TOPlist

Úspěšný Xiaomi chce opět znásobit prodeje a chystá se vstoupit na 10 nových trhů

Aktuálně sedmý hráč v počtu prodaných smartphonů, čínská společnost Xiaomi, existuje teprve čtyři roky a za tu dobu stihla v tomto žebříčku dostihnout japonské Sony. A má nakročeno výše, generální ředitel Xiaomi, Lei Jun, na tiskové konferenci v Pekingu oznámil, že výrobce chytrých telefonů, televizorů a routerů chystá expanzi do dalších deseti zemí.

 

Xiaomi prozatím slaví úspěchy na domácím čínském trhu, stejně tak v Hong Kongu, na Tchajwanu a v Singapuru. Dalšími zeměmi mají být v první vlně Indie, Brazílie a Rusko, v druhé vlně pak Malajsie, Indonésie, Thajsko, Vietnam, Turecko, Mexiko a Filipíny. Střední a západní Evropa tak zjevně prozatím v hledáčku společnosti nejsou. Cílem společnosti je prodat v roce 2015 celkem 100 milionů telefonů a zpětinásobit tak tržby. Bojovat má hlavně cenou svých zařízení, což se jí prozatím daří především díky přímému prodeji.

Autor článku Jakub Karásek
Jakub Karásek
Příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých smartphonů.

Kapitoly článku