Sledujte nás na YouTube

Ice Bucket Challenge v podání smartphonů: Galaxy S5 vyzval Lumii 930, HTC One a iPhone 5S. Přežily?

Určitě vám neunikla populární kampaň Ice Bucket Challenge (ledová výzva), která si klade za cíl upozornit na amyotrofickou laterální sklerózu a vybrat co nejvíce peněz na výzkum léčby této nemoci. Do kampaně se zapojili celebrity z celého světa včetně známých hlav z odvětví mobilních i nemobilních technologií, kbelík ledové vody na sebe již chrstli Satya Nadella, Mark Zuckerberg, Tim Cook, Bill Gates a mnoho dalších. Pozadu ale nezůstaly ani samotné produkty mobilních společností, ledovou výzvu odstartoval Samsung Galaxy S5. 

Nechceme Samsungu křivdit, že této kampaně využívá jen ve prospěch zviditelnění svého telefonu, korejská společnost údajně přispěla na výzkum léčby ALS nemalé peníze, zajímavé jsou však některé detaily výzvy Galaxy S5, který do dalších kol nominoval Nokii Lumii 930, HTC One a iPhone 5s. Proč zrovna tyto modely a ne například Sony Xperii Z2?

Je to jednoduché, žádný z výše uvedených modelů nenabízí odolnost proti stříkající vodě, zatímco Galaxy S5 se chlubí certifikací IP67. Mnohem zajímavější by bylo, kdyby korejskou společnost zastupoval nově představený model Galaxy Alpha, aby byly podmínky na startovací čáře stejné.

 

Samsung obstál, přesto je tu několik „ale“

Galaxy S5 pochopitelně ve zkoušce obstál bez sebemenší újmy, přesto video vzbudilo jistou kontroverzi. Během polévání telefonu se zničehonic změní barva horní lišty, čas poskočí z 14:16 na 14:50 a dojde k poklesu baterie z 64 % na 56 %. Nabízí se několik vysvětlení, buď jsou obrázky na displeji pouze screenshoty v galerii a při polévání došlo k jejich záměně (což by vysvětloval viditelný posun do strany) nebo bylo video Samsungu dodatečně upravené.

A co další nominovaní?

I když na výzvu Samsungu ani jeden ze tří vyzvaných telefonů skrze oficiální zastoupení prozatím neodpověděl, redaktor serveru Cellphone S se iniciativy s telefony Nokia Lumia 930 a HTC One chopil sám. Obě zařízení v testu obstála, možná díky tomu, že redaktor poměrně křečovitě drží oba telefony v místech konektorů, kudy by mohla voda proniknout dovnitř. YouTube se nicméně začal plnit spoustou videí, kdy jsou polévány telefony snad všech značek, což zcela jistě nebyl původní záměr této kampaně. Tyto kousky se svými telefony nezkoušejte, raději zašlete příspěvek na výzkum nebo si polijte hlavu ledovou vodou. Například stejně stylově, jako tak učinil viceprezident Microsoftu Joe Belfiore.

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

22 komentářů

  1. imperator (neregistrovaný)

    urcite to pomoze pacientom s tou sklerozou

  2. Martin... (neregistrovaný)

    Přiznávám se, že mi to přijde jako marketing „spoďárových skřítků“: první krok – sběr spoďárů, druhý krok: ?, třetí krok: zisk. První krok: polití vodou, druhý krok: ?, třetí krok: vybrané peníze na sklerózu. … Vážně, jak vlastně dojde k tomu, že se objeví peníze, poté co se někdo polije vodou?

    • Psenda (neregistrovaný)

      Spis netusis jak to funguje. Prvni bylo polej se a nebo se vyplat. Spousta hvezd se poleje a zaroven i zaplati.

      Dalsi vec je „zpopularizovani“ problemu, takze lide o tom vedi a treba daji bez videa a zbytecnych reci.

    • Martin... (neregistrovaný)

      jo jo, dokud se lidé nezačli polévat vodou, nikdo neměl tušení o existenci jakési sklerózy. Tak to udělali dobře s tou osvětou. Bohužel nezjistíme, o kolik procent se zvětšilo dárcovství na tuto nemoc, ale dal bych ruku do ohně, že 99% lidí skončilo u toho polití – zviditelnili se, mají ze sebe dobrý pocit, že udělali něco prospěšného a nic je to nestojí (což je ta nejlepší charita – když to člověka vůbec nebolí).

    • newXX (neregistrovaný)

      Budu trochu za cynika: Kdybych měl přispívat na každou nevyléčitelnou chorobu a k tomu se ještě polévat ledovou vodou tak bych se mohl rovnou stát ledním medvědem.

    • Budjik (neregistrovaný)

      Tak já myslím, že se to zjistit dost dobře dá. Předně tam cítím trošku sarkasmus, ale ALS je trochu jiný typ sklerozy, což mnoho lidí nevědělo, ale to je fuk. Důležité je, že loni vybrali 1,8 M dolarů a teď za stejné období už přes 50M dolarů, to si myslím, že docela poznat je.

    • Martin... (neregistrovaný)

      Jestli je to jiný druh sklerózy, než je obecně známý, pak mě – a nejspíše i všechny ostatní – tato osvěta, toto upozornění na problém, zcela minula účinkem. Ostatně se není čemu divit, když takovou osvětu, jež občas zahlédneme na youtube, zprávách, televizi, nezaloží na tom, že by slavné osobnosti řekli něco jako: „chci vás upozornit na ALS, je to nemoc, kterou trpí xx lidí a projevuje se tak a tak“, ale místo toho řeknou: „tak já se teď poliju kýblem vody“. Není se pak čemu divit, že v povědomí lidí spíše zůstane mokrá Gwyneth Platrow, než o čem že to vlastně celé je.

      Zadal jsem to do goole, jestli to mělo tedy nějaký efekt, a skutečně – v USA se již vybralo 15 mil. dolarů, když za minulé stejné odbodí jenom 1,8 mil. ([odkaz] Trošku škoda, že efekt a úspěch to mělo kvůli své novosti, takže kdyby teď přišel někdo se sbírkou na jinou nemoc, předpokládám, že hollywoodské hvězdy by už přestalo bavit na sebe cákat vodou. … Stějně nás ale všechny brzo vyhubí ebola, na níž není žádný lék, takže nás žádná skleróza nemusí vůbec trápit :).

    • uni (neregistrovaný)

      Martin…: tak jako ptačí chřipka je ebola pro nás drsné středo/severo Evropany spíše velmi vážným onemocněním, ale máme jiné kandidáty:) Resp. máme štěstí, že jsme tam kde jsme.

    • BoBo (neregistrovaný)

      Martin…: Díky za typ s Gwyneth;o).. je to kus!

  3. lerion (neregistrovaný)

    Celou tuhle stupidní blbost hezky popisuje tento obrázek: [odkaz]

    A koukám, že Samsung ani nedokáže udělat pořádně tak jednoduchou reklamu, když se mi tam mění časy a baterka… Nebo že by z té trochy vody (na Lumii a HTC toho vylili mnohem více) byl chudák trochu poblázněný?

    • Psenda (neregistrovaný)

      Mno mozna se ten chudak cernousek mel do te ameriky dojet napit…

      Kdyz ja tady usetrim (nevyleju) kybl vody tak ti se v Africe rozhodne zazrakem neobjevi.

  4. Jiki (neregistrovaný)

    Kazdopadne je to od samsungu zak trochu ubohost,vyzyvat telefony ktere odolne vuci vode nejsou a na Z2 zapomenout…

    • fuck (neregistrovaný)

      Ved o to ide predsa! Ludia myslite trochu..

    • vojtausti (neregistrovaný)

      Ano, všichni vědí, že právě o to jde. A v tom je to, co se lidem nelíbí, že srovnávají nesrovnatelné. Kdyby například skokan o tyči vyzval k souboji ve skoku o tyči skokana do dálky. V tom přeci není problém, oba jsou atleti a ještě navíc skokani, ale je to fér?

  5. Johny (neregistrovaný)

    No každej holt máme míru vkusu někde jinde. Samsung jí má daleko za tou moji…

  6. petr (neregistrovaný)

    Někdo se nad tím pobaví jak je to dobrý nápad. Když se můžou polejvat lidi proč ne telefony. A jiní za tím budou hledat bůh ví co. Na světě jsou důležetější věci než se pitvat v tom jestli je to reklama nebo není nebo jestli je to vkusné nebo ne.

  7. wallax (neregistrovaný)

    Htc one m8 nemá na hornej hrane ziadny konektor a už vôbec nie v strede. Na jednej strane ma len zapinacie tlačidlo. Takže tvrdiť že ho redaktor silno držal v mieste konektora je tak trošku dosť novinársky klam. Na pravo a lavo ma len vstupy na sim a sd. Ostatné ma dolu.

    Nokia 930 má hore vstup na slúchadlá. Tam by to este mohlo byť ako tak opodstatnené tvrdenie. Ste portál o telefonoch…mali by ste byť exaktny vo svojich vyjadreniach.

    Ps: m8 sme na youtube už v umyvadle plnom vody videli a to ja pekných pár minút..všetko ale dopadlo dobre.

  8. _iNTERFACE (neregistrovaný)

    to vazne? aka hlupost…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *