Alespoň to tvrdí nový výzkum, za kterým stojí tým z americké univerzity Purdue, kteří společně s Microsoftem vypracovali studii, podle které online reklama ve hrách snižuje celkovou výdrž až o 70 %. K měření jim posloužila speciálně napsaná utilita EProf, prostřednictvím které sledovali vliv aplikace samotné na baterii a také všech vláken procesů. Mezi testovanými tituly se objevily hry Angry Birds, FreeChess a aplikace New York Times, měření probíhalo na Nexusu One s Androidem 2.3.
Ze závěrečné zprávy vychází, že při hraní Angry Birds se pro výpočty využilo pouze 30 % z celkové kapacity baterie a zbývajících 70 % doslova „sežřaly“ procesy pro zobrazování reklam na základě odesílání dat o uživateli.
Výzkumníci nyní společně s Microsoftem pracují na aplikaci Eprof pro Windows Phone, kde chtějí provést podobná měření. Bylo by dobré, kdyby program Eprof poskytli ke stažení všem uživatelům, aby si každý mohl otestovat, jak je na tom jeho telefon s využitím baterie při hraní her a zobrazování reklam, ale toho se zřejmě nedočkáme.