Sledujte nás na YouTube

Prodeje smartphonů v Číně klesají, Apple sesadil z trůnu domácí Xiaomi

Prodeje smartphonů již několik let po sobě rostou, předloni si nový chytrý telefon koupila miliarda lidí, loni to bylo ještě o téměř 300 milionů více. Tato čísla z velké části tvořil asijský trh v čele s Čínou, která je nejen obrovskou továrnou na smartphony, ale rovněž jejich odbytištěm. Daří se zde jak domácím výrobcům, tak i Applu, který v prvním letošním čtvrtletí prodal v Číně více iPhonů než v USA a vytlačil z pozice jedničky domácí Xiaomi.

  

Samsung v Číně spadl až  za Huawei na čtvrté místo, velké naděje však vkládá do svých nových vlajkových modelů Galaxy S6 a S6 edge, na něž by mohli přejít majitelé zařízení střední a nižší třídy; ti v Číně tvoří většinu z celkem 885 milionů uživatelů smartphonů.

 
Apple, Xiaomi a Huawei rostli, celkově však počet prodaných telefonů v Číně v Q1 meziročně klesl

Finanční šéf společnosti Pegatron Corp., která montuje telefony pro Apple a další výrobce, však předvídá větší budoucnost telefonům střední třídy, neboť aktuální rozložení čínského trhu tvoří z velké části pouze vlajkové lodě a naprosté low-endy.

  

Chytré telefony tvoří v Číně podle informací deníku Wall Street Journal 90 procent všech prodaných telefonů, a díky tomu poptávka po nových kusech klesá, mezi lednem a březnem jich bylo prodáno o 4,3 procenta méně než ve stejném období v loňském roce. Pokud bude tento trend pokračovat, je možné, že se tento stav podepíše na globálních prodejích, které by v letošním roce mohly být nižší než loni.

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

6 komentářů

  1. Martin P. (neregistrovaný)

    Jinak řečeno silné a zvučné značky táhnou i v Číně. Podle vyjádření mnohých extrémistů zde by měl žebříček vypadat zaplněn značkami Xiaomi, Oppo , Zopo, THL, Meizu, One2One atd…. A kupodivu i Číňan sáhne po ověřených značkách, pokud na to má peníze.

    Ohledně zpomalování prodeje, je to přirozený jev. Každý trh se nasytí.

  2. czervajs (neregistrovaný)

    Sesadil Apple Xiaomi nebo naopak? Podle nadpisu těžko říct…

    • biglicek (neregistrovaný)

      Podla mna je to z kontextu uplne jasne. Podla tvojho komentu si len „pomalsi“, tazko povedat…

    • Velda (neregistrovaný)

      Takže si vlastně musím přečíst článek, abych se dozvěděl kontext a mohl tak porozumět nadpisu, a konečně se tak mohl podle nadpisu rozhodnout, jestli si článek přečtu, nebo ne. Genitální! :)

    • Czervajs (neregistrovaný)

      Pomalejší jsi zřejmě ty,protože tohle je školácká chyba ve skladbě věty.

  3. Ascension (neregistrovaný)

    Konečně shitsung není tak oblíbení jen tak dál.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *