Sledujte nás na YouTube

Automobily Tesla dostanou větší baterie. Znatelně prodlouží dojezdovou vzdálenost

Dojezdová vzdálenost je v současnosti nejslabší stránkou automobilů, které jezdí pouze na elektřinu. Nabíjení baterií také nějakou dobu trvá, a tak mají spalovací motory v ruce stále silný argument, proč jsou použitelnější a praktičtější než elektromotory. Tesla však na tomto nejslabším článku řetězu neustále pracuje a zdá se, že brzy přibude možnost pořídit si do Modelu S a X baterii o kapacitě 100 kWh.

2016-Tesla-Model-S-P90D-front-three-quarter (Medium)

Ta by měla nabídnout dojezd až 613 kilometrů, jak uvádí zpráva dánského úřadu, který certifikuje vozy Tesla pro provoz v Evropské unii. Vyšší kapacita znamená nárůst dojezdové vzdálenosti zhruba o 100 kilometrů oproti současné verzi, jež je aktuálně na trhu. Samotná automobilka však informaci prozatím nepotvrdila, a tak není známo, kdy by mohly být modely s vyšší kapacitou baterie dostupné.

David Preiss

Student vysoké školy žijící v Praze. Rád zkouší nové věci a neustále šilhá po novém telefonu, i když ho nepotřebuje. Fanoušek Elona Muska a jeho projektů, především pak vozů Tesla. Rád běhá, plave a odpočívá na gauči.

18 komentářů

  1. 613km jen v naprosto ideálních podmínkách… Po týdenním testu, když jsem o Sku uvažoval, jsem se s P90D ani zdaleka nepřiblížil k avizovaným hodnotám. Stačí zapnout klimu/topení, jet trochu ostřeji k tomu trošku osolit muziku, a nestačíte se divit, jak ty % letí dolu…

    Takže 613km jedině, pokud se budete rozjíždět v křižovatce stejně rychle jako s 1.2HTP, budete mít vypnuté radio a klimu/topení, a nepřesáhnete rychlost 90km/h…

    • b-i-k-e-r (neregistrovaný)

      A na kolik procent te udavane hodnoty to treba normalne spadne? Pokud to auto clovek „normalne“ pouziva? = pustene radio nebo hudba pres bluetooth, klima a nijak agresivni ale taky nijak setrivy styl rizeni?

      • S P90D normální jízdou, jsem ujel cca 320km, s tím, že auto hlásilo dojezd ještě 50-75km – zapnutá klima, jízda tak nějak normální (i když každý jezdí jinak, a na výdrži je to dost znát), celou cestu zapnuté radio.

        S těžší nohou jsem se dostal na nějakých 250-280 + dojezd co hlásilo auto cca 50km…

        Jinak aby mně někdo špatně nepochopil – Tesle fandím, a doufám, že jednou budou její auta použitelná i pro lidi, kteří mají na dojezd trochu vyšší nároky – a je jedno jestli toho docílí vybudováním pořádné sítě rychlonabíječek, nebo přidáním více baterií.

    • Rezza (neregistrovaný)

      Tak porad je to vic, nez co dam mojim autem na plnou nadrz a to me staci obvykle na mesic jezdeni. Takze i kdyz by to nakonec bylo tech realnych 400-500, tak super.

      • b-i-k-e-r (neregistrovaný)

        No ja taky jezdim vetsinou streky okolo 20km do prace z prace, obcas okolo 100km, ale pak jednou za mesic potrebuju dojet z Mnichova do Brna a to uz by proste jednoduse neslo…nemluve o dovolenych a dalsich vyletech, kde by to clovek musel predem pocitat na kilometry a pripadne upravovat styl jizdy…

  2. jmenopriezvisko

    Tesla je skvělé auto, večer ho dám na nabíječku a hned ráno vyrazím z Prahy do Brna, v Jihlavě si udělám krátkou pauzičku, nechám nabíjet Teslu, krásně se vyspinkám v Penzionu a druhý den ráno mohu pokračovat.
    Když nechám vyplou klimu, tak někdy dojedu až do Bíteše!

    A jezdím ekologicky, ne jako ty hnusné diesly, v Tesle se vozím krásně na energii pocházející z větší části z hnědouhelných elektráren. http://goo.gl/II8Edm

    • Dan (neregistrovaný)

      :D Tak to jako sorry, ale to je totálně o ničem. Mluvím teď pouze a jen o dojezdu, o ničem jiným… Kdybych se musel vždy krásně vyspinkat v penzionu po cestě do Brna, tak bych toho opravdu moc nestihl. Tuhle trasu běžně jezdím Ráno do Brna a odpoledne zpět…

      • Zjevně si nepochopil ironii.

      • kukolar (neregistrovaný)

        ironický je jeho avatar,inač je to blbec a trepe nezmysli.
        jedinú a poslednu Teslu si on dovolí len tu z Rožnova po Radhoštem aj to musí byť do 500Kč ináč zbankrotuje a zdochne hladom

  3. Do té doby, než to ujede alespoň 500 km s 4-5 lidma na palubě, plným kufrem, zapnutým rádiem a klimatizací, při svižné jízdě po dálnici řekněme 130-140km/h, tak si tento vůz koupím v momentě, kdy do nabídky zařadí verzi s dieselovým motorem :-).

    • Rohlik (neregistrovaný)

      co vsichni mate s tema dieslama? Nafta patri do kamen, ne do auta.

      • souhlas, taky preferuju benzin

      • Je to jednoduche, chtel jsem pohodlne auto s kvalitnim podvozkem prostorne uvnitr, takze vazi 1.7 tuny, na okraskach s tim jezdim za 5 litru, na dalnici za 6, v benzinovem provedeni to zere 11 litru. Jednoduche pocty. Navic VW zacne davat DPF i do benzinu, turba uz benziny maji bezne, nevidim duvod si pro tezke auto kupovat benzin, kdyz je to znacne neekonomicke. Pro mestske vozitko typu fabia atp bych si benzin klidne koupil.

  4. buh (neregistrovaný)

    Prosím redakci ať tyto články na tomto portále nevydává. Toto může napsat jen ten co v elektroatě neseděl, nejej a ani ho neviděl. „k tomu trošku osolit muziku, a nestačíte se divit, jak ty % letí dolu…“

    • S touto větou jsem to trošku přepísknul, přiznávám (přeci jen rádio toho moc neodebere), ale nic to nemění na faktu, že dojezdu jaký Tesla udává, jen tak nedosáhnete… A to může popírat jen člověk, co v elektroautě nikdy nejel ani se nevezl jako spolujezdec…

  5. Pokud by to opravdu ujelo 600km, začalo by to zlehka dávat smysl. Ale pořád je tu ta potíž, že pokud vyrazím na dovolenou, tak v půlce cesty mi auto zdechne a dál můžu až za několik hodin. Navíc to musím pečlivě plánovat, abych nezůstal viset někde mimo dosah nabíječky.

    Jenže ve skutečnosti to auto dojede stěží 300km a to je opravdu málo. Navíc k tomu, aby toho dosáhlo, veze si tunu baterek. A v těch je uložená energie 100kWh. Běžné auto má v 50l nádrži (o hmotnosti cca 50kg) schovaných skoro 500kWh energie. To je obrovský rozdíl v efektivitě.

    Elektromobil by měl smysl na dojíždění do práce, kdy ujedu pár kilometrů a večer ho dám dobít. Ale to by to muselo být malé levné městské auto. Tedy přesný opak Tesly S.

    • capacitor (neregistrovaný)

      opravdu je to obrovsky rozdil v kapacite?
      a podle vas jiste ve prospech toho bezneho auta, ze?

      jak mi teda vysvetlite, ze se 100kWh ujedu v elektru 300km a v klasice s 500kWh jen dejme tomu 1000km,
      a az kdybych ujel 1500km, tak se ta efektivita konecne srovna

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *