TOPlist

iOS stále dominuje mobilní reklamě, Android zaznamenal mírný pokles

Zařízení s Androidem se sice prodá výrazně více než s iOS, ale pokud jde o zobrazování reklamy, pak je Apple stále ve vedení. Znamená to, že uživatele iPhonu, iPadu a iPodu Touch jsou aktivnější, alespoň pokud jde o přístup k internetu. 

 

Podle mobilní reklamní platformy Adfonic se za třetí kvartál letošního roku na iOS zobrazilo 63 procent mobilních reklam na celém světě, což je růst z minulého čtvrtletí o tři procenta. Zatímco iOS rostlo, Android se propadl o šest procent a je s 32 % prakticky na polovině toho co iOS. Další v pořadí je BlackBerry se třemi procenty a Windows Phone s 0,9 %. 

Pokud se podíváme na jednotlivé výrobce, zde vede Apple se svými 63 % a je následován Samsungem s 20 procenty. Dohromady tak tvoří 83 procent světového zobrazení reklamy na mobilních zařízeních. Zbývajících 17 % připadá na ostatní výrobce jako jsou HTC, LG, Sony a Nokia. Když oddělíme tablety od chytrých telefonů, jasně jim dominuje iPad a tablety samotné tvoří 28 % reklamního provozu.

  

Mezi zařízeními je stále nejaktivnější iPhone s 35 %, následován iPadem s 21 %. Ostatní zařízení značně zaostávají, ale zde je dobré si všimnou, že společnost Adfonic uvádí iPhone bez ohledu na generaci, ale například řadu Galaxy S rozděluje podle modelů, odstup iOS zařízení by pak nebyl tak výrazný.

Autor článku David Podzimek
David Podzimek

Kapitoly článku