Sledujte nás na YouTube

Revoluce v mobilním hraní? Nový čip od PowerVR slibuje fotorealistickou grafiku

Výkon mobilních zařízení se neustále posouvá vpřed, přičemž řada odborníků dokonce předpokládá, že v budoucnu dožene desktopové příbuzné. Těmto domněnkách nově nahrává společnost Imagination Technologies, která na veletrhu CES představila novou generaci grafického čipu PowerVR GR6500.

 

Podle slov výrobce se má jednat o revoluční 3D akcelerátor, který zvládá vykreslování technologií Ray Tracing. V praxi se tak můžeme těšit na výrazný skok v grafice herních titulů, jenž nabídnou mnohlem lepší zážitek doprovozený propracovanější simulací se světlem a stíny.

Jelikož se jedná o novou technologii, vývojáři museli počítat s podporou standardů OpenGL ES, což ve finále vedlo k integraci klasické architektury doplněné o již zmíněné RTU, jenž se stará o vykreslování Ray Tracing. Díky tomu bylo docíleno kompatibility s konvenčním typem softwaru a zároveň se tak vývojářům otevírají vrátky pro využití zcela nových možností.

Od Ray Tracing se očekává nástup fotorealistické grafiky a snadnější vytváření jednotlivých scén. Nejzajímavější na celé informaci je fakt, že společnosti Imagination Technologies se podařila architekturu, kterou lze snadno škálovat. Díky tomu je možné PowerVR 6500 nasadit v desktopových i mobilních zařízeních.

Jelikož mezi největší zákazníky odebírající čipy PowerVR patří Apple, je docelé možné, že se tohoto řešení dočkáme i v některé z chystaných generací jablečných zařízení. Stejně tak ale nový grafický čip mohou využít výrobci zařízení s Androidem či Windows.


9 komentářů

  1. spellshaper

    Já tomu nerozumím?!? Jak může mobilní grafický čip někdy ohrozit desktopové GPU? I kdyby se objevil nějaký zázračný mobilní čip, tak ho výrobci vezmou 20x a udělají z něj desktopovou grafiku. Ta není omezena velikostí, napájením a ani teplotou jako mobil.

    Dokážu si to představit u konzolí, kde je hlavním limitem cena. Ale dnešní PC grafiky jsou dražší, než celý iPhone.

    Z toho dema to také rozhodně nevypadá na nějakou revoluci. Je to poměrně jednoduchá scéna, která obsahuje pár low poly modelů a nízké rozlišení textur (minimálně v pozadí) a celé to běží pod 30 fps.

    Díky konzolím bohužel dnešní PC hry nejdou tak dopředu, jak by mohly, ale tohle není ani na úrovni her 5 let zpátky.

  2. Kazeasch (neregistrovaný)

    Fotorealistická grafika? To je takový to jak nám to slibují už 20 let každej rok 10x? Tak to už to tentokrát určitě vyjde :-D

  3. orgasmic (neregistrovaný)

    Mě ten první obrázek bez té superčuper technologie přijde líbivější :D

  4. Každá nová grafika slinuje fotorealistické zobrazování. Prosím ještě demo s jedním autem nebo hlavou.

    • S dvěma nemohou, na to už nemají CPU, aby krmilo GPU:-)

      Ano, tuhle každoročně konající se šarádu redakce zmíní, ale mnohem podstatnější věci (např. před časem uvolnění Apple Swift jako open source) ani ťuk.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>