Server Wall Street Journal zveřejnil poměrně zajímavou informaci, podle které má Apple údajně pracovat na vývoji vlastního automobilu. Podobné spekulace se objevily již v minulosti, nicméně tentokrát tu máme bližší podrobnosti a celá záležitost působí věrohodnějším dojmem. Americký výrobce v minulém roce vytvořil samostatný tým pracovníků, jejichž cílem je zkoumat nové technologie a výrobní postupy z automobilového průmyslu. Za tímto účelem Apple najal několik renomovaných inženýrů, kteří mají odborné zkušenosti s vývojem a produkcí automobilů.
Už za éry Steva Jobse se v Applu koketovalo s myšlenkou vlastního automobilu
Projekt nese kódové označení Titan a na základě interních zdrojů se má jednat o automobil z kategorie kompaktních MPV. Ostatně tento segment vozů je ve světě velice populární a do budoucna se předpokládá, že poptávka po těchto modelech bude dále narůstat. Pohonným ústrojím se má stát elektromotor v kombinaci s bezestupňovou převodovkou. Současné elektromobily však stále trápí krátký dojezd a zdlouhavé nabíjení jejich vysokokapacitních akumulátorů. O odstranění těchto zásadních neduhů se snaží řada projektů, nicméně v každém případě se jedná pouze o koncepty s nepřijatelnými náklady či nereálnými nároky na vybudování komplikované infrastruktury.
Toyota Mirai se stala prvním komerčně dostupným automobilem s vodíkovým pohonem
Odborná komunita o vozech na elektřinu dokonce hovoří jako o slepé větvi, kterou má nahradit řešení využívající technologie palivových článků a vodíku. Ostatně svou vizi na toto téma se snaží protlačit Honda a nově i Toyota, která v letošním roce začala nabízet první vodíkové auto. Nemluvě o skutečnosti, že náklady na vývoj a výrobu automobilů se pohybují v astronomických částkách. Začít doslova na zelené louce je pro Apple krajně rizikovým artiklem, což by mohlo v případě neúspěchu vyústit v nemalé nesnáze. Jako relevantnější možnost se jeví navázání spolupráce s výrobcem, který má dostatečné zkušenosti a disponuje prostředky pro finální montáž.
Pokud se Apple pustí do vývoje vlastního automobilu, čekají ho nemalé investice
V tomto ohledu se přímo nabízí možná dohoda se společností Tesla Motors, která může Applu poskytnout výrobní linky a adekvátní zázemí. Produkce automobilů si v porovnání s výrobou spotřební elektroniky žádá naprosto odlišené postupy ve všech zohledněných směrech. Stačí si pouze uvědomit výrobní rozdíly, životní cyklus výrobku, servis, záruky či dodávky náhradních dílů a každému je ihned jasné, že Apple to nebude mít s vývojem vlastního vozu příliš jednoduché.