Sledujte nás na YouTube

iPad 3 nabídne procesor A5X a displej s rozlišením 2048 × 1536 px

S blížícím se uvedením nového iPadu 3 se na internetu objevuje čím dál více informací o tomto etalonu mezi tablety. Mezi ně lze zařadit i nedávno zveřejněnou fotografii, která údajně zachycuje část základní desky nového iPadu. Dříve se hojně spekulovalo, že výrobce nový model osadí procesorem Apple A6, nicméně ze snímku je velmi dobře patrné, že se dočkáme procesoru s označením A5X. Výrobní kód uvedený na zádech procesoru nasvědčuje tomu, že byl vyrobený mezi 14. až 20. listopadem minulého roku. Na základní desce si můžete všimnout i přítomnosti dvou 16GB flash pamětí, za jejichž výrobou stojí společnost Hynix. I když se v novém tabletu nesetkáme s procesorem A6, je nadmíru jasné, že A5X nabídne daleko vyšší výkon než verze A5, která se nachází v iPadu 2 či iPhonu 4S.

-

Další uniklá fotografie zachycuje údajný Retina displej z iPadu 3, který by měl disponovat úhlopříčkou 9,7″ s dechberoucím rozlišením 2048 x 1536 pixelů. Nakolik se budou tyto zvěsti shodovat s realitou, zjistíme už 7. března na plánované akci Applu, kde by si měl právě iPad 3 odbýt svou premiéru.

-

Zdroj: Phonearena

Richard Streit

Redaktor serveru SMARTmania.cz, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří hudba, příroda a moderní vědy. Jeho velkou vášní je Apple a partnerský web CeskyMac.cz.

13 komentářů

  1. poterienko (neregistrovaný)

    Tak na to jsem opravdu zvědavý. Osobně mi přijde displej na iPadu docela hrubý, respektive můj sedmipalcový tablet s 800×480 mi připadá jemnější/vyhlazenější.

  2. p.a.Ť.o (neregistrovaný)

    Výkon by byl, displej taky. Teď už zbývá jen ta baterie…

  3. Venca (neregistrovaný)

    To je nefér :-( Všechny tablety a telefony maji na 4″-10″ úhlopříčce stejný a vyšší rozlišení než většina notebooků. Chtěl bych tak krásně jemná displej, jako na telefonu i na počítači :-(

    • janac_marek (neregistrovaný)

      Ale na PC existuje jeden fatálny problém.

      Obrovská časť aplikácií sa ‚hrá‘ na pixely. WPF sa zatiaľ hromadne nepoužíva a zatiaľ veľa aplikácií na to nemyslí.

      V prostredí klasického windows desktopu UI (nazvem to zjednodušene Aera) sa toho veľa aj tak nezmení. MS má ale šancu jemnosť presadiť u Metra.

      Na PC ale veľká jemnosť nie je nutná, lebo sa na to pozerá z väčšej vzdialenosti ako na mobil či tablet.

    • Pipa (neregistrovaný)

      začíná to být jak megapixely u foťáků, pořád se cpe lidem to co vlastně nepotřebujou

    • Kato (neregistrovaný)

      Pipa: to sice jo, ale tohle neni zrovna ten pripad. iPad to potrebuje jako sul. Muj prvni pocit, kdyz jsem vzal iPad1 do ruky byl „juuu – to ma paradni velkej displej“ a hned druhej „hmm – ale to je kua kostickovany“. (oproti memu v te dobe WVGA 800x480px mobilu na 3,7″ bylo rozliseni 1024x768px na 9,7″ proste fakt vyrazne malo – a to se jeste nebavim o lidech rozmlsanych uz tehda z iPhonu 4). Nicmene spokojene ho pouzivam dodnes a rozliseni uz mi tak netrha oci jako driv, nicmene kolikrat je opravdu „na hrane“. Hlavne doufam, ze se jim podari udrzet kompatibilitu veskerych aplikaci a vydrz na baterie (cehoz bych se zrovna u Applu nebal :) )

    • uni (neregistrovaný)

      No věc se má tak, že telefon/tablet se používá na mnohem kratší vzdálenost, než monitor, takže se více projeví jemnost kresby. No a pak samozřejmě, na displeji je nejdražší…materiál, takže vyrobit supr displej o malé uhlopříčce je značně levnější, než velké. Proč myslíš, že je pro nás „tak dobrý“ monitor o poměru stran 16:9 a ne 16:10?

  4. tommrazek01 (neregistrovaný)

    Stejně si myslím že ten procesor bude slabina iPadu. Samozřejmě nabídne skvělý výkon, ale nakolik dokáže držet krok s Tegrou 3. Spekuace občas mluví o dvoujádru..

    • zipiik (neregistrovaný)

      Otazkou je, jestli vyvojari zvladnou Tegru3 efektivne vyuzit. Vzhledem k tomu, ze vetsina aplikaci pro Android musi bezet na ruznem zeleze, nejaka velka optimalizace pro 1 CPU+GPU neni moc realna. Navic podle meho nazoru multiplatformni hry, ktere by z Tegry3 profitovaly nejvice, budou navrzene tak, aby byly snadno a levne portovatelne, tzn. budou navrzeny tak, aby chodily i na papirove slabsi platforme. Podobne je to dnes s hrama na konzolich a PC…z konzoli zdimou maximum, ale pro PC karty nijak neoptimalizuji, obcas nejaky efekt, aby byla DX11, ale s demy od vyrobcu grafik nebo 3D Markem se to neda srovnat.

    • uni (neregistrovaný)

      zipiik (neregistrovaný): jj,. aby se ta Tegra 3 dostala dál než za nějakou „Glow“ v TegraZone… Tak když mají konzole úžasné DX9 a hra je multiplatformní…..:-/

  5. tomogo (neregistrovaný)

    Osobně si myslím, že 2048 × 1536 na tabletu je nesmysl, ale nakonec proč ne, že? Ale ještě větší nesmyl je note/net-book s 1360 x 768. Kterej tydýt mohl vypustit něco takovýho na notebooku opravdu nechápu. Na tom se dá tak maximálně svačit, ale nic dalšího kloudnýho už se na tom dělat nedá. Ještě že mám na 14″ NB 1600×900, tam se už něco vejde, ale stejně bych raději ještě víc na výšku, třeba 1600×1000 nebo 1920×1200. Ale takhle mám na noteboku zase pěkně tlustý ráměček kolem LCD dole tak i nahoře, můžu si tam lepit papírové poznáky ;-)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *