Sledujte nás na YouTube

Obchod Google Play je pro Google po reklamě druhým největším byznysem

Je tomu teprve dva roky, co se Android Market přejmenoval na obcho Google Play a od té doby společnost rozšiřuje jeho dosah. A to jak ve formě bohatšího obsahu, tak také v dostupnosti na více trzích. Díky tomuto rozšiřování a popularitě Androidu se stal pro Google jedním z nejdůležitějších byznysů.

V rozhovoru pro server Wall Street Journal mluvil Jamie Rosenberg, viceprezident Googlu pro digitální obsah, o úspěchu Google Play. Jedním z nejzajímavějších údajů je informace, že Google Play je druhý největší generátor příjmů hned po prodeji reklam. Rosenberg v rozhovoru dále říká, že se chtějí soustředit na rozvoj platebních metod a dostupnosti v dalších zemích.

 

Velikost Google Play ukazují například údaje od společnosti App Annie. Podle nich nabízí dnes Google 1,5 milionu aplikací, což je více než 1,2 milionu, které najdeme v App Store od Applu. Zároveň Google již předběhl App Store v počtu stahovaných aplikací.

Podle informací ze včerejší konference Google I/O je průměrný příjem na uživatele zhruba 25 % v porovnání s iOS, ale vzhledem k většímu počtu se celkové příjmy rychle sbližují a pokud bude trend pokračovat, dostane se Google Play do vedení. Google Play zatím roste rychle a nevypadá to, že by se tento trend měl v brzké době měnit.

David Podzimek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *