Sledujte nás na YouTube

Crystal Cove: Vylepšený prototyp Oculu Rift s novými technologiemi

Virtuální realita zajímá vývojáře po celá desetiletí a většina náhlavních souprav přinášela pouze řadu kompromisů, které nepřinášely stoprocentní zážitek z hraní. Nejdál se dostala společnost Oculus VR, která na CES 2014 představila pokračovatele své náhlavní soupravy pro virtuální realitu Oculus Rift. Nese název Crystal Cove a stala se vítězem ocenění „Best of CES“ podle serveru Engadget.

 

Prototyp nových brýlí přináší další významný skok v krátké historii společnosti. Přichází s novým vzhledem a především se spoustou nových technologií. Firmě se podařilo do těla této náhlavní soupravy vměstnat Full HD OLED displej, který díky optimalizaci podstatně snižuje latenci a na rozdíl od běžných OLED displejů u něj nedochází k rozmazávání obrazu při pohybu, který je i díky vysoké obnovovací frekvenci zcela ostrý. Předchozí verze na rozmazávání obrazu a viditelnost překreslování snímků trpěla, což hráčům způsobovalo nevolnost. Mezi hardwarové novinky patří i nové senzory a kamera, sledující vzájemnou polohu vaší hlavy a těla, čímž je simulace vašich pohybů ještě více zpřesněna. Díky této technologii zapojíte do ovládání celé vaše tělo a zážitek z hraní se stane ještě více pohlcujícím.

První verze brýlí Oculus Rift se objevila na serveru pro kolektivní financování projektů Kickstarter v polovině roku 2012 a start jejich výroby byl podpořen téměř 2,5 miliony USD (50 milionů Kč). Od té doby se společnost Oculus VR rozšířila na sto zaměstnanců a prodala již 50 tisíc svých brýlí vývojářům. Jejich určení není pouze k hraní her, využívá je například NASA k vývoji ovládání svých vesmírných robotů.

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

4 komentáře

  1. uni (neregistrovaný)

    Tak pokud se jedná o předprodukční kousek, měl by mít mezi jiným především vyšší rozlišení (Full HD) a doufám, že nebudu muset k hraní zapojovat celé tělo, což si na židli neumím představit.

    Co si ale dovedu představit, že toto bude důvodem v polovině roku k upgrade kompa:-) Toto bych měl radši než eyefinty.

    • mceza (neregistrovaný)

      Řekl bych, že to bude podobně jako s Google Glass – stále taková větší veřejná beta. Žádná masová produkce a jen pouze vychytávání chyb.

      Do masové produkce se to podle mě nedostane dříve jak za dva roky. A zezačátku bude i cena extrémně vysoká… Nehledě na podporu her…

    • uni (neregistrovaný)

      Mám za to, že slibují komerční dostupnost v polovině 2014, CES by byl vhodný termín pro představení +/- finálního produktu. Cena je samo otázka, zazněl odhad 8000, což je rozumné a nemuselo by to bránit rozšíření. Kvalitní Eyefinity vyjde na 20k. Podpora ale bude tradičně oříškem, ale když už rok šaškují s vývojářským kitem….

    • weth (neregistrovaný)

      J, toto je druha verze Oculu, ktera ma predstavit finalni produkcni HW specifikaci. Produkce ma zacit 6/2014, ale predpoklada se jeste drobne zpozdeni.

      mceza: Mno, myslim ze Oculus VR od zacatku melo docela jasnou predstavu, jak a k cemu bryle pouzit . Narozdil od Googlu, ktery vlastne udelal nejaky HW, ale nevedel co s nim. Beta test probiha do ted, i na zaklade zpetne vazby vznikla nova generace.

      K clanku: Ne, ani FullHD neposkytne dostatecne ostry obraz, zakladatel Palmer Lucky se nechal slyset, ze by potreboval alespon 4K displeje. To ale nemeni nic na tom, ze se moc tesim, az Oculus vyzkousim. Podle nadsenych reakci je tento HW opravdu VELMI imerzivni…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *