TOPlist

Huawei zveřejnilo finanční výsledky za rok 2014: Prodeje smartphonů meziročně vzrostly o třetinu

Společnost Huawei uveřejnila hospodářské výsledky za rok 2014. Tržby celkově stouply na 12,2 miliardy USD (čímž byla poprvé překročena magická hranice deseti miliard), což znamená meziroční nárůst o plných 30 %. Dodávky se zvedly o 7,8 % na celkových 138 milionů zařízení, z čehož 75 milionů tvořily chytré telefony – v této kategorii tak zlepšení oproti předešlému roku činí plných 48 %. Huawei si tedy bezpečně drží pozici trojky na trhu.

 
Půl roku po představení se prodaly čtyři miliony kusů modelu Ascend P7

Zásluhu na tom má změna strategie výrobce, který se začal zaměřovat na prémiovější segment. To ostatně dokazuje i fakt, že na prodejích mají velký podíl modely Ascend P7 (recenze) se čtyřmi miliony prodanými kusy během prvního půl roku na trhu a Ascend Mate 7 (recenze), jenž během tří měsíců od uvedení zaznamenal přes dva miliony zakoupených exemplářů.  Zlepšení doznalo také celkové povědomí o značce. Podle průzkumu společnosti IPSOS provedeného ve 32 státech vzrostlo z 52 % na 65 %, což v praxi znamená, že dvě třetiny dotazovaných o existenci Huawei vědí.

 
Dva miliony kusů za tři měsíce po uvedení – to jsou prodejní čísla tabletofonu Ascend Mate 7

Pozadu v otázce prodejů rozhodně nezůstala ani dceřinná značka Honor, jejíž logo na sobě nese 20 milionů zařízení prodaných v roce 2014. Plných osm milionů z toho si připisuje Honor 3C (recenze), další čtyři patří modelu Honor 3X (u nás Huawei Ascend G750) a o tři miliony se zasloužil Honor 6 (recenze). Výrobce se samozřejmě netají tím, že i v letošním roce chce obrat zvedat a také rozšiřovat své pole působnosti. Uvidíme, jak se mu to bude dařit.

Autor článku Martin Pavlović
Martin Pavlović
O technologie se zajímám odjakživa. Kromě nich mě baví také urbanismus a městská mobilita, hudba a společenská témata. Nejraději trávím čas v sedle kola, na kulturních akcích, s analogem v ruce nebo doma u knih, filmů i videoher.

Kapitoly článku