Sledujte nás na YouTube

Mobilní hráči nejvíce utrácejí na platformě Windows Phone

Ačkoliv je platforma Windows Phone poměrně mladá, nedávno oslavila teprve druhé narozeniny, může se pochlubit stabilním růstem počtu her a aplikací, který nedávno překročil 120 tisíc kusů v obchodě Store (dříve Marketplace). Přesto se ale v celkových číslech nemůže ani zdaleka rovnat svým největším konkurentům, Androidu a iOS, jejichž uživatelé si mohou vybírat ze stovek tisíců programů.

 

Analytická společnost EEDAR, která se zaměřuje na výzkum ve videoherním průmyslu, teď ale přišla se zajímavou studií, jejíž údaje musí zaujmout všechny komerční mobilní vývojáře. Podle ní totiž majitelé telefonů s operačním systémem Windows Phone utrácí za hry v průměru více peněz než jejich kolegové na jiných platformách.

V USA je zhruba 27 milionů aktivních mobilních hráčů na platformě iOS a 34,5 milionů na Androidu. Zatímco trhu bezplatných her dominují druzí jmenovaní, „Applisté“ zase vévodí skupině pařanů, kteří měsíčně utratí méně než 5 USD. Na druhou stranu celých 9 procent aktivních hráčů na okenatých smartphonech utratí měsíčně za nákup ve Store více než 25 dolarů.

 

Uvedené statistiky se sice týkají pouze Severní Ameriky, pro většinu herních vydavatelů je ale právě tento trh tím nejpodstatnějším. Každý si ale musí spočítat sám, zda se mu portace starší hry nebo souběžný vývoj novinky i pro Windows Phone vyplatí, případně na jakou skupinu uživatelů má cílit.

Ačkoliv je tedy nabídka her pro mobilní systém Microsoftu stále podstatně menší než u konkurence, dá se očekávat, že nadále poroste – snad i díky nové generaci systému, která programátorům nabízí spoustu nových možností.

Zdroje: WPCentral, GamesIndustry

Miroslav Havlíček

21 komentářů

  1. cicolably (neregistrovaný)

    nie je to skôr preto , že ich majú najdrahšie ?

  2. uni (neregistrovaný)

    Taky je jaksi nebráno na zřetel, jestli jde o stahování z Phone Store, tedy majitelé WP8 nebo Marketplace (WP7), tam jsou to všechno noví uživatelé hledající, na čem by u svého nového miláčka dělali „jů“. Ostatní platformy jsou už jaksi…vyzrálejší:-) A kupříkladu na Japonském trhu bude obrázek podstatně jiný, kde jim frčí JRPG, které jsou i docela mastné.

    A pak jaksi není zakalkulován cash flow přes inApp platby, které jsou zvláště u iOS dost časté (ať už v podobě přidaného obsahu do hry nebo odemčení plné verze). Takže statistika….:-)

  3. mino (neregistrovaný)

    neni sa co cudovat, ked tam maju tolko Xbox hier:-)

  4. Matkal (neregistrovaný)

    Souhlasim, ze to souvisi se starim platformy. Uzivatele WP jsou zatim kmenovi, tzn verni a ochotni platit a hajit platformu. Hry pod plastikem xbox jsou drahe nehorazne, ale ukazuje to, ze hraci jsou ochotni platit vice a zejmena na Androidu jsou podhodnocene. Pocty ukradenych her jsou tak vysoke, ze zbytek platicich uzivatelu by pravdepodobne platil dal i v pripade zdrazeni.

  5. Jirka (neregistrovaný)

    Nemala cast vysledku je dana i tim, ze si majitele Windows Phone muzou hry otestovat a az pokud se jim libi si ji koupit. Lepe se mi nakupuhe, kdyz vim co kupuju misto slepeho utraceni penez a pak treba litovani. A ze jsou hry drazsi? Neni to prave to lakadlo pro vyvojare? :)

    • uni (neregistrovaný)

      Možnost vyzkoušení není záležitost platformy, ale vývojáře, jestli zpřístupní zkušební verzi, i na iOS a Androidu jsou Lite nebo Free varianty her.

    • esaras (neregistrovaný)

      UNI: jj a dela to peknej bordel ve storu, kdyz je tam kazda aplikace nekolikrat. Reseni MS se mi libi nejvic, bez ohledu na obsah storu a samotny OS.

    • uni (neregistrovaný)

      esaras: Jak jsem psal už pod jiný článek, ano, řešení MS je super. Ale není unikátní (možnost zkušební verze), jak si mnozí myslí. Zvláště na Google Play je kolem toho skutečně bordel (Lite, Free, Donate, Pro, nic,…).

  6. Michal (neregistrovaný)

    Autor by priste mohl uvest i apsolutni cisla ze statistyky. Tech WP uzivatelu co hrajou hry je 4,5 Mil. oproti tem 27 a 34,5 Mil. u tech ostatnich platformach. To zname teda ze tech 9% predstavuji 405 tisic hracu co plati 25 $ oproti treba iOs uzivatelu kde to je 3% coz je 810 tisic uzivatelu co plati 25$.

    Takovyto clanky smerujou spis k bulvaru nez k faktum ……

    • fero (neregistrovaný)

      Naopak procenta jsou daleko zajímavější podle mě. Ale je jasné že androidářů je víc, ale to v tomto článku nikoho nezajímá. A jestli to myslíš ze stránky vývojářů tak je tam taky daleko větší konkurence takže toho moc nevyděláš a i když bude app oblibená stějně si ji každý ukradne. To mě napadlo že tohle v tom bude taky, protože podle mého je jasné že na androidu se moc utrácet jasně nebude protože si každou app stahneš zdarma někde na netu

  7. ReopsatorC47 (neregistrovaný)

    Samozrejme ze na WP sa najviac utraca.Android je open source takze nie je ziadny problem si najst hru na internete.A na ios je zase jailbreak.

    • Ano, řešením je to ukrást… Ale o tom to není, i na WP se hry a aplikace dají stáhnout na netu…

      Nechápu lidi, pro které je problém dát 20-100Kč za kvalitní aplikaci, ale nevadí jim utrácet stovky a stovky za chlast, hulení, cigára a podobně…

    • Pipa (neregistrovaný)

      hlavne divna logika utratit 10-15 tis za foun a pak se krtit kvuli par dolarum

  8. PHiLiPZ (neregistrovaný)

    Mám nakúpené stovky aplikácií na Android tel a iPad a Windows PC, vrátane drahých ako Navigon či Adobe Lightroom. Dôvody sú:

    1. Nekradnem

    2. Rýchle updaty kde nestrácam čas na fórach – môj čas je drahý

    3. Väčšia ochrana pred zneužitím – moje dáta sú drahé

    4. Podpora vývoja

    V mojom okolí kradnú iba teenageri, ktorí si nákup nemôžu dovoliť, známi majú všetko legálne. A to aj na Androide, kde netreba nič obchádzať, iba povoliť appky z neznámych zdrojov.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *