Sledujte nás na YouTube

Můj Vodafone pro Windows Phone: Dočkáme se brzy

Aplikace Můj Vodafone pro Android a iOS nabízí zákazníkům užitečné informace a rychlý přístup k jeho účtu. Už brzy se objeví verze pro Windows Phone a nás zajímalo, jak probíhá vývoj.

Mobilní aplikaci Můj Vodafone, která je aktuálně dostupná pro zařízení s operačními systémy Android a iOS, se brzy dočká také samostatné verze pro Windows Phone. Můj Vodafone nabízí celou řadu pokročilých funkcí, díky kterým má zákazník vždy po ruce informace o svém účtu, množství vyčerpaných jednotech a právě aktivních balíčcích. My jsme se operátora zeptali na pár informací nejen o již hotových aplikacích pro Android a iOS, ale i o připravované Windows Phone verzi, která by se v brzké době měla objevit na Marketplace.

   
Australský Vodafone už vlastní aplikaci pro Windows Phone

Kdy se začalo s přípravami aplikace Můj Vodafone pro Windows Phone?

Přípravy na samostatné aplikaci pro Windows Phone započaly v půběhu června letošního roku. V současné chvíli se zaměřujeme zejména na rozšířeni funkcionalit aplikace pro stávající platformy. Dále doplníme, že aplikaci pro iOS a Android se nám povedlo uvést do ostrého provozu již v průběhu 3 měsíců od zahájení projektu.

Kolik lidí se na tvorbě aplikace podílelo a jak dlouho celkově vývoj trval?

Na aplikaci se podílel tým sedmi lidí včetně zástupců dodavatelů, se kterými spolupracujeme. Vývoj aplikace (a webových služeb) od samotného začátku až po otestování a schválení aplikace trval necelé 3 měsíce (toto platí pro iOS a Android verzi, u Windows Phone by to mělo být obdobné).  

Jsou nějaké zajímavé perličky z vývoje, které team musel řešit?

Veselo bylo každý den vývoje :-), zejména při optimalizaci zobrazení aplikace pro různé typy chytrých telefonů.

na jakých zařízeních se aplikace testovala a jak široký byl okruh (beta)testerů?

Aplikace byla testovana na cca 10 nejpoužívanějších telefonech a byla testována testovana tymem 4 lidí. Ve výběru funkčnosti a svými připomínkami testování velmi pomohli i uživatelé ze sociálních sítí.

Jaké jsou hlavní výhody mobilní aplikace a co program nabízí například oproti mobilní verzi?

Hlavní výhodou „nativní“ aplikace je to, že se načítají jen dynamické informace, vše ostatní je uloženo v aplikace a tedy reakce UI jsou daleko svižněji nez v případě webové aplikace. Další výhodou je, že aplikace vypadá na všech zařízeních stejně, bez jakýchkoliv omezení. V neposlední v řade je výhoda možnost trvalého přihlášení, které zákazníkovi umožní získat informace o čerpaní jednotek i v případě výpadku systému (zobrazí se poslední známá data). Další výhodou je také to, že „nativní“ aplikace umí podstatně lépe komunikovat s telefonem jako například při zjištění aktualní polohy pro zobrazení nejbližší Vodafone prodejny.

   
Screenshoty z aplikace pro Android

Jsou nějaké odlišnosti u verze pro WP ve srovnání s Androidem a iOS? Případně museli tady vývojáři řešit nějaké komplikace co se týče optimalizace pro Windows Phone?

iOS a Android aplikace je totožná až na drobné odlišnosti v UI. Windows phone 7 bude také po funkcni stránce totožná, opět pouze s drobnými odlišnostmi v UI s tím, že dojde k zachování Metro designu.

   
Můj Vodafone pro iOS

Nabídne aplikace push notifikace a live tile na hlavní obrazovku, například pro upozornění na překročení limitu nebo jiná upozornění?

Ano, s obojim u Windows Phone verze počítáme. U verze pro Android se v budoucnu počítá s vlastními widgety, které půjde umístit na hlavní obrazovku.

Byly nějaké problémy se schvalováním aplikace nebo vše prošlo na první pokus? 

(Android a iOS verze)

Android žádný schvalovací proces nemá, tedy nasazení je bez sebemenších problémů. Při schvalování iOS verze ale bylo nutné si vyjasnit, že funkcí Dokup FUP neporušujeme politiku „in-app purchase“ a poté již vše šlo hladce.

Řešili vývojáři nějaké problémy s nedostupnými API rozhraními pro některé funkce?

Toto si myslím, že se nám v rámci možností  podařilo elegantně vyřešit, alespoň tedy pro trvale přihlášené uživatele.

Kdo za vývojem aplikace Můj Vodafone stojí?

Vývoj zastřešila spolešnost ZENTITY.

Jiří Hrma

Zakladatel a šéfredaktor SMARTmania.cz, fanoušek moderních technologií a chytrých zařízení, milovník elektronické hudby a vyznavač extrémních sportů. Máte zájem o spolupráci? Ozvěte se na redakce@smartmania.cz.

5 komentářů

  1. eKSBii (neregistrovaný)

    Upozornil bych, že jste si spletli Australia a Austria. ;) Navíc v Rakousku působí pouze partner Vodafonu A1.

  2. al (neregistrovaný)

    no plikace pro andoid je zatim dost bida. umi jen zakladni veci ale moznosti nastaveni ktere bych od ni cekal ne takze jsem ji pouzil jednou a stejne musim kvuli kazde blbosti volat operatora coz mne v zahranici kdi si platim internet dost stve – platit i za hovor kvuli tomu. minule kdyz jsem volal tak mne nechal automat trcet 13 minut nez mne s operatorem spojil. taky jsem ho pak pekne zprudil a vynutil si hovor neuctovat!!

  3. Zajímavá informace. Když jsem informace zjišťoval naposledy já (je to méně než 14 dní zpět), tak jsem dostal informaci, že ohledně Windows Phone verze se nic neděje… Inu tvé jméno asi tahá za lepší nitky. Snad se tedy „brzy“ dočkáme i na Windows Phone!

  4. mimonaut (neregistrovaný)

    bodlo by to

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *