Nová studie zkoumající obchody s mobilními aplikacemi přišla se zajímavými výsledky, co se dvou hlavních hráčů (Apple a Google) týče. App Annie Intelligence sledovala celou řadu aplikací v Google Play a App Store, aby mohla posoudit jejich rozdíly a vydat zprávu o současném stavu stahování apps a příjmů z nich. Zatímco Google Play zaznamenal v říjnu impozantní růst zisku o 311% oproti letošnímu lednu, App Store povýšil “pouze” o 12,9%. I přesto vydělal druhý jmenovaný čtyřikrát více než Google. Apple ovšem ani tak nebyl s výsledky studie spokojen a ohradil se, že meziroční růst jeho Store je víc jak 200% a ne pouze 12,9. App Annie reagovala tím, že brali v potaz pouze veřejně dostupné informace za období leden až říjen, zatímco Apple argumentoval s výsledky za celý rok. Obě společnosti tedy mají pravdu.
Pojďme se nyní ovšem podívat na některá zajímavá čísla, která ze studie ještě vzešly:
- App Store obsahuje o 10% více aplikací zdarma než Google Play
- 48% nárůst stahování za posledních 5 měsíců z Google Play v porovnání s 3,3% z App Storu
- Za říjen bylo z App Storu stahováno z 26% z USA, následované Čínou s 15%, dále Japonsko (6%) a Velká Británie (6%) a zbytek světa (47%).
Zisky šly naopak v tomto pořadí: 1. USA (33%), 2. Japonsko (14%}, 3. Velká Británie (7%), 4. Austrálie (5%) a zbytek světa (40%) - Na Google Play to bylo se stahováním za stejný měsíc následovně: 1. USA (21%), 2. Jižní Korea (11%), 3. Indie (6%), 4. Japonsko (6%) a zbytek světa (57%)
Zisky šly potom z: 1. Japonsko (29%), 2. USA (26%), 3. Jižní Korea (19%), 4. Velká Británie (19%) a zbytek světa (23%)
Kromě toho všeho byly také hodnoceny vývojářské společnosti a jejich podíl v obchodech s aplikacemi. U App Store vyhrávají vydavatelé aplikací zdarma, kteří jsou ovšem následováni jmény jako EA, Gameloft a Facebook. Na druhé straně u Google Play je top pětka následující: Google, Facebook, Rovio, Go Launcher a Outfit7. Co se výdělků týče, tak na App Storu vedou EA, Supercell a Zynga, zatímco na Google Play jsou to společnosti DeNA, COLOPL a GungHo Online.