bud zaslepenec nebo nevím.

  10. W8 (neregistrovaný)

    NOKIA pojde hore ked začne konečne pezentované telefony aj hned predávať ,celosvetovo

    a ludia pochopia a konečne dostanu rozum a budu sa sračkových androidov (90% su zasekane lacné šunty) zbavovať a kupovať v tej cene 100x lepšie WP telefony

    • satai (neregistrovaný)

      To uz jsme slyseli stokrat… a nic. Ostatne kdyz Nokia neprodava, tak jsou skladem k dispozici obdobne HTC a ty take nikdo nechce.

      Ostatne i kdyby Nokia vyrabela, tak se k lidem ty telefony nedostanou, protoze operatori nenavidi WP (kdo vlastni Skype? MS. Kdo je verejny nepritel #1 pro vsechny operatory? Skype). A i kdyby se k lidem dostali, tak je lide nekoupi. Get over it. Budoucnost jsou neuplny iOS a nedoladeny Android. Pro neuplny a nedoladeny WP v ni misto neni.

    • Geary (neregistrovaný)

      To by lidi právě ztratili rozum, proč odcházet od systému, který umí skoro vše, k systému, který neumí takřka nic? A když už to někdo udělá, je většinou do dvou týdnů zpět.

    • W8 (neregistrovaný)

      ved to že „umí“ skoro vše ale nič poriadne ,95% androidov určite a tiež aj ich majitelia,BFU,ktore je rado že telefonuje,vie osodlať SMS,.že sa to podoba na ifone a NOKIA nič nemá,staré symbiany,tlačítka nie su IN.

    • Geary (neregistrovaný)

      I s nejlevnějším androidem se dá dokázat mnohem víc, než s nejdražším WP telefonem.

    • htcjirka (neregistrovaný)

      I ten nejlevnejsi Windows Phone je stabilnejsi a rychlejsi nez ten nejdrazsi Android,take holy a pravdivy fakt.

    • vacan (neregistrovaný)

      Ad. HTCJirka Ehm coze? Muzete byt konkretnejsi, nebo jste zrovna na nejakem halucinogenu? Nejlevnejsi telefony s androidem jsou totalne nepouzitelne hracky, ktere dnes neuspokuji ani dvanactilete dite. Protoze za a) neudelaji poradnou fotku za b) po instalaci dvou her jim dojde pamet za c) laguji tak ze se z nich neda skoro ani zavolat za d) kvalita zvukoveho vystupu je tak strasliva ze semna nich neda poslouchat ani J.B. za e) brouzdani na internetu vas vrati do dob pred peti lety za f) o nateceni pouzitelneho videa si muzete nechat zdat za g)to same plati o poradne navigaci….. a verte mohl bych pokracovat hodne dlouho.

    • Royce (neregistrovaný)

      Tak nevím kde je tady na halucinogenu.. HTCJIRKA podpořil WP a poslal do háje Drojda.. tedy totéž co ty– tak nechápu tvůj příspěvek.. nemělo to být spíše pro GEARYho?

    • Geary (neregistrovaný)

      Určitě to zmrvil, ale já tím myslím spíš funkce systému, který jsou i u nejlevnějšího androidu o pět let napřed.

    • uni (neregistrovaný)

      GEARY: krasnym prikladem budiz nam napriklad Bluetooth 4.0 LE, kde nas vyrobce touto specifikaci pristroje krmi roky, ale Android o nem nema ani potuchy:) Na obycejny BT DUN jsme si taky museli pockat par generaci OS, pritom ho umela i ta nejlevnejsi nokca pred 10 lety….

    • Geary (neregistrovaný)

      Protože android už dávno používal modernější wifi thethering, BT DUN je zbytečnost.

  11. Standa (neregistrovaný)

    Hošíci, blbé žvásty těch, co nadávají na WP budou naprosto přesně kopírovat to, co se děje u BlackBerry: pokud na firmu budou novináříčci psát negativní články, budete blít, jak je WP mrtvé a jak mu ujel vlak. Pokud se začne WP dařit a radaktoři začnou opěvovat, ztichnete, případně začnete mluvit o tom, jak „možná“ WP dáte šanci.

    Jste jen kopírky cizích názorů a ovečky :-)

    • raven_kix (neregistrovaný)

      Souhlas, většina lidí co tady nadávají na WP je nikdy nezkusila. Měl jsem několik Androidů a 2 WP telefony. Na Androidu se super to množství aplikací a možnosti nastavení, ale často jsem zažíval několika vteřinové čekání, zasekávání a samovolné restarty, případně problémy se systémem, které vyřešil jen restart. Na WP se toto neděje. Na druhou stranu aplikací je méně (i když denně přibývají nové) a možnostní nastavení ja také málo. Osobně bych byl rád, kdyby příští akualizace nepřinesla ani tak nové funkce, ale spíše doladila možnosti současných. Víc možností nastavení a víc (kvalitních) aplikací a nemohl bych proti WP říct vůbec nic.

    • Peete (neregistrovaný)

      Souhlas, většina lidí co tady nadávají na WP je nikdy nezkusila. Dost ohraná věta a už ani ne tak moc pravdivá…

    • CreAtive_34 (neregistrovaný)

      Tak hlavně, že PEETE zkusil všechno a má objektivní přehled úplně o všem.

    • htcjirka (neregistrovaný)

      PEETE nema prehled o tom co kde blafnul,natoz pak o telefonech.

  12. Peete (neregistrovaný)

    To je zase diskuze. Přesně jako hádka o tom, kdo komu ukradl lízátko :-)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *