Sledujte nás na YouTube

Čistka na Marketplace: Microsoft bude mazat nevyhovující aplikace

Marketplace se plní duplicitními a podvodnými aplikacemi. Microsoft jej chce vyčistit a zaměří se především na programy s nežádoucím obsahem a sexuální tématikou.

Microsoft v pondělí na svém oficiálním blogu pro Windows Phone vývojáře odhalil nová pravidla pro schvalování aplikací. Ta mají za úkol především pročistit Marketplace od zbytečných, duplicitních nebo dokonce podvodných programů. Společnost si také více posvítí na porušování ochranných známek v názvech nebo logách aplikací.

Prvním omezením je možnost zařadit aplikaci pouze do jedné kategorie Marketplace. Vývojáři budou muset vybrat ten nejvhodnější obor a k němu svůj výtvor zařadit. Porušení tohoto pravidla bude mít za následek odstranění aplikace z katalogu.

Další pravidlo se týká zveřejňování několika podobných aplikací. Microsoft uvádí příklad různých seznamů citátů, které se liší pouze svým tématickým zaměřením. V takovém případě je třeba zajistit, aby dlaždice, které se objevují u programů v Marketplace, byly dostatečně graficky odlišeny. Vhodné není ani přílišné zvýrazňování vlastní značky. Nápovědou má být schéma uvedené níže.

Třetí novinka se týká klíčových slov. Microsoft zaznamenal, že je často porušováno již existující pravidlo, které omezuje maximální počet klíčových slov u jedné aplikace na pět. Od nynějška se tedy na tyto prohřešky bude více zaměřovat. V případě překročení dané cifry budou odstraněny všechny přiřazené fráze. Dotyční vývojáři pak budou upozorněni a budou je moci prostřednictvím App Hubu znovu doplnit. Redmondští si také posvítí na jejich relevanci. Pokud tedy například narazí na klíčové slovo „Skype“ u aplikace, která s tímto komunikačním nástrojem nemá očividně nic společného, danou frázi rovnou smažou.

Poslední zmíněné téma se týká aplikací lechtivé (rozumějte „mírně sexuální“) povahy. Politika softwarového giganta je v tomto ohledu jasná – schvalovacím procesem neprojdou žádné vyloženě erotické programy. Společnost teď ale chce vnést více světla na to, co ještě není a co už je podle ní sexuální obsah. Tento problém shrnuje jednou větou: „Povolíme to, co je možné vidět v osm večer v televizi nebo na stránkách módního časopisu o plavkách.“ Největší pozornost pak bude Microsoft věnovat ikonám, dlaždicím a obrázkům v aplikacích. Ty, které nebudou splňovat dané standardy, budou muset být upraveny, aby mohly nadále zůstat v Marketplace.

Co si o daných novinkách myslí naši čtenáři, obzvláště pak místní vývojáři? Týkají se vás nová nařízení? Mají podle vás smysl? Myslíte si, že se Microsoftu podaří pročistit jeho obchod s mobilními aplikacemi? Dejte nám vědět do diskuze.

Zdroj: The Windows Phone Developer Blog

Miroslav Havlíček

23 komentářů

  1. kovboj (neregistrovaný)

    Jako uživatel tuto změnu vítám, konečně zmizí spam a blbosti. Sice se současně s tím zmenší počet aplikací, ale zvítězí kvalita nad kvantitou. K čemu je mít 400 tisíc aplikací když z toho je polovina spam tak jak to známe na Andridu?

  2. htcjirka (neregistrovaný)

    Presne tak,posledni dobou se tam kupi hromada nesmyslu,nic uzitecneho.Jsou taci ,kteri radi argumentuji poctem aplikaci,pritom pocet aplikaci kvalitu platformy nedela.Radsi mene aplikaci,ale kvalitnich.

  3. marek1 (neregistrovaný)

    Rozhodne, me nezajima jestli ma MarketPlace 1 milion nebo 10 000 aplikaci, ale hlavne aby byly kvalitni.

  4. mberdych (neregistrovaný)

    Myslite kvalitni jako Skype? :-) Ne vazne, take je mi jedno, kolik jich je, staci kdyz najdu tu svoji a staci mi jen jedna dobra.

    • fsfd (neregistrovaný)

      „staci kdyz najdu tu svoji“

      A o tom to presne je, protoze tisic uzivatelu ma tisic ruznych predstav o tom, co je ta „jejich aplikace“. Proto je dobre mit vice veci tehoz.

  5. mimonaut (neregistrovaný)

    hurá!

  6. Barv (neregistrovaný)

    Hele, když už je řeč o erotice – jsou nějaké takové aplikace aspoň na Android, nebo jsou všichni stejně trapně prudérní?

  7. Yegor (neregistrovaný)

    Nooo, tak to tam moc aplikací nezbude…

    • mimonaut (neregistrovaný)

      kolik jsi jich viděl, že to dokážeš takhle zhodnotit? :-D

    • Pacikx (neregistrovaný)

      Promiň, ale tady se bavíme o Marketplacu pro WP7, ne Google Play (nebo jak se to jmenuje) pro Android. Takovéto pravidla jen vítám… A měli by je zavést i na Androidu a iOS (i když je pravda, že pak by nemohli machrovat kolik aplikací – leč nepoužitelných nebo duplicitních, na svích marketech maj…

    • aaron (neregistrovaný)

      Pacikx: Lepsi mit na vyber nez jedna jedina spravna aplikace. Take od ceho je hodnoceni.

    • locomachine (neregistrovaný)

      Správně! Všechno a všem omezit! Hlavně ať si uživatel nemusí lámat hlavu s tím, která aplikace mu vyhovuje lépe. Myslete hlavou.

  8. matoman (neregistrovaný)

    som zvedavy, ako to bude MS uplatnovat v praxi.

  9. uni (neregistrovaný)

    Neměl by MS předcházet těmto problémům při schvalování?

  10. dcyxcvyx (neregistrovaný)

    „Microsoft zaznamenal, že je často porušováno již existující pravidlo, které omezuje maximální počet klíčových slov u jedné aplikace na pět.“

    Jinak receno, bylo mu to uplne ukradene, protoze technicky neni absolutne problem omezit pocet klicovych slov na pozadovane mnozstvi.

  11. onetux (neregistrovaný)

    Spíš už se tak děje… Konečně když napíšu Skype nebo Facebook do MP tak to nenajde aplikaci siréna nebo aplikaci s ikonou masky z scary movie. Konečně!

  12. aaron (neregistrovaný)

    Tak a Microsoft ma zaminku jak okecat upadajici zajem vyvojaru o WP ekosystem. Aplikace uz nepribyvaji tak rychle, protoze jsou prisnejsi pravidla :-)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *