Sledujte nás na YouTube

Towelfight 2: Na jednu prodanou hru vychází 22 pirátských kopií

Řadu lidí nazlobí, když si přečtou, že hraní na Androidu ve srovnání s iOS zaostává. Ale kdo má zkušenosti z delšího užívání obou platforem ví, že tomu tak doopravdy je. Jedním z důvodů je menší ochota uživatelů Androidu platit za hry a větší popularita pirátských řešení. Když jsem aktivně užíval iOS a slyšel o zajímavé hře, po zadání jména do vyhledávače jsem se dostal prvně k recenzím. Když udělám to samé pro Android, často mě vyhledavač směřuje k pirátským APK souborům.

 

To nás vede k dnešním zprávám. Redaktoři webu SlashGear objevili na fóru příspěvek od vývojářů hry Towelfight 2 a čísla jsou relativně hrozivá. Na každou prodanou hru pro iOS byla ukradena necelá jedna další. Za každou prodanou kopii pro Android bylo ukradeno 22 dalších. To znamená, že  95 % uživatelů hry Towelfight 2 pro Android ji stáhlo nelegálně. Míra pirátství bude jeden z důvodů, proč hraní na Androidu zatím zaostává.

David Podzimek

17 komentářů

  1. Invoker (neregistrovaný)

    Az bude vic her ktere se budou dat koupit a tim myslim bez dalsich mikrotransakci a system android bude vic sjednoceny napric platformami a jeho odladenost bude na urovni ios tak se tahle statistika snizi.

    • niky79 (neregistrovaný)

      To jsou jen vymluvy a nic vic.

      Piratstvi ubude, az nebude mozne nahrat do telefonu APK s hrou.

    • David Podzimek (neregistrovaný)

      Na základě čeho podle vás kvalitnější hry povedou ke snížení pirátství?

    • uni (neregistrovaný)

      Myslíš že míra pirátství stoupá s vyšším nasazování inapp? To si nemyslím.

    • S4crifice (neregistrovaný)

      Ono se ale není čemu divit, protože Android v tomto směru jde sám proti sobě – je sice super, že lze instalovat aplikace z karty, ale právě většina z těchto aplikací je nelegálních … Já tam mám aplikace, které na Play nestáhnu (třeba CM explorer), témata k němu atd. a instaluji je z karty a nikomu to nevadí, ale stejně tak si tam můžu dát téměř cokoli, co si najdu …

    • trent (neregistrovaný)

      To jsou opravdu jen výmluvy. Uznávám, že systém mikrotransakcí mi přijdě skoro až nechutný(zvlášť třeba u gameloftu), ale dříve takové hry nebyly a také se kradlo. Možná o to více.

    • David Podzimek (neregistrovaný)

      Hlavně stejný systém nákupu v aplikacích funguje i v iOS.

  2. Revin (neregistrovaný)

    No to nejsou moc dobrá čísla. Ale aby byly relevantní, tak by museli vynechat Čínu (+ možná nějaké další země), kde ani aplikace kupovat nejdou (přitom je tam snad polovina zařízení s Androidem).

    Myslím, že na iOS tam kupovat jde.

    • uni (neregistrovaný)

      A nechlubí se uživatelé Androidu proti iOS, jakou že to mají výhodu, když mají v marketu hromadu free aplikací?

    • fonixin (neregistrovaný)

      Jak souvisí free aplikace s pirátěním placených? Tato souvislost mi zcela uniká.

    • uni (neregistrovaný)

      Pokud je free alternativa, není třeba piratit placené. Velmi proste:)

  3. hujer (neregistrovaný)

    2Invoker> Až bude „system android bude vic sjednoceny napric platformami a jeho odladenost bude na urovni ios“ tak to bude WindowsPhone :)

    • Figgo182 (neregistrovaný)

      přesně tak :D

    • jech (neregistrovaný)

      Přesně tak, systém se totiž evidentně odlaďuje tak, že z něj osekám 90% funkčnosti. Potom by z Androidu opravdu zbyl jenom WP nebo iOS. Zaplať pánbůh má Google dost rozume a tohle nikdy neudělá.

      Jinak výmluvy vývojářů jsou úplně zoufalý. Na jednu stranu je pravda, že pirátství na Androidu je jednodušší, na druhou stranu si to šikovný vývojář umí ohlídat.

      Podle statistik jiných vývojářů je zase míra pirátství na iOS vyšší ve srovnání s Androidem. Další fakt je, že na Androidu je prostě vyšší konkurence a vývojáři se musí víc snažit, aby uspěli. Na WP lze naopak prodat každou kravinu, protože výběr kvalitních her/programů (potažno zadarmo) je lepší.

      Faktem je, že iOS je prostě herní platforma. Applácký telefony se výkonem procesoru vůbec nemůžou rovnat špičce, ale výkonem GPU drtí všechny ostatní mobily. Je tedy evidentní, na co je kladený důraz. Zajímavá je taky statistika nákupů na Play a Store. V první desítce je u Googlu jediná hra, u iOS je jich 9.

      Kdo si chce hrát, koupí si iPhone, kdo chce pracovní nástroj a občas si zhrát, koupí si Android. Kdo nechce nic, koupí si WP.

    • jech (neregistrovaný)

      Samozřejmě jsem chtěl napsat, že na WP je výběr mnohem menší.

    • mimonaut (neregistrovaný)

      90% procent funkčnosti? Kdybys nepřeháněl..

    • uni (neregistrovaný)

      jech:k tomu tvému iOS na hraní. Pokud se podíváš na TOP25 prodávaného na Appstore k příležitosti 50miliard stažení, 11 z 25 je aplikací, přičemž první hra je až na 6. místě. U Free je to pak 12 aplikací z 25 (v první desítce pak jen 3 hry). Tak nevím…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *