Sledujte nás na YouTube

NVIDIA bude pohánět inteligentní systémy v automobilech Honda: Jako základ poslouží Android

Počátkem letošního roku vzniklo seskupení Open Automotive Alliance (OAA), jehož členy jsou vybrané automobilky a významní technologičtí hráči, jenž si dávají za cíl urychlit vývoj automobilních palubních systémů. Jedním ze členů je i NVidia, jejíž ředitel se v květnovém rozhovoru nechal slyšet, že herní a automobilový průmysl jsou oblasti, kterým se bude NVidia v budoucnu nejvíce věnovat. Její čipy nově najdeme například v budoucích automobilech Honda.

 

Informační systém Honda Connect pohání speciální verze čipu NVidia Tegra, samotný systém je založen na embedovaném Androidu 4.0.4, doplněném o Honda App Center, který umožní uživatelům stahovat aplikace pro hudbu, podcasty a další obsah. Nejedná se tedy o platformu Android Auto, ale o vlastní řešení. Interakce probíhá skrze sedmipalcový dotykový displej, podporována budou veškerá dotyková gesta a ovládání má být velmi intuitivní. Systém dokáže obsloužit satelitní navigaci, parkovacího asistenta včetně zpětné kamery nebo zvládne zprostředkovat údaje o vozidle.

 

NVidia již pohání celkem 6 milionů vozů po celém světě, očekává, že v příštích pěti letech jich bude celkem 25 milionů. Se systémem Honda Connect se bude možné setkat ve vozech Honda Civic, Civic Tourer a CR-V, které přijdou na trh příští rok. 

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

9 komentářů

  1. Jiří Mrázek (neregistrovaný)

    A to je špatně, stejně jako Sony pochopilo u hodinek že s jejich systémem neprorazí, tak by se Honda měla spíš zaměřit na podporu Apple Car a Android Auto

  2. Kewl (neregistrovaný)

    Sorry! The process HondaConnect.Process.CentralLock has stopped unexpectedly. Please try again.

  3. niko7 (neregistrovaný)

    Myslím si, že to není šťastné řešení. Lepší by podle mě bylo, kdyby si tam uživatel mohl dát vlastní tablet, který by komunikoval s palubním počítačem. Doma si připravím v klidu cíl trasy do navigace, nahraju mp3 a filmy. Stáhnu mapy přes wifi atd. Takhle je to strašně ořezané. Až v autě mám nastavovat telefon, cíl trasy, stahovat mapy, Nahrávat filmy a mp3 atd? Přitom by to mohlo stát do 2500Kč + tablet. A takto to bude určitě hodně přes 10000. A životnost nebude životnost auta, ale tabletu.

    • Martin... (neregistrovaný)

      „Doma si připravím v klidu cíl trasy do navigace, nahraju mp3 a filmy.“ … ty mp3 ještě O.K., ale filmy?? No, vás bych na silnici potkat nechtěl :)

    • Martin P. (neregistrovaný)

      To Niko7: Nebojte tohle se týká těch kteří kupují auta nové. Integrované radio\audio\navigace jsou drahé ale zvládají jak si to co Vy do tabletu s nějakým bazarovým autem nikdy nedobastlíte.

      -ovládání z volantu a hlasem. Nastavovaní parametrů vozu a zobrazování parametrů vozu…. atd. Navigace, audio + pár aplikací je jen bonus.

      To že tam je Android , QNX ,nebo WinCE neznamená že to má být hodnocené jako tablet. Má to stejnou životnost jako auto a životnost auta = záruka! To že někomu jaksi nejde na rozum, že si pořizuje „poklad“ z baziku a ještě na splátky je vlastně dávno po konci životnosti je jeho problém.

    • Jarda (neregistrovaný)

      Autoradio s Androidem lze v originalnim designu koupit do vetsiny aut od cca 10 let stari – takze chytre radio je otazkou par tisic.

      Jinak sledovat film za jizdy muzou spolujezdci, multimedialni radia podporuji i separatni displeje v operkach, takze se vsim komfortem.

      Zacvakavaci tablet je naopak nesmysl, alespon dokud nebudou mit vsechny tablety jednotny tvar ;-) Kazdopadne staci si to potrebne nahrat na kartu.

  4. Vojta (neregistrovaný)

    Nechápu, proč vytvářejí vlastní verzi systému, když už Google jednu udělal a vypadá mnohem líp. Snad si půjde vybrat.

  5. kolemjdouci (neregistrovaný)

    v porovnani s tou zrudnosti co si dneska „muzete“ koupit ve VW nebo Skoda za 60-80.000 je toto zlate. To vubec nezminuji fakt, ze konektivita pres BT je u takove „skvele“ navigace otazka do vetru a zalezi na kombinaci ridicich jednotek ve voze. Zminovat to, jak casto se objevuji aktualizace map je asi zbytecne. Vic takovych „alternativnich“ systemu postavenych na Androidu nebo iOS ci BlackBerry.

    S „cinskymi“ Android 2Din navigacemi to dnes neni prilis snadne, jejich cena je sice lakava $350-500, ale vetsinou maji rezistivni displej a optimalizace systemu a napriklad i samotny cruise-control neni uplne bezproblemova zalezitost. CAN prevodnik umi pomoct v necem, ale ne ve vsem, napriklad napojeni na originalni couvaci kameru je nemyslitelne.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *