Sledujte nás na YouTube

Nové změny v Marketplace: Přes Zune už nenakoupíte

Divize Windows Phone společnosti Microsoft včera na svém oficiálním blogu oznámila nové změny týkající se jejího obchodu s mobilními aplikacemi. Čekáte-li nějaká vylepšení Marketplace, čekejte dál, Microsoft totiž přichází s novými omezeními.

V první řadě už nebude možné nakupovat aplikace pro Windows Phone prostřednictvím desktopového programu Zune. Tato možnost však zůstává nadále otevřená pro multimediální přehrávače Zune HD. Microsoft tento krok zdůvodnil svými posbíranými daty, podle kterých jeho zákazníci nakupují přes Zune v porovnání se zbývajícími dvěma způsoby (Marketplace na webu a přímo v telefonu) jen minimálně. Společnost tak chce ušetřit své (nejen) lidské zdroje, které nyní může přesunout na důležitější projekty. Změna se v programu projeví automaticky, a to už dnes nebo během několika nadcházejících dnů. Uživatelé na ni budou pouze upozorněni vyskakovacím oknem, nebude třeba provádět žádnou aktualizaci.

Microsoft dále oznámil, že na telefony, které nejsou aktualizované na poslední verzi Windows Phone 7.5, již nebude možné instalovat aplikace. Pomocí těchto zařízení sice budou uživatelé moci nadále procházet Marketplace, při pokusu o stažení programu jim ale vyskočí chybová hláška, která je upozorní na novou verzi systému. Změna se týká i aktualizací již stažených aplikací a možnosti jejich hodnocení v Marketplace. Microsoft tento krok zdůvodňuje svoji snahou o neustálé zvyšování kvality a bezpečnosti svého obchodu. Navíc mu prý umožní snáze a efektivněji implementovat nové funkce.

Objektivně je třeba říci, že by se tyto změny neměly zákazníků příliš dotknout. Aktualizace systému jsou dostupné pro všechny zdarma a většina uživatelů je stejně aplikuje ihned po jejich uvolnění. A co se Zune týče, ruku na srdce, většina z nás stejně stahuje aplikace hlavně přímo v telefonu. Tak to alespoň tvrdí Microsoft. Mají snad naši čtenáři jiný názor? Dejte nám vědět v diskuzi pod článkem.

Zdroj: Windows Phone Blog

Miroslav Havlíček

18 komentářů

  1. Jakub Karásek (neregistrovaný)

    Co se Zune tyce, tak to je tak spatnej spatnej spatnej a pomalej program, ze je mi z nej az do place. I kdyz jsem nikdy nic od Apple nemel, tak jsem pouzival jako prehravac hudby iTunes a byl spokojeny maximalnim zpusobem (razeni knihoven, rychle vyhledavani, zaskrtavani pisnicek apod.), tak prechod na Zune jsem ani po trech mesicich nerozdychal. Kralovstvi za iTunes connector pro Windows!

    • sasas (neregistrovaný)

      Presne tak, zune je jeden velky a zly omyl. Nastavenie nula bodov, chcem zmenit pricinky kde sa maju ukladat nove fotky, tak pridat mi to ide, ale odobrat tens ystemovy picture uz nie. Zaloha telefonu vratane apliakcii nula bodov. Hlupe rozhranie metro s tym otravnym posuvanim v quickplay ci kde, otras. Ale najhorsie je, aky je to dementny program ked pripojim lumiu. Proste sprava telefonu a rozne nastavenia synch je otras. Zlaty iTunes, sice na neho vela ludi nadava ale je miliony rokov pred zune. Zune som radsej odinstaloval, ako s tym robit.

    • Krayzie (neregistrovaný)

      Ked si Zune odinstaloval, tak ma zaujima ako dostavas do Lumie updaty (teda pokial ju stale mas).

    • sasas (neregistrovaný)

      Lumia mala problem s displejom, vratili mi peniaze a teraz cakam na L900, ze ako to bude vyzerat. Ale mam skor pocit, ze pockam na update wp8 po tych roznych spravach co tu boli.

  2. Radek33 (neregistrovaný)

    Já jsem přes Zune koupil pouze jednu aplikaci, dalších asi 30 přes telefon. Osobně se mi zdá procházení marketu v telefonu lepší a rychlejší.

    Jinak to zdůvodnění pasuje i na omezení Cloudu z 25GB na 7GB. Je vidět, že se Microsoft snaží ušetřit kde se dá. Rok testoval a sbíral data a teď ořezává zbytečnosti. Možná to nejsou zybtečnosti pro všechny, ale získávají statistická data a vyjde jim, že 99% lidí nakupuje přes mobil a 99% lidí stačí 7GB na Cloudu, tak je to logický krok.

  3. mimonaut (neregistrovaný)

    Tak tomu rozumim.. zune sice od doby co mám rychlej počítač používám i na přehrávání hudby (na notebooku s 2xAMD1,8@GHz to bylo utrpení), ale pro nákup aplikací jsem ho nepoužíval.. oproti webu tam totiž nešlo otevřít si víc „záložek“ s detaily.. Navíc o tom, že zakuchnou zune se ví už dávno. Tak to dělaj prostě postupně..

    • Jakub Karásek (neregistrovaný)

      Ja mam ctyrjadrovy procesor, 4gb ram, slusnou grafiku a stejne je v Marketu Zune nepouzitelnej. Ale pomalost neni jedinej problem tohoto bastlu, je i spatne navrzenej, zejmena pri zmene velikosti okna nebo pri listovani mezi polozkami v marketu (kdy pri scrollovani zustanou veskere polozky nahore az zcela zmizi). A taky me stve, ze neni jako v iTunes „zaskrtavatko“ veci, ktere chci a nechci aby hraly. Kdyby alespon skladby se zlomenym srdickem nehraly, ale srdicka ocividne maji vliv jenom na synchronizaci

    • uni (neregistrovaný)

      Jj také nechápu lidi, co nadávají na iTunes app, asi nikdy neviděli Zune:-) Kies je také bazmekt a k HTC Sync snad ani není co říci. Mezi synch SW různých výrobců je iTunes app ještě zlatej:-)

    • janac_marek (neregistrovaný)

      To s tými obľúbenými skladbami si vieš predsa nastaviť.

    • dark_hood (neregistrovaný)

      stále lepší dualcore, ako netbook ktorý ma cpu s taktom 900MHz :)

  4. Deawo (neregistrovaný)

    Me zune vyhovuje vice jak iTunes na hudbu a podcasty, ale ani jedno neni výhra. Pochybuju, ze někomu bude možnost nákupu chybet.

  5. dwbmb (neregistrovaný)

    Nemožnost instalovat aplikace na neuaktualizovaný telefon se mi dost příčí. Když si třeba na iPhone 3GS nainstalujete nejnovější iOS 5, uděláte si z telefonu sekající se cihlu. Zatím máme u WP jen dvě generace lišící se prakticky jen verzí OS v krabici, takže momentálně to nevadí vůbec ničemu, ale do budoucna zdvihám varovný prst.

  6. morro (neregistrovaný)

    No já vám nějak nevím, ale myslím že Zune je trochu už mimo hru. Ať už napíšou cokoliv, za pár měsíců to bude jedno, když zařízení Windows Phone budou synchronizována jiným způsobem.

  7. Vlasta W. (neregistrovaný)

    Otázka je, jestli Zune bude dál umět po hardresetu znovu nainstalovat aplikace…?

  8. dark_hood (neregistrovaný)

    u nás stále nie je dostupný ani webový marketplace :D a súhlasím s tým, že prechádzať apps je pohodlnejšie v telefóne než cez ten nešťastný zune

  9. htcjirka (neregistrovaný)

    Po teto zmene neni videt v zune ani historie nakupu..

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *