Někteří uživatelé cloudové služby Dropbox v posledních dnech doplatili na chybu, která se nacházela v desktopovém klientovi. Ten v případě aktivní funkce Selective Sync, tedy synchronizování některých vybraných složek, smazal postiženým uživatelům velké množství dat, některé soubory bohužel permanentně bez možnosti obnovy.
Dropbox již vydal aktualizaci klienta, který zmíněnou odstraňuje a navíc obsahuje opatření, která mají hromadnému smazání souborů v budoucnu zamezit. Provozovatelé služby jsou nyní plně zaneprázdněni obnovováním maximálního možného množství dat svých zákazníků, zároveň jako omluvu postiženým uživatelům nabízí roční předplatné služby Dropbox Pro s 1TB prostorem zdarma, dotčené zákazníky o problémech informuje mailem.
Zkontrolujte si email, zdali na vás nečeká podobná zpráva
Všem uživatelům doporučujeme provést aktualizaci desktopového klienta Dropboxu a hlavně (!) nespoléhat se při zálohování jen na cloud, a ukládat důležitá data i na jiné sekundární úložiště.