Své hospodářské výsledky za poslední čtvrtletí zveřejnily i korejské společnosti Samsung a LG. Obě skončily jako celek v zisku, ale pohled do čísel, která generují jejich mobilní divize, je radikálně odlišný.
Samsung: Nejvyšší zisk v posledních dvou letech
Samsung jako celek si nevedl vůbec špatně, mezi březnem a červnem zaznamenal tržby 50,94 bilionů korejských wonů (1,1 bilionů korun), z čehož vygeneroval provozní zisk 8,14 bilionů wonů (176 miliard korun), což je o 18 procent více než ve stejném období v loňském roce.
Mobilní divize se na výše uvedených příjmech a zisku podílela 50 procenty, zejména díky skvělým prodejům vlajkových modelů S7 a S7 edge (recenze). Dohromady Samsung ve druhém čtvrtletí prodal 80 milionů smartphonů, což mu pohodlně stačí na první místo v žebříčku výrobců, druhý Apple prodal svých iPhonů „pouze“ polovinu. V Samsungu jsou navíc optimističtí i s výhledem na příští čtvrtletí, neboť již zanedlouho na trh přijde tabletofon Galaxy Note 7.
LG: Mobilní ztráty
Opačný obrázek nám poskytuje korejský konkurent Samsunugu, společnost LG. Ta jako celek utržila 14 bilionů wonů (303 miliard korun), z čehož provozní zisk činí 584,6 miliard wonů (12,6 miliard korun). LG táhnou zejména domácí spotřebiče a televizory, které musí dotovat smartphonovou divizi – ta skončila ve ztrátě 148 miliard wonů (3,19 miliard korun). Tržby z telefonů sice oproti minulému čtvrtletí narostly o 12 procent na 3,33 bilionů wonů (71,9 miliard korun), ale velmi slabý zájem o modulární vlajkový model G5 a zvýšené výdaje za marketing nakonec vyústily v další ztrátu.
LG se ale nevzdává a v příštím čtvrtletí chce zaujmout novým high-end smartphonem V20 a také levnými telefony z řad K a X.