Pokud patříte mezi herní nadšence, moc dobře víte, že chytré telefony a tablety dokáží v současné době nabídnout velice kvalitní grafiku, která v mnoha případech snese srovnání se starší generací konzolí typu PlayStation 3 a Xbox 360. Na nedávné konferenci v Amsterdamu se ovšem zástupci společnosti ARM nechali slyšet, že za dva roky dosáhnout mobilní grafické čipy výkonu PlayStation 4 či Xbox One. S přihlédnutím na stále zrychlující vývoj v oblasti polovodičových součástek není příliš důvodů, proč tyto výroky vyvracet.
Vizuální stránka je ovšem pouze jednou částí mince. Mobilní zařízení totiž nedokážou interpretovat herní zážitek v takovém rozsahu, jako dedikovaný herní hardware. Vývojáři se musí neustále vypořádávat s malými displeji, nepřesnými ovládacími prvky a výdrží akumulátoru. Nizar Romdan, coby ředitel společnosti ARM však poukázal na stále populárnější virtuální realitu, která by mohla již velice brzy tyto překážky odstranit.
V praxi bude totiž jedno, zda na hlavě budete mít helmu virtuální reality připojenou k počítači, nebo náhlavní soupravu GearVR s vloženým Samsungem. Názor odborné veřejnosti se shoduje, že mobilní VR je tím správným směrem, který by mohl uvolnit potenciál mobilních zařízení pro hardcore hráče. Ostatně s touto vizí kalkulují všichni klíčový hráči, kteří virtuální realitu již neberou pouze jako okrajovou záležitost, ale věnují ji stále větší pozornost.