Sledujte nás na YouTube

K čemu je v Tesle autopilot? Můžete se třeba vyspat cestou do práce

Usínat za volantem není nikdy dobrý nápad, ani v případě, že jezdíte Teslou Model S, máte aktivovaného autopilota a popojíždíte v dopravní zácpě. Technologie, kdy se automobil řídí sám, je teprve v počátcích a ještě ji čeká dlouhá cesta do doby, kdy bude spolehlivější, než samotný člověk a bude možné se na ni stoprocentně spolehnout.

tesla-autopilot

S velkou důvěrou však tuto funkci otestoval jeden z majitelů Modelu S v reálných podmínkách. Na cestě do práce využil toho, že se kolona aut posouvá velmi pomalu, a tak svěřil osud plechů svého elektromobilu a okolních aut právě do rukou autopilota, zatímco dospával náročnou noc.

Mnozí diváci se u videa shodují, že se jedná o skvělou virální reklamu pro Teslu, další jsou nadšení – jedná se o budoucnost, kterou vlastně všichni chceme a kdybychom měli možnost využívat cestování do práce autem ke spánku, dělali bychom to nejspíše také.

David Preiss

Student vysoké školy žijící v Praze. Rád zkouší nové věci a neustále šilhá po novém telefonu, i když ho nepotřebuje. Fanoušek Elona Muska a jeho projektů, především pak vozů Tesla. Rád běhá, plave a odpočívá na gauči.

44 komentářů

  1. BackPa (neregistrovaný)

    Já teda opravdu nechci, aby se mi auto řídilo samo.

  2. Mr. Arakin (neregistrovaný)

    Spis to jenom ukazuje idiocii tech, kteri Muskovi skocili na spek a podporuji to jeho letadlo, ktere vykazuje kazdorcne vetsi ztratu. Tesla je jedn velky podvod na hlupaky, kteri uverili, ze technologie, ktera se uz pre 150 lety ukazala jako neperspektivni, najednou bude fungovat. Nastesti uz to nebude dlouho trvat a cely ten domecek z karet se zhrouti. Vsem, kdo se o alternativni pohony zajimaji je jasne, ze tudy cesta nevede. Staci se podivat ke skutecnemu leaderovi, kterym je Toyota.

  3. Boumik (neregistrovaný)

    Většinou sem nepíši, ale zdejší odsouzení autonomního řízení mě donutila.
    Ano, chce to čas na vychytání much a spát u toho je v dnešní době blbost, ale má to budoucnost. Například má manželka je vozíčkářka a hůře vidí, není úplný krteček, v normálním životě to na ní člověk nepozná, ale k řízení auta to není. Kdyby autonomní řízení bylo 100%, bude to pro ni cesta k větší nezávislosti.

  4. RUMcajz (neregistrovaný)

    No nechapu proc vsichni tak strasne kopou do Tesly. Jo fajn, mozna nemate radi elektroauta. Ale neni trh prave o konkurenci? Ja jsem teda rad ze prislo neco dalsiho a rozhybalo to zatuhly trh s auty kde automobilky vymysleji cim dal vetsi kurvitka a slozitosti…

    • Martin P. (neregistrovaný)

      Jinak víte jakých aut a v jaké ceně se prodá celosvětově nejvíc, když naivně píšete …rozhýbalo to zatuhly trh… ?
      Tesla je dobrá technologická firma ale o nějaké zdravé konkurenci se hovořit nedá už protože dostala velké dotaze od vlády.

      • RUMcajz (neregistrovaný)

        Ano rozhybalo, protoze spalovaci motory jsou uz technologicky vycerpane, cca 20 let se vpodstate nemeni (chapej jako ze se nemeni vykon vs spotreba, uz neni kam dal se posunout a kdo tohle nevudi je akorat diletant). pred 150 lety zkoncili kvuli infrastrukture ne kvuli slepemu vyvoji.

        Pujcku od vlady dostaly to ano, ale neskodilo by si zjistit ze ji taky zaplatili.

        Celkove vzato vznetove motory nemaji kam postoupit viz se podivejte na „prevratny“ motor od skodovky … preplnovany 3 valec s objemem jedel litr? to pujde driv do kopru nez slavne HTP.

        Ekonomicky jsou na tom dle planu sam musk na zacatku oznamil ze navratnost prijde az se 3. modelem, ktery jeste ted neni na trhu

      • Mr. Arakin (neregistrovaný)

        Takovou snuzku nesmyslu jsem tady uz dlouho necetl. Litrovy vykon za poslednich 20 let vzrostl na dvojnasobek pri stejne spotrebe a nebyt nesmyslnych emisnich omezeni, bylo by to jeste vic.
        Argumentovat nejneschopnejsi automobilkou, ktera za poslednich 15 nevyrobila slusny motor je opet uplne mimo. Koukni na Japonce.
        Vznetove motory jsou svinstvo, nafta patri do kamen. Kazdopadne alternativy tu jsou, to co nabizi Tesla je vsak uplne mimo.

      • shepii (neregistrovaný)

        Já už tady četl horší, začíná slovy „Spis to jenom ukazuje idiocii tech, kteri …“

      • Martin P. (neregistrovaný)

        Stále jste nenapsal čím rozhýbala. Ceny ? Jaké technologie ? Prodej elektromobilů , kde a jakých ?

        Osobně vim , že třeba pro „Evropské“ automobilky víc ovlivnil návrat Dácie než Tesla, ampera, ion a Prius dohromady.
        Případně důležitý byl úpadk Volba , Saabu nebo Detroitsý problém ale Tesla…

      • Mr. Arakin (neregistrovaný)

        Shepie: chces rict, ze chrapat za volantem neni idiocie? Rumcajz, ten se alespon snazi argumentovat, i kdyz blbe. Ty nemas argumenty zadny, jedine na co se zmuzes je hloupe okopavani kotniku. Tudiz dalsi diskuse s tebou nema vyznam.

      • shepii (neregistrovaný)

        Ale pochop, že argumentovat proti tvému komentáři zkrátka nejde, je to celý úplná blbost od začátku až do konce. To je jak kdybys po mně chtěl, abych ti argumentoval na to, že kachny maj vemena a dávají nám mléko, zkrátka nesmysl.

    • Mr. Arakin (neregistrovaný)

      Rumcajz, Tesla s nicim nezahybala. Prodava 50000 (slovy padesat tisic) aut rocne. To je plivnuti do rybnika. A prodava jenom diky masivnim dotacim, coz je nejvetsi zlo volneho trhu. Bez nich by si neskrtla. Technologicky je take pozadu, skutecni inovatori v teto oblasti se na koncept auta s bateriemi nabijenymi z verejne site uz vykaslali, protoze to je slepa vetev bez budoucnosti. Smekam pred Muskem, v tom, jak presvedcit dostatek hlupaku, aby mu vnutili sve penize je genius.

      • shepii (neregistrovaný)

        No je vidět, že se učil od Jobse.

      • Jobs vždycky aspoň přines produkt, kterej měl náskok před veškerou konkurencí. To u Tesly taky moc nevidim, pokud nemám možnost za pár minut mít k dispozici plnej dojezd, tak to znamená, že musim před každou cestou vymejšlet, kde a kdy budu nabíjet. Nehledě na to, že auta na baterky vlastně vylučujou lidi co bydlej někde v paneláku, u paneláku si to nenabiju, proto si myslim, že budoucnost je v palivovejch článcích a u Toyoty, jak už tu někdo zminil.

  5. lubaron (neregistrovaný)

    Dneska nemají auta na benzin/naftu co na ulicich dělat. Vývoj pokročil dostatečně daleko a jejich využití je naprostý rozmar a přežitek. Opravdu není třeba aby v ČR denňe miliony řidičů několik hodin pálili uhlovodíky.

    • Mr. Arakin (neregistrovaný)

      A cim bys je nahradil, mudrlante?

      • Martin P. (neregistrovaný)

        Zajisté jízdním kolem, které sem z asijské továrny doveze kontejnerová loď, spalující fosilní paliva. Která uvolní do ovzduší víc škodlivin než všechny osobní auta dohromady za rok.
        Prostě je potřeba se chovat ekologicky, za každou cenu. ROFL…

      • Martin P. (neregistrovaný): Mě ho vyrobili v Belgii:) A věř, že takové komplet kolo co se týče ekologické zátěže se nemá šanci rovnat akumulátorům z „ekologického“ vozu:) Už jen po výrobě…

      • Martin P. (neregistrovaný)

        Tak celé kolo to z Belgie není…. ale sem chtěl upozornit na to, že to co vypadá na první pohled ekologicky, začátek ekologický tedy nemá.

      • Martin P. (neregistrovaný): Tak jinak, dle tebe je tedy ekologický jen kůň, který se vychoval zde, vše ostatní je tak jako tak neekologické, absolutně?

      • Pak se tedy opravdu nemusíme bavit o relativní ekologičnosti snad u ničeho:)

      • Martin P. (neregistrovaný)

        Ne mě vadí takové ty řeči, že elektromobil, že kolo, že vege restaurace… ne tak se to nezachrání.

        Jedna z pouček, které někteří ekologisti nemají rádi říká, že společnost se může zajímat o ekologii až pokud dosáhne určité vyspělosti( i ekonomické) . Takže abno něco je špatné mělo by se to změnit, ale až bude adekvátní náhrada.

      • Martin P. (neregistrovaný): Tak ono je třeba si vždy upřesnit, k jakému místu se váže ona ekologičnost nebo zda je myšlena globálně:) Ano, elektromobil je ekologický v místě svého provozu. Může být ekologický provozně (elektřina z obnovitelných zdrojů). Ne, není více (spíše naopak) ekologický než vůz na fosilní paliva (dopad na životní prostředí).
        Cíl je, mít čistší místo, kde se pohybují lidé. Není to nijak nová myšlenka, staletí se skládky zakládají za městem, ne ve městě.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *