Sledujte nás na YouTube

Uvedení HTC One na trh se opozdí kvůli nedostatku komponent

Zahájení prodeje HTC One bude posunuto z 15. na 29. března, zdrojem informací je Clove. Jedná se o Britský online obchod s telefony. Stále je možné, že někteří operátoři ho budou mít dříve. Ale Clove cituje oficiální vyjádření HTC, které říká, že se zahájení prodeje odsouvá. Dalším potvrzením může být tweet od fanouškovského webu HTC Czech, který informuje, že O2 nemá žádné telefony na skladě. Podobné zprávy jdou i z dalších států. 

 

Pro tchajwanského výrobce je to velmi špatná zpráva. Poslední dva roky ho stíhá jeden problém za druhým a teď má prostor dostat telefon na trh před Galaxy S4, firma by se měla snažit množství maximalizovat. Ještě horší obraz dokresluje spekulace, že za zpožděním stojí nedostatek komponent na výrobu One. Pokud je to pravda, budou plány na zotavení pryč rychleji, než začnou. 

Prodeje HTC dosáhly v únoru tříletého minima. Během rozhovorů s investory na začátku minulého měsíce odhadovalo HTC tržby za první čtvrtletí na 50 až 60 miliard NT$ (3,3 – 4 mld. Kč). Za první dva měsíce, prodali telefony za polovinu spodní hranice odhadu. Na naplnění očekávání investorů je tedy potřeba ještě velká částka, kterou měl přinést model One.

HTC One dostalo vřelé přijetí, jak od medii, tak veřejnosti. Se zpožděním si přečteme řadu negativních článků a poškodí se pracně vybudovaná atmosféra kolem nového vlajkového modelu. K tomu se přidá ohromná masáž Samsungu při představení Galaxy S4, které je již za rohem. Je velké riziko, že se bude opakovat situace z předchozích dvou let, kdy po představení modelu Galaxy S, na HTC většina zákazníků zapomene.

David Podzimek

13 komentářů

  1. ZiChius (neregistrovaný)

    Škoda. U tohle modelu držim HTC palce. Konečně trochu odvahy a kýžená změna a teď tyhle problémy.

    • David Podzimek (neregistrovaný)

      Bohužel stejné problémy mělo i OneX, v tom dostat se na trh v čas. Musí předpokládat a zajistit si komponenty.

      Problém je v tom, že HTC převážně kupuje komponenty, sw atd., je pak závislé na firmách jako Samsung, Sony…které v případě problém upřednostní své vlastní zařízení. Plus mají k technologiím přístup snadněji a dříve.

    • Tony (neregistrovaný)

      One S mal problémy, One X prišiel podľa pláu.

      A prečo Apple ktorý si tiež objednáva komponenty nemá problém uviesť zariadenie hneď na trh.

    • David Podzimek (neregistrovaný)

      U Apple je sitauce výrazně složitější, komponenty si sám designuje – procesory apod. Zároveň platí výrobní linky, např. Sharpu. Kontroluje řetězec od nákupu surovin v dolech až po sestavení. Je to relativně složité a neprůhledné, ale určitě kontroluje.

      One X přišel pozdě,možná podle plánu u nás. Ale v US a na jiných klíčových trzích měl zpoždění. Minimálně nvyužil náskok 2 měsíce před představením Galaxy S3.

    • Tony (neregistrovaný)

      One X mal problémy s patentami Apple, preto prišiel neskoro a keď už hovoríme o Amerike, tam sa dátum nepresúva.

  2. uni (neregistrovaný)

    K tabulce s modelem, snad všechny ceny, dostupnost apod. je dle mě spojena s 32GB modelem, o 64GB ani píp (bude v ČR vůbec dostupný?) Tabulka přesto poměrně jednoznačně hovoří o 64GB.

  3. Slim84 (neregistrovaný)

    ja mam nastesti jasno Samsung uz nikdy vice takze HTC one zatim volba jedina

  4. Zbyndas (neregistrovaný)

    Já Samsung také již nikdy více. Důvodem je velice špatná zkušenost s jejich autorizovaným servisem Britex. Bohužel není ojedinělá.. To jak se k věci postavil Samsung u mne skončil navždy.. HTC servisuje VSP Data s kterým mám jen ty nejlepší zkušenosti..

    • htcjirka (neregistrovaný)

      Presne tak,servis je take dulezitym clankem a Britex je opravdu ostrasujici pripad,dokazl to i sam pan Straka zde na Smartmanii.VSP Data by mel byt vzorem jak ma vypadat servis.

    • David Podzimek (neregistrovaný)

      To máte naprostou pravdu, sám nemám s Britexem dobrou zkušenost. Bohužel se to při rozhodování o nákupu telefonu týká jen málo lidí. Těch co mají špatnou zkušenost a pouze v Česku :) Divím se, že s tím Samsung něco nedělá. V jiných zemích dbá na zákazníka i po nákupu. Asi opravdu specifický trh, kde na sebe necháme „srát“.

  5. Zbyndas (neregistrovaný)

    Přesně tak, Davide. Já se dostal do začarovaného kruhu kdy pro Samsung bylo směrodatné vyjádření Britexu a Britex mne velice arogantním způsobem nastínil, že nemám obtěžovat a v případně si mám nechat vypracovat znalecký posudek a obrátit se na soud.. Jen nastíním, že u cca 2 týdny starého Samsungu mi přestal reagovat display na dotyk. Reklamace mi byla zamítnuta z důvodu oxidace základní desky. Telefon mi nikdy nezmokl, nikdy nepřišel do styku s vodou ani s vysokou vlhkostí.. Z rozmazaných fotek na které Britex poukazoval nebylo patrné vůbec nic.. Cca 3 měsíce po mne reklamovala manželka nefungující konektor a tlačítka hlasitosti.. Výsledek? Reklamace se zamíta z důvodu oxidace….. Takto si opravdu zákaznický servis nepředstavuji. S HTC mám naopak opravdu ty nejlepší zkušenosti. Kdykoliv jsem cokoliv potřeboval nikdy jsem neměl pocit, že obtěžuji a vždy mi vyšli vstříc. A o tom to je… ;-)

  6. Zbyndas (neregistrovaný)

    Jinak zastoupení Samsungu v ČR moje stížnost absolutně nezajímala.. A soudit se v našem absurdistáně kvůli pár tisícovkám? Na to, bohužel, nemám čas, trpělivost ani pevné nervy.. Jsem poučen a ač se mi některé smartphony od Samsungu líbí, nikdy bych si je nekoupil. Mám rád jistoty.. a aspoň ten relativní pocit mi HTC dává..

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *