Sledujte nás na YouTube

Zpětná kompatibilita Xbox her zaskočila Sony, nic podobného pro PlayStation nechystá

Microsoft v minulém týdnu potěšil fanoušky hraní na Xbox One, do konce letošního roku budou moci díky zpětné kompatibilitě hrát na této konzoli stovku titulů z předchozí generace Xbox 360, aniž by byli nuceni své oblíbené hry znovu zakoupit. A jak na tuto hozenou rukavici zareaguje Sony? Na to se zeptal server Eurogamer šéfa Sony Worldwide Studios Shuhei Yoshidy.

  

„Bylo to překvapující,“ prozradil Yoshida redaktorům. „Nemyslel jsem si, že je to vůbec možné, muselo za tím stát obrovské úsilí programátorů. Mluvili o stovce her, ale zatím nevíme, o jaký druh her se bude jednat, zda to budou menší tituly či velké hry.“ Zpětné kompatibility her ze Sony PlayStation 3 na čtvrtou generaci se však nejspíše nedočkáme, podle Yoshidy by se jednalo o obrovskou výzvu, které se však Sony neplánuje účastnit. 

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

79 komentářů

  1. lerion (neregistrovaný)

    Zajímavé, a přitom SONY si získalo obrovskou popularitu právě tím, že jako první tu zpětnou kompatibilitu měli – na PS2 šly hry z PS1, což v té době bylo něco nevídaného…

    Jinak ke zpětné kompatibilitě Xbox her – toto melo byt už od začátku. Kdyby bylo, Xboxy jasně vedou trh.

    • Peete (neregistrovaný)

      „Jinak ke zpětné kompatibilitě Xbox her – toto melo byt už od začátku. Kdyby bylo, Xboxy jasně vedou trh.“

      Píšeš hlouposti a jde vidět, že o tom nic nevíš. Komentuješ to jen z principu, protože to je konzole od MS. Zkus raději někdy navštívit nějaký web, co se konzolím doslova věnuje(třeba konzolista). Sony má nadvládu už od PSone až doteď a nic by se nezměnilo, ikdyž z laického pohledu se Ti to tak zdá. Sám mám obě next-gen konzole a nebýt Kinectu v2, tak mám jen tu od Sony Ty zpětná kompatibilito s vedoucím trhem :D

    • esaras (neregistrovaný)

      Sony takovou kompatibilitu nabidnout nemuze uz jen z duvodu, ze PS3 bezi na platforme IBM PowerPC, kdezto novy PS4 na platforme x86. PowerPC ma uplne jinou architekturu procesoru. Xbox360 ma stejne jako Xbox one x86 plafromu, takze ta podpora je vicemene formalni zalezitost a v pripade simulace prostredi xbox360 s tim MS nemel moc prace.

    • Sptk (neregistrovaný)

      Xbox 360 má také Power PC podobný cell z PS3, 3x plnohodnotné jádro

    • Jan (neregistrovaný)

      PEETE: To je dost subjektivne, nemyslis ? Ja napriklad som z PS 3 presiel na Xbox 360 s ktorym som daleko spokojnejsi a az budem prechadzat, tak na XONE. Naopak jedine co mi na Xboxe vadi je Kinect a Move mi pride lepsie. Akurat s v2 zatial nemam skusenost.

    • Martin P. (neregistrovaný)

      To lerion (neregistrovaný) Včera v 18:30…

      Pozor kompatibilita u SPS2 s SPS3 byla omezená. Neměly jí všechny modely, né se všema hrama to fungovalo. Stejná situace byla i s X-box a XBOX360.

    • Hugajev (neregistrovaný)

      Peete: Zrovna konzolistu?? Zaujatý web pro PS … :D :D uvědom si, že lidi na takové věci slyší … nemůžu prorokovat zda by xbox předčil PS, ale určitě by mu to dost pomohlo … a nenazýval bych to nadvládou :D :D

  2. tomas (neregistrovaný)

    klobuk dole pred microsoftom. tu vidno aka je to silna firma a ze to myslia vazne s w10

  3. Rezza (neregistrovaný)

    Tak treba to Sony donuti zrychlit rozsireni streamovani a ve stylu – mas hru koupenou na PS Store, muzes hrat pres stream. To by byla nadhera. Ja opravdu nepotrebuji krabicku doma, uplne by stacila PS TV ci primo podpora v TV, i vice sluzeb. Ale jako jo, MS je asi prekvapil.

    • esaras (neregistrovaný)

      Ja streamovani her nikdy neveril a podle me to ani nema budoucnost. Oni nikdy nebudou mit tolik HW a tak silnou linku, aby to utahlo napr. 30 milionu online hracu. Co vim, tak to testuji zatim s cca nekolika stovkami pripojenych terminalu a i tam to neni zadna slava.

  4. Venca (neregistrovaný)

    A k čemu to je ? Takových nových skvělých her je na nextgen konzole tak proč hrát starý hry v hnusný grafice . Tohle Xbone zase nepomůže a bude se dal propadat v prodejích oproti PS4 viz 12mil Xbone 23mil PS4.

    • borix (neregistrovaný)

      Asi to bude pro ty, co už mají nakoupeno na XBX360 a je jim líto ho vyměnit. Pokud koupí XBX1 a budou jim chodit jejich hry, aniž by je museli znovu kupovat, bude je to víc táhnout k upgradu na novou konzoli. Spousta lidí má nakoupené hry, jejichž cena převyšuje cenu jejich konzole.

    • TomasSX1 (neregistrovaný)

      No lebo tu stale dookola poniektory placu ze ako MS robi restarty platforiem atd. A tato vymozenost nie je na skodu :)

    • Venca (neregistrovaný)

      Další problém je že to zatím podporuje asi100her a žádný pecky tam nejsou

    • Hugajev (neregistrovaný)

      Venca: ano ZATÍM, další budou přibývat … a ano, typický fanboy … :D :D kdyby s tím přišla Sony tak je to supr čupr eňo ňůňo – onanie největší, ale protože s tím přišel MS tak je to blbost :D

  5. Martin P. (neregistrovaný)

    Výborný marketingový blábol …aniž by byli nuceni své oblíbené hry znovu zakoupit… Na XBoxOne je zlomek titulů co bylo na Xbox360 , takže nezakoupíte protože není co zakoupit dotyčné tytuly prostě na One nevyšly a nevyjdou. A pro těch pár her co na One nechce spousta lidí přejít ani se nedivim. Stejný problém má i SPS4… Konzole prostě už tak netáhnou.

    • venca (neregistrovaný)

      Konzole netáhnou? Co je to zase za blábol ? PS4 má lepší prodeje než když začínala nejúspěšnější konzole PS2 . Tak o čem to píšeš ? Už i Xbone který má poloviční prodeje má lepší prodejnost než měl X360.

    • tomas (neregistrovaný)

      Proste je to tak. Ma pravdu ze konzole tak netahnu. Skor si kupis pc alebo notebook ktory si mozes napojit na tv a pustat si tam vo FHD plus viac moznosti s pc ako s konzolami. A WOW si na konzole nezahram. A to je uz hra :D

    • Venca (neregistrovaný)

      Ne je to naopak , PC mizí z domácností u mě šlo poslední PC z domu před 2roky, na co PC v době tabletů , smarttv a konzolí. Nehledě že hry jako Uncharted , Bloodborne , Halo, Forza,Killzone atd si fakt na PC nezahraješ + otravný nastavování. PC je přežitek

    • uni (neregistrovaný)

      Venca (neregistrovaný): Na konzoli si zase nezahraje WoW, Elite/StarCitizen, Cities: Skyline, Civilization, Truck Simulator, Project Cars,…. a bez dvou dílů Zaklínače ani momentálně nejlepší „západní“ RPG na konzoli, co jsi tím chtěl říci?

      U mě šla poslední herní konzole (Nu pagadi) z domu po příchodu 8bit počítače do mého pokojíčku:)

    • Martin P. (neregistrovaný)

      To Venca:….

      Ano hraní na konzolích skutečně tak netáhne. Nejmenovaná konzole např byla víc používaná jako BR přehrávač než herní konzole. PC nebo NTB má lidí stále víc.

      Prostě sen o next-gen, ultra super hyper hraní na konzolích se rozplynul. Většina konzolí nezvládá plynule Full-HD, mají ořezané grafické detaily, ořezané ovládání atd… …i esport se konzolím vyhejbá. LoL na konzole? Starcraft? WOT na tři monitory? Upřímně víte\znáte vůbec co je solidní úroveň nějakého PC hraní?

      Na většinu debilních her z konzolí stačí tablet\mobil. Uncharted , Bloodborne , Forza, Killzone nejsou špatné, , ale nestojí za to proč si pořizovat konzoli + velkou TV + solidní audio.

      Mimo s Halo. Halo jednička na X-Box ONE není. Pokud si chce dnes zahrát někdo jedničku může na Xbox 1 nebo Xbox360 nebo na PC.

  6. tomas (neregistrovaný)

    Ja uz nechapem ludi ktory si kupia konzolu namiesto pc. V zivote by som neinvestoval do niecoho co je len jednoserne zamerane na hry, nic ine na tom nespravis. …

    • famakate (neregistrovaný)

      mozes to pouzivat aj ako medialne centrum.

      a uprimne , to mozes povedat aj o tabletoch a predavaju sa

    • onik81 (neregistrovaný)

      Tak to jsem třeba já :) Konzoli mám na hraní a vydrží mi přes pět let. PC mám k práci, stahování atp. Postačí mi stroj do deseti tisíc na 3 a více let :) Tak třeba proto ;) Když budeš věci vidět nejen svým pohledem, pochopíš, že lidi prostě vyžadují různě věci.

    • Jan (neregistrovaný)

      Poznate niekoho takeho ? Pretoze kazdy koho poznam a ma konzolu ma aj PC.

    • Dan (neregistrovaný)

      Ano v mém okolí už nikdo kdo má konzoli nemá PC, protože ho na nic nepotřebuje

    • TomasSX1 (neregistrovaný)

      No mat nafulovane PC kde si zahras paradne hry nestoji tolko ako konzola kde si vystarany na 5rokov a viac. PC po pol roku Strati hodnotu Xnasobne mozes furt dokola upgradovat. Plus vyhoda medialneho centra ako Bonus a este to aj dobre vyzera pod telkou.

    • uni (neregistrovaný)

      V mém okolí vyjma jednoho ne moc využívaného dárku z vánoc nemá konzoli nikdo, všichni mají PC:)

      Nechápu, jak se může jako herní zařízení nazývat něco, co se sotva většinou plazí na 30fps (a ještě to ku*ví i jiným platformám-PC), nemá výkon ani na FullHD, plácá se na 5400rpm HDD (když výrobce dá tak dokonce 1TB!) a hraje se na něčem, co má lag v zobrazovadlu i desítky ms:)

      A to se nebavíme o tom, jak si výrobce nechají zaplatit kde co (obsahově), pokud ten obsah daným uživatelům vůbec nabídne… (čti, jsi ve „správné“ zemi).

  7. Dan (neregistrovaný)

    Ne vážně na co v dnešní době PC, když ho tedy nutně nepotřebujete k práci? Tablet,smartphone , smarttv , konzole ,bezdrátové repro a mám vše co potřebuji.

    • uni (neregistrovaný)

      Já PC doma nemám na práci, mám ho na video, hudbu, hry, internet, server, ftp, záloha…

      Nepotřebuji tablet, smarttv, konzole…. Mám vše co potřebuji.

    • TomasSX1 (neregistrovaný)

      Ja PC nemam od roku 2004. Mam len Notebook a aj to stale len ThinkPadi Xkovej rady. To je 12″. Staci mi na vsetko co potrebujem. Na hry a multimedia by som si kupil XO, ale nemam na to cas takze ho nemam.

    • uni (neregistrovaný)

      Tak PC a NB je to samé (PC), asi myslíš desktop (pod stolem:) ) vs notebook. Pak je diskuse poněkud jiná…

    • TomasSX1 (neregistrovaný)

      Jop. PC pre mna je Desktop pod stolom. Notebook je Notebook (prenosne zariadenie primarne urcene na pracu a nie na hry) Notebooki ktore su schopne uniest aj moderne hry su velke tazke hebeda s kratkou vydrzou => Desktop (to pre mna nie je Notebook)

    • uni (neregistrovaný)

      Aha, takže se nebavíme o PC jako platformě, ale o formě. Uf.

      Na druhou stranu, hromada NB má předpotopní rozlišení plácající se kdesi na HD, na to stačí snad jakékoli dedikovaná GPU, které sama o sobě nemusí znamenat fyzické zvětšování NB (samozřejmě se nesmíme bavit o zoufalých IGP Intelu).

      Ale netušil jsem, že PC=Desktop. To jsou mi věci…:)

    • TomasSX1 (neregistrovaný)

      PC = Personal Computer => Desktop. PC nie je platforma. Platforma je x86, x64, PowerPC, atd. Hromada notebooku moze mat predpotopne rozlisenie lebo Notebook nie je na hranie. A pri 12″ je ti to aj tak jedno. A na to rozlisenie ti staci aj IGP od Intelu. Ja s nim nemam problem. Notebook pouzvivam na pracu (vyvojar, nie grafik).

    • uni (neregistrovaný)

      Desktop je jen forma PC, ne že PC=Desktop. PC=osobní počítač. OSOBNÍ. Ne že je to na/pod stolem:) Lidově se to dá příp. popsat jako „IBM kompatibilní“, tedy něco, co je nějakým způsobem kompatibilní s architekturou, kterou zvláště IBM svého času definoval. Kdo pak nemá PC má Appla (ačkoli i on je vlastně IBM kompatibilní, jen to není „wintel“:) (tím jsme pokryli defakto komplet běžnou populaci). Ale ty hranice prostě postupně stírají spolu s tím, jak všechno různě konvertuje.

      Jestli je to NB, Desktop, tablet,…. je jedno.

      Ano, pro hromadu domácností je dnes Desktop zbytečný, nenáročnému uživateli postačuje NB. Ale stále se nedá tvrdit, že by bylo PC vytlačeno, to fakt ne. Furt na cokoli většího potřebuješ myš, klávesnici, výkon. Což ti poskytne stále vlastně jen PC (i vzhledem k SW a GUI OS).

    • TomasSX1 (neregistrovaný)

      Co je to „cokoliv vetsiho“? Ja s mojim notebookom (dock, 3x Monitor, klavesnica, mys) spravim hoci co co chcem. Samozrejme okrem hranie nadupanych hier. Na to by som ja osobne skor volil konzolu ako pchat peniaze do vykoneho pocitaca, ktory strati svoju hodnotu a „vykon“ behom neceleho roka. Za tie peniaze mozem mat konzolu, 3D telku, prislusenstvo, Audio + aj nejake tie hry sa do toho vojdu. investicia na cca 5rokov.

    • Martin P. (neregistrovaný)

      Problém je, že ty konzole mají výkon PC za cca 15000,- . Jenže to PC za 15000,- umí víc věcí a je potencionálně rozšiřitelné.

      Prostě doba se změnila. A jak v době uvedení PSP 1 nebo PSP2 měli konzole nad „zaostalým“ PC navrch, tak teď to je naopak. Ony nextgen konzole jsou neskutečně zaostalé a zúžila se potencionální skupina zákazníků

      Takže dnes konzole mohou oslovit nenáročné hráče, případně se stávají multimediálním centrem pod televizi do rodiny s dětma. Ale to na to aby vytlačili v herním segmentu PC, jak jsme my starší už mohli kolikrát slyšet, nemají.

    • uni (neregistrovaný)

      TomasSX1: Hele, jestli nepřestaneš stupidně PC=Desktop, tak není diskuse možná. Já napíši, že na cokoli většího potřebuješ PC, ty se čertíš, že máš PC (v podobě NB) a že ti na to stačí. Vždyť to já říkám taky…

      Jak píše „Martin P. (neregistrovaný)“, dnes je konzole dafakto jen přebalené PC, i jeho HW stojí prakticky to co normálně v krámě (rozdíl max. v ceně OS). Ano, když o tehdy mělo proprietární HW, „nízko nákladový“ FW a optimalizovaný kód (což se např. u PS3 vlastně ani nikdy nepodařilo…), tak měly navrch vůči stejné ceně za PC. Dnes je to naopak.

      Navíc argumentace ceny u konzolí je trochu na hlavu, má to dražší (nebo vůbec placené) služby, dražší hry, dražší příslušenství. Takže ono v konečném důsledku…

    • zipiik (neregistrovaný)

      UNI: Pekne ses nam do tech definic zamotal. Jestli vnimas PC jako zkratku za „Personal Computer“ (osobni pocitac), tak si tam pripocitej i moje ZX Spectrum, to ma na krabici i spodni strane vyraz personal computer taky. Z tohoto hlediska jsou PC i tablety a smartphony, ktere jsou univerzalnimi pocitaci s komplexnejsim OS nez ktery mely domaci „IBM PC compatible“ jeste v roce 2000 (DOSem pocinaje a Win ME konce). Navic, co je dnes IBM PC kompatibilni? Vse, na cem bezi DOSBox?

      Mozna bude jednodussi rict, ze ty si pod pojmem PC predstavujes „vse, na cem bezi dospela Windows“. Ona je to dnes podmnozina osobnich pocitacu (to byla vzdycky) a navic to uz ani neni kompatibilni s IBM PC, ale proste nekdo tomu tak rika.

    • zipiik (neregistrovaný)

      A nekdo jiny rika PC=desktop, notebook je notebook a tablet je tablet (ikdyz na nem bezi Windows 8.1). Nemyslim si, ze by se mel nekdo urazet jen kvuli tomu, ze nekdo vnima „PC“ jinak nez ty.

    • uni (neregistrovaný)

      zipiik (neregistrovaný): No nevím, ZX, Commodore apod. jsou spíše Home computer.Jako PC se dá vlastně vnímat téměř cokoli, obdobně jak říkáš, tím více se vzdalujeme od definice PC=Desktop. To je to, co tu celou dobu říkám:)

      Ano, vzhledem k podílu systému Windows mezi uživateli je to skoro zástupný pojem. PC=to na čem běží Windows. Tak se to defakto vývojem vyprofilovalo. Ono také jednoduchá otázka „je to i na PC?“ je automaticky myšlen Windows a Pracovní plocha. Do toho nám vstupuje Moderní aplikace a nyní Windows Apps, no je to prostě zmatek. O to více se vlastně asi posílí ono „na PC“, tedy to, co běží na Pracovní ploše. Jestli je to tablet, NB, konvertibl, Desktop,…

  8. Venca (neregistrovaný)

    Chlapci a děvčata zkuste si na svých PC za 15000,- zahrát za 5let hry, já si je za pět let zahraju ještě v lepší kvalitě než teď a to za 10000,-Kč , to že je na konzolích o dost lepších her je další věc, hra stojí sice 1400,- , ale hry po dohrání prodám za cca 900,- Kč . Hry na PC nikdo z bazaru nekupuje. Ono stačí si pustit takový TloU na PS3, zkuste si pustit hru na PC které stálo v roce 2007 16000,-Kč :)

  9. Martin P. (neregistrovaný)

    Jako stand-up-comedy pro hráče by Venca zasloužil nejvetsi potlesk…. Komik je dobrej , za 2, 5, 10 let budou ty hry na SPS nebo Xbox vypadat stejně hnusně jako teď. Takže fullhd s odřenyma ušima, ořezané textury a efekty, ovládání aby to zvladnul i retardovaný američan.

    O pojmu lepší hry bych se hádal , mangy pro loosery je tam opravdu dost a pojem lepší není na místě. Jediný příklad že současnosti je jen Witcher ale jen kvůli ne!mu si kupovat konzoli nevyplatí.

  10. Venca (neregistrovaný)

    Jj takže první hry na PS3 vypadají stejně jako třeba zmíněný TloU :), pobavils

  11. Martin P. (neregistrovaný)

    Nikoliv psal jste.. já si je za pět let zahraju ještě v lepší kvalitě než teď a to za 10000,-… Leda že si koupíte novou konzoli, ale né za 10.

    PS3 ,PS4 ,xb360 ani xone neumí v solidních detailech FullHD to se nezmění za rok ,dva nebo pět. Protože ten AMD procesor s integrovanou grafikou za cca 2500_- víc nedá , upgrade na konzoli není možný , výkonnější verze neexistuje . Takže budete muset čekat na novou konzoli a jste naivní jestli čekate že bude za 10…

    Jenže jak teď jste unesený skoro z fullHD na cca střední detaily na konzoli, ve světě PC hraní se řeší už 4K a více monitoru.

    A hlavně víc lidí na světe hraje třeba Starcraft , než několik A titulů , jako TloU dohromady

  12. venca (neregistrovaný)

    Proč bych kupoval novou konzoli? Generace se odměňují cca po 6letech. První hry na PSvypadali jak vypadali , poslední hry na PS3 měli pěknou detailní grafiku. Je to díky optimalizaci na danou konzoli což na PC nikdy vývojář neudělá. Viděl jste ukázky Uncharted 4 ? Neznám hru na PC která by se jí vyrovnala. To samé jak pokročil třeba první Uncharted 1 na PS3 a jak vypadal u3 na PS3 . Takže ano čekám že se hry na konzolích budou jenom zlepšovat a zkušenosti mi dávají za pravdu. Hlavně že se řeší na PC 4k ale nikdo to nehraje , protože na to nemá ani PC .:)

    • uni (neregistrovaný)

      Tak jasně, ono taky léta ani nemělo moc smysl upgradovat. Portace z konzol byly buďto ok nebo mizerně provedené, kde nepomohlo nic. Intel a MS si notovali s „generační upgrade +5%“, OS nepřinesl nový funkce vyžadující nový HW hromadu let, poslední smysluplný upgrade byl SSD na SATAIII a je vymalováno.

      Až nyní, s nástupem 4k monitorů se začínají věci hýbat. A ano, lidi na 4k nemají výkon, protože mají roky dostatečný na FullHD:)

  13. Martin P. (neregistrovaný)

    Proč kupovat a jak chcete dosáhnou …hraju ještě v lepší kvalitě než teď…

    Jinak než výměnou konzole toho nedosáhnete, CPU\GPU, RAM prostě nevyměníte. Aktualizace BSD Unixu co je v PS4 nebo MS Windows v XBN vám nové detaily nevykouzlí. SPS4 nemá ani 1GB RAM !

    Sebe větší optimalizace neudělá nic s omezením zdrojů. Pokud budete mít 1GB textur, bez komprese to na menší místo neuložíte. Komprese si vyžaduje výpočetní výkon, komprese vyžaduje víc load\store nebo větší cashe…. …nebo snížit detaily a tou cestou jdou konzole.

    Takže to TloU, U3, Forza atd… bude stejně vypadat na PS4 teď i za deset let. Tedy na konzole to bude super, proti možnostem PC nic moc.

    Jak vypadali hry na SPS1 vím, pamatuju ještě éru 8bitů a Amigy

    První hry na SPS1 vypadali opravdu, na to co předvádělo PC, super. Jenže po uvedení SPS2 se to zlomilo a poslední SPS4 nebo XBN to nevrátili.

    A hlavně ty Vaše oblíbené, jak už sem psal tolik lidí, proti jiným PC hrám nehraje. Mistrák nebo svěťák v TloU, U3 s tisícovou účastí nebude… Přeci jen třeba zmíněného StarCraftu jedničky se prodalo přes 9.5 millionu kopií stále se prodává. O tom že o TloU a spol bude po pěti letech takový zájem si můžete nechat zdát

    Srovnání na Internetu grafiky z her mezi PC , XBN, a PS4 je už moc a konzole rozhodně nebodují…

    • zipiik (neregistrovaný)

      Kdepak jsi prisel na to, ze PS4 nema ani 1GB RAM? PS4 ma 8GB DDR5 RAM s unifikovanym pristupem pro CPU i GPU, takze se treba textury nemusi prenasem mezi RAM a grafickou RAM.

      Optimalizace dokaze docela dost, ano 4K ze soucasne generace konzoli cekat nemuzeme, ale treba Uncharted 4 a F1 2015 je pro PS4 chystane v 1080p@60fps. Oni se kluci programatorsky nauci efektivne vytizit 8 jader a vymacknou z papirove slabsiho HW maximum. Supervykonne Wintel PC bude dal, ale s jakou cenovkou a spotrebou.

    • Martin P. (neregistrovaný)

      Nemá 8GB/DDR5 RAM, ale 8GB GDDR5. To je trochu jíná paměť , skutečné RAM má 256MB! Zkuste si najít třeba specifikace na Wiki…

    • zipiik (neregistrovaný)

      Jasne GDDR5, ne DDR5, ta ani neexistuje. Ale v kazdem pripade se tech 8GB GDDR5 pouziva jak pro system, tak pro GPU, viz treba tady [odkaz]

    • zipiik (neregistrovaný)

      Uz vidim tech 256MB RAM…ta je ale pro pomocny ARM – PS4 includes a secondary ARM processor (with separate 256MB of RAM) to assist with background functions and OS features

  14. venca (neregistrovaný)

    Ježíši co nechápete na tom , že první hry na novou generaci vypadají o poznání hůře než poslední na tutéž generaci ? Podívejte se jak vypadalo Uncharted 1 a jak vypadá U3 . O U4 nemluvě takhle hezkou hru na PC prostě nenajdeš. Že se hraje StarCradt je jenom důkazem že tam není žádná konkurence . GTAV se jenom na PS4 prodalo asi cca 4mil, na PC o dost méně. Takže ještě jednou na HW za 10000,- si zahraju za 6 let hezčí hry o tom si může PC bez vylepšování jenom zdát .

    • uni (neregistrovaný)

      venca (neregistrovaný) : Tak ještě jednou:) Současné konzole jsou architekturou PC. Pokud se zlepší optimalizace na konzoli, automaticky se tím zlepší i pro PC. Otázka je, zda to bude na PC někoho zajímat, kdy bude pravděpodobně někde úplně jinde. U 4k, virtuální reality, atd.

      Už teď jsou konzole brzdou vývoje (viz Zaklínač 3). Představa, že tu ta 3-5 let bude smrdět stále ten samý HW je děsivá….

    • Venca (neregistrovaný)

      Posun je vidět hlavně u exkluzivitek tam je vidět optimalizace a jak vývojáři umějí s HW pracovat viz vývojáři Uncharted a TloU . A když tedy konzole brzdí vývoj kde je nějaká exkluzivní PC hra kde je ten pokrok bez konzolí vidět ? Aspoň jeden příklad . A docela sranda je že vývojáři Zaklínače přiznali že bez konzolí by žádný Zaklínač3 nebyl, jelikož prodeje na PC jsou tak slabé že by to nezaplatili :).

    • uni (neregistrovaný)

      Venca (neregistrovaný): Zmiňoval jsem je, Elite, StarCitizen (financované crowfundignem), Cities: Skyline (tam si konzole opravdu mohou zdát už jen kapacitou paměti….), hry na CryEngine. I nadcházející Batman s pokročilou fyziky (nVidia) je jinde. A jistě se dají najít další věci.

      Na poli RPG pak vznikají vůbec exkluzivity pro PC, které konzole ani neškrtne.

    • uni (neregistrovaný)

      Zapomněl jsem na Project CARS. Vyvíjeno jako PC projekt na výkonné PC, na konzole je pak ořezáváno (geometrie, textury, postprocessing), což je ta správná cesta, ne naopak.

    • zipiik (neregistrovaný)

      UNI: Konzole jsou mozna Wintel PC bliz, nez kdy byly, ale i tak vyvoj pro konzole dava moznost lepsi optimalizace, protoze HW je porad jen 1, vyvojari nemusi myslet na to, ze tu jsou GPU od nVidie a AMD (pokud budou ignorovat optimalizaci pro grafiky od Intelu), mezi zakazniky jsou rozsirene ruzne modely s ruznym feature setem, maji ruzne vykonna CPU s rozdilnym mnosztvim jader/vlaken, odlisne mnozstvi pameti, bezi na odlisnych OS s ruznymi verzemi DX, tohle se proste neda optimalizovat tak dobre, jako kdyz mam 1 konfiguraci zeleza, 1 konkretni OS a API (navic optimalizovane primarne na hry) a vyvijim pro tu samou platformu uz 2-3 roky. Staci se podivat do historie, co dokazali programatori postupne vyzdimat z 8bitu, pozdeji Amig a STcek, nasledne na to z konzoli. V tomhle smeru je vyvoj na konzole podobny temhle starym dobrym casum, kdy meli vyvojari pred sebou 1 zelezo a ted ukaz co umis. Az se nauci vyvojari psat efektivne multithreadove, aby vytizili vsech 8 jader CPU, budou hry o hodne dal, urcite nebudou jako na nadupanem PC, ale budou o dost dal nez ty dnesni na stejnem zeleze. Staci se podivat na prni hry na PS3 a na posledni dily Uncharted, God of War, Heavy Rain, Beyond Two Souls nabo GranTurismo. Jasne, na dnesni PC nema, ale je to zelezo z roku 2006.

    • zipiik (neregistrovaný)

      UNI: Jeste poznamka k architekture, treba PS4 pouziva unifikovany pristup do RAM (8GB DDR5), takze neni potreba neustale tahat data z operacni RAM do graficke RAM, proste se ulozi graficka data do RAM a GPU si je precte, jak to mela kdysi Amiga v chip RAM. Navic konzole obsahuje male koprocesory pro kompresi/dekompresi, akceleraci a mix audia, prenos chatu pri sitovem hrani na pozadi. Vzpominam na aferku s nejakou hrou pro Wintel PC, ktera zabrala na pevnem disku desitky GB dekomprimovanych resourcu, protoze by jejich demprese na PC brapa vykon CPU (na rozdil od XBoxu).

      Co se optimalizace, kolik her vyuziva DX11 na neco vic nez par efektiku navic? Cetl jsem vyjadreni vyvojare, ze by 4GB video RAM stacilo i na 4K hry pri pouziti novych metod pro kompresi textur, ale bohuzel kvuli kompatibilite se starymi GPU tyhle komprese nemohou vyuzit (nebo by museli mit 2 sady resourcu). A to nemluvim o tom, jak vyrobci GPU v driverech detekuji jednotlive hry na nahrazuji jejich kod pro GPU vlastni optimalni verzi.

    • uni (neregistrovaný)

      zipiik (neregistrovaný): Ano, znám architekturu PS4, tebou zmiňovaná sdílená GDDR5 je šikovná záležitost.

      Ona aférka souvisí s Wolfensteinem (New Order a nyní prequel). Důvod, proč přesunout SSD z SATAII na SATAIII:) (pro konzole s 5400rpm HDD SciFi tak jako tak:) ).

      Ad výkon PS3, to je prostě něco úplně jiného. Obdobně jako iOS vs Android. Prostě kód psaný na daný HW. Navíc tu máme na PC onen Wintel držení statusu qou že (my budeme dělat výkon na jádro a malé výkonostní update (Intel), my budeme dělat mizernou optimalizaci API, aby se hodil výkon na jádro (MS). A do toho výkonnostní kotvy v podobě konzol, a protože velká trojka (Nintendo, ale hlavně Sony a MS) se tvářili, jak PC hraní upadá, ovlivňováním trhu a lhaním.

    • zipiik (neregistrovaný)

      OS/firmware v soucasnych konzolich je taky optimalizovany na hrani, takze neni duvod, aby se situace se zlepsovanim kvality her na PS3 a Xboxu360 neopakovala (ikdyz pripad PS3 byl extremni hodne specifickym CPU, ktery se programoval fakt mizerne). Ted je pred vyvojari vyzva, ktera ve vysledku pomuze i PC – naucit se efektivne vytizit 8mi jadra. Doted byli z PC zvykli vetsinu veci resit hrubym vykonem 1-2 jader a maximalne si obcas pomoct dalsim. To na Jaguarech s malym IPC nemuzou.

    • uni (neregistrovaný)

      zipiik (neregistrovaný): No ono to není tak jednoduché. Někde tady jsem psal o Wintel, nicméně zde pak je pointa řekněme „režie“ OS (u Xbox One Windows), které jak známo skrze DX11 przní výkon. Osvobození je v Mantle/DX12. Což nevím, na kolik je téma pro konzole. To je ale podmínkou pro lepší optimalizaci. U PC je to hračka, W10 aktualizace zdarma, ale co budou provádět výrobci u konzol…

    • zipiik (neregistrovaný)

      Otazkou je, jakou rezii ma API na konzolich, precijen je API delane na konkretni 1 zelezo (nebo zelezo pro 1 konkretni API). Co je zname, tak MS DX12 pro XBoxOne pripravuje, ale jak zastupci MS tak napr. CD-Project tvrdi, ze to nejaky zasadni vliv na rozliseni a FPS mit nebude, takze nejspis rezie DX na XBoxu neni tak velka jako na PC. A vzhledem k tomu, ze PS4 dava vyssi vykon (pri mirne lespim zeleze) nez Xbox, tak se da predpokladat, ze efektivita jejiho API (derivat OpenGL) bude podobna. Nemam obavu, ze kdyby DX12 na Xboxu prineslo samo o sobe markantni zlepseni vykonu her, tak Sony neupdatuje svoje API.

    • uni (neregistrovaný)

      zipiik (neregistrovaný): Tak dopad DX12 je těžké odhadnout. Ano, pokud se kód píše s ohledem na DX11, DC12 nemá co přinést. Nicméně DX12 má (v závislosti na hře) i významný dopad, co by za něj dal např. poslední Assasin Creed. Zato např. v NHL to asi nemá +/- co přinést.

      Cíl DX12 není ani tak přinést vyšší rozlišení (na něj potřebuješ i jiné prostředky, např. paměť, které se konzolím prostě nedostává), ale větší rychlost.

      Na cca HW konzole je může být přínos lepšího API (Mantle/DX12) i 20%. To je markantní zlepšení! Bez investice jediné koruny od spotřebitele.

    • zipiik (neregistrovaný)

      Mno, libi se mi, ze zatimco predstavitele MS a vyvojaru se vyjadruji zdrzenlive a spis „v budoucnu uvidime“, tak ty uz tu hazis procenta a dokonce prinos pro jednotlive hry. Netusil jsem, ze vidis do OS Xboxu a her pro nej az tak moc.

    • uni (neregistrovaný)

      zipiik (neregistrovaný): Tak znovu, je to prakticky jen překrytované PC:) Výsledky můžeš interpolovat z testů na adekvátním PC.

      A samozřejmě že se vyjadřují zdrženlivě. Přeci na celou hubu neřeknou, že to teď prasí a že to vědí:)

    • zipiik (neregistrovaný)

      Mno, MS to de-facto pripravou DX12 priznal :c)

      Jenze ony ty konzole se od bezneho PC prave lisi. Sice jsou na bazi x86 a relativne znameho GPU (modifikovana GCN – viz [odkaz] ale architektura zbytkem se lisi, at uz unifikovanym pristupem do RAM, nebo SRAM cache v XBOXu. Navic SW vrstva je taky optimalizovana na konkretni HW a ukoly spojene s hrami a multimedii, takze urcite nema tak mohutnou rezii jako Windows v PC pro obecne pouziti. V tomhle ([odkaz] clanku pise clovek z Naughty Dog (Uncharted, TLoU) hodne z rychliku, jak se zdime konzole, takhle se PC uz leta neprogramuje (1. je to desive pracny, 2. Windows NT to ani neumozni).

    • zipiik (neregistrovaný)

      Sorry, oprasil jsem odkazy, tak znovu:

      1. odkaz [odkaz]

      2. odkaz [odkaz]

  15. venca (neregistrovaný)

    Sranda je že většina PChráčů je ráda když to rozjede na střední detaily … Prostě to co po5-6 letech na trhu vytáhnou z HW konzole o tom si můžou nechat PC jenom zdát . Jak jsem psal opravdu bych chtěl vidět ty hry na PC v roce 2015 koupený v roce 2006 za 16000,- Kč . A to nemluvím o tom že se dala ke konci pořídit konzole PS3 za 5500,- Kč

  16. zipiik (neregistrovaný)

    UNI, Martin P.: Musite si uvedomit, ze v aktualni generaci konzoli nastala dost podstatna zmena, Sony ani Microsoft jejich vyrobu nedotuji, od zacaktu je prodavaji s ne zrovna velkou, ale nezapornou marzi. Navic jsou konzole porad „krabice spotrebni elektorniky do obyvaku“, takze je nutne myslet nad spotrebou a uchladitelnosti v relativne malem prostoru. Ono udelat neco o velikosti big toweru, dat tam 2 graficke karty s vodnim chlazenim po 250W spotreby, aby to utahlo 4K na stabilnich 60fps, tak by Sony i MS dopadli jak Bata s drevakama.

    Hrani na konzolich ma neco do sebe, jsou na nich skvele veci jako God of War, Uncharted, Last of Us, GranTurismo, Heavy Rain, Final Fantasy, Tekken, k memu prekvapeni treba i NHL, ktere opustilo PC a dalsi.

    PC zas vede treba ve strategiich, adventurach, letovych simulatorech, je to proste o preferencich hrace, jaky typ her ma radeji a podle toho ma bud konzoli, PC nebo konzoli(konzole) a PC. Podle me se hrani na PC a konzolich v mnohem spis doplnuji, nez aby si konkurovali.

    • Martin P. (neregistrovaný)

      Ta změna proběhla krapet dříve, jen teď to dostali konzole plnou silou.

      Úpadek začal už před uvedením PS3. Např aféra s tím že 1080p super sekvence v enginu jsou před renderované a uložené na BR jako video.

      Takže God of War, Uncharted, Last of Us, Heavy Rain sou možná hezké tituly ,ale nevyplatí je prone kupovat konzoli. To je důvod proč přišli s tou kompatibilitou, protože nových titulů je moc málo a ty staré na novou konzoli nikdo už nevydá.

      Jinak nejsme v asii takže blbost jako sága FinalFantasy je tu out, ikdy byla 4K

    • zipiik (neregistrovaný)

      O jake zmene pisete? PS3 byla ze zacatku dotovana, uz jen kvuli v te dobe drahe BR mechanice (cimz se PS3 stala ve sve dobe nejlevnejsim BR prehravacem na trhu, stejne jako byla ve sve dobe PS2 nejlevnejsim DVD prehravacem). Jestli byl XBox360 ze zacatku dotovany nebo ne, nevim.

      Pouzivat slovo „vyplatit“ v pripade pristroje na hry je dost subjektivni. Ciste financne (ze bych si hranim vydelaval) se nevyplati ani PC (pocitam rozdil mezi PC na bezne domaci pouziti a hernim PC) ani konzole. Pokud jde o subjektivni pocit zabavy u hrani, tak „vyplati“ je otazkou toho, jake hry hraju – jestli hry, ktere jsou typove na PC, konzole se nevyplati, pokud hraju prevazne konzolove hry, tak je pro me nesmysl tunit PC a radsi si koupim konzoli – je pomerne dost lidi, kteri hraji FIFU nebo NHL, ty si uz par let na PC nezahraji.

      „Jinak nejsme v asii takže blbost jako sága FinalFantasy je tu out, ikdy byla 4K“ Znam lidi, kteri hraji FF a maji tenhle styl her radi, me to zas tak moc nechytlo, ale 100 lidi 100 chuti. Asi jsem old-school, ale zabavnost hry neni o 4K rozliseni FSAA, poctu polygonu a detailnosti textur, ale o napadu a hratelnosti, ty sebelepsi HW nezarucuje. Pro me je treba Crysis 3 pekna pokoukana a smekam pred programatory, ale lip jsem se bavil u Limba (ktere je mimochodem z XBoxu360) nebo v pondeli vecer u JetPacu, kdyz jsem vymenil ve svem Spectru klavesnicovou membranu a potreboval jsem ji nejak otestovat. Jasne, jsou hry, kterym vizualni slozka pomuze, ale uz peknych par let mam pocit, ze 90% je jen o pozlatku, ale hram chybi obsah.

    • uni (neregistrovaný)

      zipiik (neregistrovaný): To jsi vcelku old school, i ve hře je možné se kochat. V Batmanovy nad Gothamem, v Zaklínači 3 nad skoro celou hrou:), v Tomb Riderovy hory/údolí. Dá se strávit pár hodin jen vnímáním atmosféry, ne že ne:) I v autě se dá, např. (svého času) v NFSU2, Elite je skoro až založeno na kochání se:)

    • zipiik (neregistrovaný)

      Proti kochani nic nemam, ostatne popularitu prvniho Tomb Ridera z 50% delalo prave kochani se „na hory a udoli“ a zadna recenze je neopomnela zminit, ale u mnohych AAA titulu je to dnes bohuzel jen o kochani a zabavnost jde do kytek.

    • Martin P. (neregistrovaný)

      Mluvím o technologickém náskoku. Tu konzoli bych nekoupil ani kdyby stála 5000,- s DPH nová, protože bez ohledu na cenu nedokáže poskytnout to co PC.

      To není jen můj názor, proto konzole bodují v sektoru casuality game, nikoli hardcore game, nebo esportu.

      Ano je to subjektivní. Ikdyž se snažim o objektivitu, tak se to také spočítat. A konzole mně vychází dražší. TCO konzole je navýšeno o cenu televize , o cenu digi-audia , případně měsíční poplatek za online servis. A to ještě k tomu konzolové hry nehraju.

      Ano také znám lidi co mají rádi FF , cosplay, anime atd… to neznamená, že je budu uznávat.

      Jinak TombRaider I pamatuju na přídavný kartě 3DFX a SPS1 na kochání „na hory a udoli“ moc nevzpomínám. Byla to klasická tunelová koncepce prostředí , nikoliv otevřené prostředí.

    • uni (neregistrovaný)

      Martin P. (neregistrovaný): novodobá verze Tomb Raideru:) Myslím, že nemá žádný další název, obvyklé pro reinkarnace sérií. Jednalo se o velmi podařený díl, který se dal koupit za 3-5dolarů na Steamu v akci, jasná koupě (a měla TressFX od AMD):)

      Tomb Rider 1 si skutečně mohl o komplexnějších úrovních nechat zdát:)

  17. zipiik (neregistrovaný)

    Jasne, pokud konzolove hry nehrajes, tak je pro tebe koupe konzole nesmysl. Ti, kteri hraji prevazne konzolove hry, zas nemaji duvod investovat do herniho PC.

    Proc bych zapocitaval do TCO konzole televizi? Vim, ted je moderni vsude hlasat, ze televizi uz 10 let nemam a pred tim jsem mel jen malou cernobilou, na kterou jsem se nedival, ale dovoluji si tvrdit, ze vetsina domacnosti televizi ma (a velka cast i vic nez jednu). Stejne tak digi-audio, konzole dokaze zvucet pres TV, pokud chci trochu lepsi zvuk, muzu k TV pripojit nejake aktivni repraky nebo si muzu pripojit konzoli pres AV receiver a jet zvuk tudy. Nebo muzete vzik konzoli a napojit ji na projektor (uz to slysim, astrofyzikalni input-lag, ale my to v praci obcas udelame a kupodivu se u toho dobre pobavime na turnajich v NHL, FIFE nebo treba Tekkenovi).

    Nevim, proc neuznavat lidi, jen protoze maji radi anime a FF. Mozna se s nim neshodnu na FF, ale shodnu se s nima na dobrych adventurach nebo treba i God of War a Uncharted, oni se se mnou neshodnou na leteckych simulatorech. Porad to jsou hry a ty jsou primarne o zabave.

    Mel jsem na musli uplne puvodni Tomb Raider a „hory a udoli“ nejsou geograficke utvary…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *